۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

اندیشه و اصالت دینی را در سپاه تثبیت کنید

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲ ب.ظ

جمع فرماندهان سپاه ـ بدنه نهادی که محور اقتدار این نظام و محور قدرت انقلاب است را به دست شما دادند که دیانت، اصالت دینی، اندیشه دینی و اندیشه ناب ولایی را در بدنه سپاه تربیت، تثبیت و ترویج کنید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران، آنان را تبیین کننده مبانی اعتقادی نظام و انقلاب در نهاد مقدس سپاه توصیف و اظهار کرد: مسئله شهادت شهید مطهری که خون این شهید سرآغاز عمر 40 ساله انقلاب ما شد، در سال‌های متوالی، تبیین‌های مختلف و گسترده‌ای در ابعاد شخصیت علمی، فکری، ایمانی و تقوایی وی انجام‌گرفته است.

ایشان با بیان این‌که خون شهید مطهری در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی دارای دو پیام است، خاطرنشان کرد: پیام اول، برنامه داشتن دشمن برای انقلاب است؛ دشمنان ما آن‌طور که فکر کردیم، افراد جاهل و نادان نسبت به شناخت هویت، بطن و عمق جریان اجتماعی ما نیستند، روی ملاکی که می‌گوید «اول سر را بزن تا تنه بی‌جان شود»، اول شهید مطهری را زدند چون فکر می‌کردند نظام، نظام ایدئولوژیک است پس باید مغز ایدئولوژیک جامعه را بزنند.

دشمن به دنبال فلج کردن بدنه ایدئولوژیک نظام بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که دشمن قصد فلج کردن بدنه ایدئولوژیک نظام را داشت، خاطرنشان کرد: پیام دوم شهادت شهید مطهری این بود که انقلاب ما وابسته به هیچ فردی نیست.

ایشان اضافه کرد: روزی که امام به رحمت خدا رفتند، رهبری فرمودند «همه دنیا برای امروز ما برنامه داشتند جز خود ما»، همه دنیا فکر می‌کردند یک روزی امام نباشد و با ما چه کنند اما خودمان فکر نمی‌کردیم اگر یک روز امام نباشد، باید چه کنیم، حتی از فکر کردن به چنین روزی هراس داشتیم.

آمریکا زورش به سپاه نمی‌رسد، فحش می‌دهد!

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که وضع امروز ما با 30 سال گذشته قابل‌مقایسه نیست، تأکید کرد: آن روی تروریست خواندن سپاه، استیصال استکبار است؛ آمریکایی که این‌قدر توان نظامی دارد و ناوگانش در اقیانوس‌های جهان جولان می‌دهند، در مقابل سپاه این‌قدر مستأصل است که تنها فحش می‌دهد!

ایشان افزود: اگر ایمان داشته باشید و این دو موضوع را کنار هم بگذارید، هر استدلال، منطق و فلسفه‌ای بیشتر به آدم بصیرت می‌دهد که پای قصه ]نظام و انقلاب[ این تشکیلات و حکومت نیست، پای این قضیه اراده حق و شخص وجود اقدس امام زمان (علیه‌السلام) است.

منتظر شکست عظیم‌تر دشمن باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که طلیعه 40 سال اول خون شهید مطهری بود و طلیعه 40 سال دوم نیز باید منتظر اقدام دشمن بود، متذکر شد: باید منتظر حرکت عظیمی از طرف دشمن و شکستی عظیم‌تر برای آنان باشیم؛ در 40 سال اول انقلاب آمریکا به این نتیجه رسید اگر رأس را بزند تمام است، سر را زدند اما تمام نشد، 40 ساله دوم آمریکا به اینجا رسیده که یا باید این‌ها باشد یا من باشم.

ایشان به پیش‌بینی مراکز مطالعاتی کاخ سفید و تنها راه پیش روی آمریکا تا سال 2025 اشاره و اظهار کرد: هی می‌گویند ترامپ دیوانه است، او جز دیوانگی چاره دیگری ندارد، ترامپ از ناچاری دست به دیوانگی زده تا کارش را پیش ببرد.

اندیشه و اصالت دینی را در سپاه تثبیت کنید

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگر سخنان خود، مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه را خطاب قرار داد و گفت: شما که اندیشمندان در نهاد رهبری هستید، بدنه نهادی که محور اقتدار این نظام و محور قدرت انقلاب است را به دست شما دادند که دیانت، اصالت دینی، اندیشه دینی و اندیشه ناب ولایی را در بدنه سپاه تربیت، تثبیت و ترویج کنید.

ایشان، لازمه ورود با قدرت به تحقق اهداف گام دوم انقلاب را شبه زدایی و پاسخ‌گویی به شایعاتی دانست که بدنه سپاه را هدف گرفته است و ادامه داد: ما با دنیا از نظر فکری، ایدئولوژی و مانیفست سیاسی مسئله داریم، حمله آمریکا به سپاه پاسداران ثابت کرد محور اقتدار نظام، سپاه است، مغز، فکر، ایمان و عقیده این بدنه به دست علما سپرده‌شده که باید از آن صیانت کنید.

جنایات رژیم شاه را لاپوشانی می‌کنند

امام جمعه مشهد مقدس ضمن انتقاد از ساخت برخی فیلم‌هایی که به اسم روایتگری دوران انقلاب، تنها نمایی از ساواک نمایش می‌دهد، بیان کرد: امیدوارم این فیلم‌هایی که به اسم انقلاب فقط از ساواک ساخته می‌شود زودتر براندازی شود، این همه فساد، فسق و فجوری که رژیم شاه انجام داده را لاپوشانی می‌کنند.

ایشان با یادآوری این نکته که بدنه سپاه با شبهات فکری که دشمن ترویج می‌کند روبرو است، خاطرنشان کرد: گاهی حرکت‌های خوب از نقطه‌ای شروع می‌شود و به سایر نقاط کشور تسری پیدا می‌کند، ما نباید سیستم‌های گذشته را تکرار کنیم بلکه باید اقدامی جدید انجام دهیم؛ جوان سپاهی آن روز با جوانی که امروز می‌خواهد وارد سپاه شود متفاوت است، روش‌های مواجهه و آموزش نیز متفاوت است.

جبهه جنگ نرم را تقویت کنید

آیت‌الله علم‌الهدی به افزایش سطح تحصیلات و دانش علمی پاسداران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز که به فرموده رهبری، میدان جنگ در جنگ نرم، دانشگاه‌هاست، سنگر شما در ترویج مبانی نظام بسیج دانشجویی است، بسیج دانشجویی چقدر تغذیه شده؟

ایشان افزود: امروز  4 دانشگاه مادر در استان داریم که بیش از 80 دانشگاه غیرانتفاعی  و مراکز آموزشی عالی زیر نظر آنان فعالیت می‌کنند، همه هم بسیج دانشجویی دارند، آقای بسیج دانشجویی می‌خواهد در مقابل استادی که مروج اندیشه و نگاه غربی است، بایستد، چقدر او را تغذیه و تقویت کردیم؟

نیاز به تحول در جریان آموزش

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که نهاد نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در جریان آموزش به تحول و برنامه‌ریزی قاطع نیاز دارد، یادآور شد: همه را به حرکت و مدیریت جهادی دعوت می‌کنیم اما اگر خودمان جهادی عمل نکنیم، هیچ اثری نخواهد داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی