۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

بازسازی مناطق سیل‌زده استان به تأخیر نیفتد

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ب.ظ

شورای فرهنگ عمومی ـ در مورد سیل بردسکن و کلات تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که آقای استاندار نیز در مباشرت دارند و برنامه‌ریزی کردند اما در مرحله عملیاتی و اجرایی، تأخیرهایی اتفاق می‌افتد که باید کارها با سرعت انجام بگیرد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در یک‌صد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو دستور کار «ارائه سند توسعه سلامت» و «گزارش هیأت رئیسه شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه» برگزار شد، با بیان این‌که موضوع ایجاد کارگروه سلامت روان باید به‌صورت عملیاتی طرح و اجرا شود، اظهار کرد: کارگروه‌های مربوط به سلامت جلسه انجام نمی‌گیرد.

ایشان ادامه داد: سند سلامت دارای دو بخش است، یک بخش، اجتماعی و معنوی است و بخش دیگر آن نیز درمانی است که شامل درمان روانی و جسمی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به طرح ایجاد کارگروه «سلامت روان» اشاره و خاطرنشان کرد: علت این‌که متولی این موضوع در استان دانشگاه علوم پزشکی است، به خاطر این است که اکثریت برنامه را بخش درمانی عهده‌دار است.

ایشان با بیان این‌که کارگروه باید به‌طور تخصصی به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و معنوی نیز بپردازد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم که اگر قرار است کارگروه در دانشگاه علوم پزشکی باشد، آقایان بخش فرهنگی، اجتماعی و معنوی را در کارگروه دیگری در دل کارگروه تشکیل بدهند و به عهده مراکزی همچون دانشگاه و حوزه که در برنامه‌ریزی مسائل معنوی و اجتماعی متخصص هستند، بگذارند و بخش درمانی‌اش را خود دانشگاه با تخصص‌های مختلفی که دارد، تکمیل کند؛ دانشگاه علوم پزشکی باید کارگروه را به مکانیزم اجرایی برساند تا ابلاغ شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به سیل اخیر در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در مورد سیل بردسکن و کلات تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که آقای استاندار نیز در مباشرت دارند و برنامه‌ریزی کردند اما در مرحله عملیاتی و اجرایی، تأخیرهایی اتفاق می‌افتد که باید کارها با سرعت انجام بگیرد.

ایشان یادآور شد: وضع مردم وضع خوبی نیست، نه در بردسکن و نه کلات که البته سرخس هم دچار مشکلاتی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: بعضی تشکیلات مثل آقای شهردار نیز می‌توانند به شهرداری‌های مناطق سیل‌زده نیز کمک کنند، شهرداری کلات هم از نظر تجهیزات و هم از نظر فعالیت‌ها مشکل دارد.

ایشان به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم، مسئله ظاهر فرهنگی شهر، استان و شعائر دینی در ماه رمضان بیشتر مورد مراعات قرار بگیرد، دستگاه‌های مختلف نیز در این مسیر باید جدیت داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: تولیت هر کاری باید مدیریت آن کار را به دست بگیرد، جریان رستوران‌ها توجه کنند به اسم زائر و مسافر، محل روزه‌خواری نشوند، متأسفانه در سال گذشته برخی رستوران‌ها این کار را انجام دادند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی