۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

توسعه خواست جهانی فرج بقیه‌الله، فرآیند ظهور است

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

اجتماع منتظران ظهور ـ این‌که خواسته ظهور، پهنه این نظام، انقلاب، عرصه تمام کشور را فرابگیرد و این خواسته جهانی بشود، فرآیند ظهور بقیه‌الله (علیه‌السلام) است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در اجتماع عظیم منتظران ظهور در میدان شهدای مشهد، ضمن تشکر از حضور با برکت برادران و خواهران دلداده حضرت بقیه‌الله (علیه‌السلام)، اظهار کرد: جمع عظیم و عزیز منتظران ظهور حضرت با درک دقیق نسبت به ظهور و فرج مولا امام زمان (علیه‌السلام) به‌منظور استغاثه به درگاه خدا در این محل حضور به هم رساندیم و ان‌شاءالله دسته‌جمعی ضمن عرض تبریک به ساحت ولایتمدار مهین جد بزرگوارش، امام هشتم (علیه‌السلام)، استغاثه‌کنان به درگاه آن حضرت می‌رویم.

ایشان با بیان این‌که امام رضا (علیه‌السلام) را واسطه استجابت دعا قرار می‌دهیم، ادامه داد: اگر دعای ما امروز در درگاه خدا قابل استجابت نیست و ما اهلیت برای استجابت دعا به‌منظور فرج مولایمان بقیه‌الله (علیه‌السلام) نداریم، پیشاپیشِ دعای ما، خواسته امام هشتم (علیه‌السلام) قرار بگیرد و استغاثه ما همراه خواست ایشان در درگاه حق مورد اجابت واقع شود.

ظهور امام زمان (علیه‌السلام) یک فرآیند است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که ظهور امام زمان یک حادثه نیست، خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (علیه‌السلام) یک فرایند است، این‌گونه نیست که فکر کنیم باید حادثه‌ای در عالم اتفاق بیفتد و بعد از درگاه خدا بخواهیم این حادثه هرچه زودتر واقع بشود بلکه ظهور حضرت بقیه‌الله (علیه‌السلام)، یک فرآیند است که این فرآیند از خواسته‌ها شروع می‌شود، خواسته‌های یک جمع مبدل به خواسته جمع کثیر و در نهایت به یک خواسته همگانی جهانی هرگاه مبدل شد، وجود اقدس امام زمان ظهور می‌کنند.

توسعه خواست جهانی فرج بقیه‌الله، فرآیند ظهور است

ایشان با بیان این‌که تحقق ظهور با خواسته ما شروع می‌شود، تصریح کرد: برای تحقق این واقعیت که فرآیند ظهور از خواسته ما شروع شده است و این خواسته را توسعه بدهیم، این خواسته پهنه این نظام، پهنه این انقلاب، عرصه تمام کشور قبه الاسلام ما را فرابگیرد، توسعه پیدا کند و این خواسته جهانی بشود، طلوع و ظهور این خواسته از جمع ملی ما در این نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه جهانی آن، فرآیند ظهور بقیه‌الله است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این‌که گفتند برای فرج دعا کنید، چون دعا مقدمه خواسته است، فرج مولا بستگی به مشیت حق دارد، مشیت پروردگار از نظر علم خدا، زمان تحققش مشخص است اما علت تحقق مشیت پروردگار، عاملی است که این عامل باید به‌وسیله ما محقق بشود و آن توسعه «امام زمان خواهی» جهان است.

تحقق ظهور به خواست جهانی وابسته است

ایشان بر لزوم توسعه امام زمان خواهی در جهان تأکید کرد و گفت: در روز میلاد مسعود بقیه‌الله، جشن، پایکوبی، سرودخوانی همه ابزاری برای اعلام خواسته، خدایا امروز روز استجابت دعا هست، امروز روز خاص رحمت و برکت تو پروردگار است، به اشکال مختلف این مردم خواسته‌شان را به درگاه تو عرضه می‌دارند، گاهی با سرود، گاهی با شعر، گاهی با دست‌افشانی و گاهی با پایکوبی و آنچه در نهایت محقق کننده خواسته‌هاست، اشک‌هایی است که از چشمانشان جریان دارد، تحقق این خواسته‌هاست و باید دقت کنیم این خواسته توسعه پیدا کند.

امام‌جمعه مشهد افزود: این‌که من و شما می‌خواهیم کفایت نمی‌کند، این‌که مردم این مملکت و منطقه می‌خواهند، کافی نیست، این‌که مستضعفین جهان از خدا بخواهند بازهم کفایت نمی‌کند، صاحب‌الزمان خواهی باید در شکل جهانی پیاده شود و دنیا بخواهد امام زمان بیاید.

ایشان اضافه کرد: باید سر و جان دهیم، با همه مستکبران و جنایتکاران بجنگیم و این خواسته را جهانی کنیم، دنیای گرفتار، مستضعف و دنیای پریشان در چنگ حوادث، به دنیا بفهمانیم و آنان درک کنند دوای درد آنان، حاکمیت سراسری آسمانی و جهانی است، با این درک بخواهند، این خواسته وقتی در دنیا توسعه پیدا کرد، آقا تشریف می‌آورند؛ آنچه در تحریک این خواسته اثرگذار است، عنایت خود آقا است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی