۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

قدم اول مدیریت جهادی، صرفه‌جویی است

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ب.ظ

شورای اداری استان ـ مدیریت جهادی که می‌گوییم، هم برای روح مدیریت جهادی در وجود آنان و هم برای اجرای مدیریت جهادی است که اولین گام آن، صرفه‌جویی در جریان مدیریت است، با حفظ و افزایش راندمان در عملکرد سازمان، این صرفه‌جویی انجام گیرد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری خراسان رضوی در سال 98، ضمن تشکر از حرکت عمل‌گرایانه آقای رزم حسینی در مدت تصدی استانداری استان، اظهار کرد: در مدت کوتاهی که مسؤولیت تولیت استان را عهده‌دار شدند، هم خط حرکتی و هم دورنمایی که در راستای مدیریت ایشان متصور است، ما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

ایشان ادامه داد: طی دو سه ماه عملکرد آقای استاندار، با استانداری عمل‌گرا مقابل شدیم که در عرصه عملیاتی مجاهدانه، آثار حرکتی ایشان را در تحقق اقتصاد مقاومتی با طرحی که در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی و اجرا کردند، شاهد هستیم، هم نسبت به آینده وضعیت اقتصادی استان و هم نسبت به معیشت مردم امیدوار شدیم.

وضع نامناسب معیشت مردم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که استان از نظر چرخه مالی و گردش پولی در کشور بین استان‌های اول است، اضافه کرد: ولی از نظر وضع معیشتی مردم هم در داخل شهر و عمدتاً در شهرستان‌های اطراف حتی روستاهای نزدیک شهر، معیشت مردم در وضع نابسامانی قرار دارد.

ایشان به طرح شرکت معین برای هر شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای که استاندار در ایجاد شرکت‌های معین و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا کرده که تاکنون 57 شرکت معین نیز راه‌اندازی شده، امیدوار می‌شویم علاوه بر توسعه و رشد استان، شاهد حل مشکلات معیشتی استان هم در حاشیه شهر و هم در روستاها باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مسئله آفت سیل، یک حادثه غیرقابل‌پیش‌بینی بود که مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورد، پهنه عظیمی از کشور نابود شد و موقعیت‌های تولیدات اقتصادی ما در سراسر کشور آسیب دید که جبران این خسارت بسیار سنگین است.

ایشان یادآور شد: استان ما نیز علی رقم این‌که به آن گستردگی دچار خسارت نشد، از این حادثه دور نبود، اقتضا می‌کند با مانور فعالیت‌های مجاهداتی و فعالیت‌های ارزشی که مردم ما برای یک‌بار دیگر ایثارگری‌های 8 سال دفاع مقدس را تجدید کردند، این وحدت ملی و مجاهدت مردمی بزرگ‌ترین وسیله‌ای باشد که خط حرکتی ما را نسبت به ایثارگری ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آنچه مدیران ما باید به‌عنوان نه‌تنها یک وظیفه انسانی بلکه به‌عنوان مجاهده انسانی در نظر داشته باشند، مسئله صرفه‌جویی در اعتبارات و بودجه‌ای است که برای برنامه‌های مختلف و مدیریت‌های گوناگون در نظر گرفته‌شده است.

تحریم 97، بزرگ‌ترین تمرین صرفه‌جویی

ایشان تصریح کرد: تحریم آمریکا ولو در وضعیت فوق‌العاده شدیدی در امسال اعمال می‌شود اما بر حسب تحلیل کارشناسی، این وضعیت نه از طرف آمریکا قابل ادامه است و نه مسئله تولید ما با آسیب و خسارت روبرو می‌شود و آن‌طور که فکر کردند، زندگی ما را فلج نمی‌کند؛ نشان دادیم با انفکاک بودجه از درآمد نفتی، کشور را به بهترین شکل ممکن اداره می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی، تحریم را بهترین فرصت برای تمرین صرفه‌جویی دانست و اظهار کرد: تحریم نفتی سال 97، بزرگ‌ترین تمرین صرفه‌جویی بود که با مدیریت شما مدیران با موفقیت صورت گرفت، برخی کارشناسان اقتصادی گفتند اگر بخواهیم نسبت به همین اعتبارات مصوب، در مسیر صرفه‌جویی اقدام کنیم، تکیه‌بر درآمد نفتی شاید تا مرز 4 درصد برسد؛ اگر این اتفاق بیفتد، 96 درصد بودجه ما متکی به نفت نیست، آرزویی که در 40 سال انقلاب به دنبال آن بودیم، در سال 98 به آن نزدیک شدیم منتها متکی به صرفه‌جویی مجاهدانه شما است.

حرکت جهادی در کنار مدیریت جهادی مؤثر است

ایشان تأکید کرد: قبل از این‌که به حرکت‌های جهادی نیاز داشته باشیم، به مدیریت‌های جهادی نیاز داریم، اگر مدیریت در کنار حرکت جهادی بود، آن حرکت اثرگذار است اما اگر مردم را به‌طرف سلسله حرکت‌های مجاهدانه حرکت دهیم اما در کنارش مدیریت مجاهدانه نباشد، به‌جایی نمی‌رسیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان خاطره‌ای از سیل کلات پرداخت و افزود: در سیل کلات، یک کارمند دولت از مرخصی سالانه خود استفاده کرده برای کمک به سیل‌زدگان و در کنار آن، یک کارمند دیگر در کنار کمک، هم اضافه‌کار می‌گیرد و هم حق مأموریت، این دو چطور در کنار هم قابل‌جمع است؟ این جریان را باید همگانی کنیم، بدانید حرکت جهادی در کارمندی که برای کمک آمده بود، در صورتی همگانی خواهد شد که مدیریت جهادی باشد و این جهاد را در مدیر خودش نیز ببیند.

قدم اول مدیریت جهادی، صرفه‌جویی است

ایشان یادآور شد: مدیریت جهادی که می‌گوییم، هم برای روح مدیریت جهادی در وجود آنان و هم برای اجرای مدیریت جهادی است که اولین گام آن، صرفه‌جویی در جریان مدیریت است، با حفظ و افزایش راندمان در عملکرد سازمان، این صرفه‌جویی انجام گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی