۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

ترویج «دکترین ولایت»، ایجاد زمینه خواست جهانی ظهور

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۵۸ ق.ظ

شام میلاد صاحب‌الزمان ـ با ترویج دکترین ولایت، زمینه این خواسته را در همه دنیا فراهم کنیم که خوشبختانه قضیه در این جهت در حال پیش رفتن است، منطقه را از چنگ استکبار خارج کردیم و این روش اگر ادامه پیدا کند، زمینه این باورمندی جهانگیر می‌شود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن شام نیمه شعبان که در حسینیه خیمه الانتظار برگزار شد، با بیان این‌که باورمندی نسبت به وجود امام زمان (علیه‌السلام)، جریان جدای از زندگی ما نیست، اظهار کرد: گاهی اوقات برداشت‌ها در مورد عقاید و باورمندی‌های دینی طوری است که در زندگی ما نقش ندارد.

ایشان ادامه داد: بعضی به‌عکس آنچه فکر می‌کنند افراد متدین هستند، دین‌مداری‌شان نوعی سکولار است، یعنی مسئله دین را واقعیت مربوط به معنویت و عالم غیب جدای از عرصه زندگی می‌دانند درحالی‌که خداباوری و معاد باوری، یک باورمندی غیبی است؛ باورمندی ما، تمام مسائل ما در زندگی فرهنگی و اجتماعی‌مان را شکل می‌دهد و این واقعیتی است که نسل جوان به آن اذعان دارند، نمی‌توان زندگی را با فرض جدایی از اجتماع، فرهنگ و سیاست فرض کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که امروز در بیشتر کشورهای دنیا، وابستگی سیاسی و اجتماعی را روی حرفه و شغل خود می‌پندارند، خاطرنشان کرد: حساب می‌کنند توجه به وابستگی‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به کسانی است که شغل و زندگی‌شان توسط مدیریت‌های دولتی جامعه اداره می‌شود، روابط بین‌الملل و ارتباطات خارجی را باید کسی بداند که کارمند وزارت خارجه است و از آن طریق امرار معاش می‌کند، مسائل اجتماعی و فرهنگی را باید کسی بداند که مثلاً در وزارتخانه‌های مربوط به جریان‌های اجتماعی و فرهنگی، کارمند حقوق‌بگیر است و معیشتش از آن راه می‌گذرد اما یک آقای تاجر و بازرگان در بازار لازم نیست بفهمد در مملکت و دنیا چه خبر است، سیاست کشور چطور اداره می‌شود و روابط اجتماعی و بین‌الملل چگونه است.

ایشان افزود: یکی از خصوصیات جامعه ما به‌خصوص در قشر تحصیل‌کرده و جوان، احساس این واقعیت است که مسائل سیاسی و اجتماعی، مسائلی سرنوشت‌ساز برای انسان‌هایی است که در این مملکت زندگی می‌کنند و همه آنان باید به این مسائل وارد باشند، اخبار را پیگیری کنند، حوادث را جویا شوند و همه بر فعالیت‌هایی که جریان‌ها در مسؤولیت‌ها انجام می‌دهند، واقف شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: امام بزرگوار ما این فرهنگ را در جامعه به خاطر انقلاب ایجاد کرد که امروز اگر یک آقای بازرگان در بازار مشغول معامله و دادوستد است، یک آقای مهندس یا یک پزشک، نسبت به آنچه در جامعه و سیاست می‌گذرد، صاحب‌نظر و صاحب‌عقیده هستند، بصیرت دارند و نسبت به بصیرت خود دغدغه‌مند هستند.

ایشان یادآور شد: به خاطر بصیرت مردم ما حتی خانم خانه‌دار نیز به این مسائل هم آشناست، هم ورود کرده و هم دغدغه پیدا می‌کند، اگر یک جای مملکت به زمین بماند، یک نقطه مدیریت کشور دچار مشکل شود، غصه‌دار می‌شود و دغدغه دارد که چطور این اقتصاد و سیاست باید اداره شود.

امام‌جمعه مشهد مقدس، دغدغه‌مندی به زندگی اطراف خود را از ویژگی‌های مسلمان برشمرد و ادامه داد: اسلام، مسلمان را این‌طور معرفی می‌کند، پیامبر می‌فرماید «کسی که صبح از خواب برخیزد اما نسبت به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست ولو لا اله الا الله بگوید و اظهار دین کند»؛ امور مسلمین، گرفتاری شخصی نیست، مسائل اجتماعی و سیاسی مسلمانان است.

ایشان با بیان این‌که در محاسبات معمول، دنیای امروز راهی جز تسلیم در برابر زور و ظلم ندارد، اظهار کرد: امروز ملت‌ها زندگی جدای از دیگران ندارند، شدت ارتباطات و مسائل روابط جمعی حاکم بر دنیا، دنیا را به‌صورت یک دهکده درآورده که مجموعه معادله بندی‌های روابط بین‌الملل در چارچوبی تعریف‌شده که ملت‌ها از هر طرف، در چنگ قدرت استکبار گرفتارند.

آیت‌الله علم‌الهدی، اجتماع پول، قدرت و تکنولوژی را عامل احاطه ملت‌ها از سوی استکبار شده است، خاطرنشان کرد: اگر یک باور برای ما ایجاد شد که در همین شرایط، قدرت غیبی وجود دارد که اگر بنا شد خواسته جهانی متوجه این قدرت غیبی شود، می‌آید و همه این معادلات را برهم می‌زند، اوضاع تغییر می‌کند که ما این باور را در 40 ساله اول انقلاب تجربه کردیم.

ایشان به غلبه صهیونیست‌ها بر 80 میلیون عرب در جنگی 6 روزه اشاره کرد و گفت: امروز قدرت نظامی دنیا در اختیار آنان است، بمب هسته‌ای دارند و در مسئله اقتصادی نیز قدرت کم‌نظیر دارند اما همان قدرت در مقابل یک نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان، 33 روز نتوانست مقاومت کند و شکست خورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با یادآوری ضعف و ناتوانی آمریکا در تأثیرگذاری بر منطقه، تصریح کرد: آن روز آمریکا اراده کرد 6 روزه بر 80 میلیون عرب غلبه کنند، امروز اراده کرد در مقابل نیروی حزب‌الله بایستد، نتوانستند؛ این انقلاب آمد، 40 سال روی پای خود ایستاد و نشان داد استکبار قابل نابود شدن است؛ این یعنی اگر باور کنیم یک قدرت غیبی است که اگر بیاید، همه قدرت‌های استکباری نابود می‌شود، دیگر کسی تسلیم این معادلات و قالب‌بندی استکبار و ظلم نمی‌شود و از آنچه یک عده نابکار بر اساس منافع مادی و شهوت‌رانی خودشان می‌چینند، تمکین نمی‌کند.

ایشان خاطرنشان کرد: اگر این باورمندی ایجاد شد، جهان را گرفت و همه دنیا خواستار آن شد، آن قدرت می‌آید و همه معادلات جهانی را برهم می‌زند، این یک فرآیند است که این خواسته باید در غالب مردم دنیا زمینه پیدا کند، یا اکثر مردم دنیا بخواهند یا زمینه این خواسته وجود داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که این باورمندی سبب می‌شود دیگر کسی قدرت را در زور و ثروت نبیند، افزود: باورمندی به امام زمان در زندگی روزمره کسانی که بصیرت دارند مؤثر است، یعنی باور دارد سرنوشت اجتماعی و سیاسی جامعه با سرنوشت ما گره‌خورده است.

ایشان متذکر شد: اگر این زمینه خواستن را در اکثریت جهان ایجاد کنیم، آقا تشریف می‌آورند و این شدنی است، این باورمندی فکر سیاسی ما را عوض می‌کند، سروصدای استکبار ما را عوض نمی‌کند، باورمندی این نیست که در مقابل استکبار زندگی خود را نابودشده ببینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج «دکترین ولایت» را راه ایجاد زمینه برای خواست جهانی بیان کرد و تصریح کرد: با ترویج دکترین ولایت، زمینه این خواسته را در همه دنیا فراهم کنیم که خوشبختانه قضیه در این جهت در حال پیش رفتن است، منطقه را از چنگ استکبار خارج کردیم و این روش اگر ادامه پیدا کند، زمینه این باورمندی جهانگیر می‌شود؛ اگر زمینه این خواسته جهانی شد، وجود اقدس امام زمان تشریف می‌آورند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی