۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

امدادرسانی تا بازگشت زندگی سیل‌زدگان به حالت عادی

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲ ب.ظ

سیل کلات ـ عزیزان ما در آستان قدس تأمین غذای عزیزان آسیب‌دیده را به عهده داشتند و این کار از امشب به‌وسیله برادران سپاه ادامه پیدا می‌کند؛ تا عزیزان به خانه و زندگی و جای امن برسند، تغذیه‌شان باید کاملاً برقرار باشد و مشکلی به‌خصوص برای کودکان به وجود نیاید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان کلات در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان، بابیان این‌که خصوصیت همدردی و دلجویی مقام معظم رهبری اقتضا کرد به نمایندگی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، امروز مزاحم شما برادران و خواهران بشوم و درصدد حل و علاج بر بیایم، اظهار کرد: برای من ناگوار است که سفر به کلات در مقام بررسی یک حادثه و پیش آمد دل‌خراش به وجود آمد.

ایشان بابیان این‌که در واقع همه مردم شهر در این حادثه آسیب ‌دیده‌اند، ادامه داد: در ظاهر 70 خانواده آسیب‌دیده است ولی در واقع تمام مردم این شهر آسیب دیدند چون پدر و مادری که در خانه خودشان زندگی می‌کنند، نمی‌توانند بی‌خانمانی خانواده پسر یا دخترشان را ببینند، برادری که در کنار زن و فرزندش در خانه امن به سر می‌برد، برای خانواده خواهر یا برادر خود دردمند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله سیل با حادثه زلزله فرق می‌کند، جایی که زلزله می‌آید خانه خراب می‌شود اما زندگی تااندازه‌ای قابل پیگیری است اما سیل ویرانگرتر هست، در یک خانه منهدم شده و خانواده آواره شده، تنها خودشان هستند و لباس تنشان و بقیه لوازم زندگی را از دست می‌دهند.

ایشان اضافه کرد: از عنایات خاصه وجود اقدس امام زمان (علیه‌السلام) در این شهر ولایی و شهر دلداده حضرت بقیه‌الله این بود که این حادثه دل‌خراش، آفت جانی نداشت و خداوند داغ عزیزی را بر دل عزیزانش نگذاشت.

آیت‌الله علم‌الهدی به اقدام به‌موقع مسؤولان شهرستان و بسیجیان، تصریح کرد: بر این نعمت شکرگزار باشید که عزیزان شما در کنارتان هستند ولی در سیل خوزستان، یکی نقل می‌کرد از خانواده من تنها خودم باقی ماندم؛ ابتدا تشکر می‌کنم از مسؤولان این شهر که در لحظه اول به داد مردم رسیدند، عزیزان غیور، دلاور و بسیجی ما از روز اول تا الآن همدرد با مردم طوری عملیات را انجام می‌دهند که انگار خانه خودشان را تمیز می‌کنند، به نزدیکان خود می‌رسند و روز و شب از فعالیت جهادی دست برنداشتند، این وظیفه دینی، شرعی و انقلابی همه ماست.

ایشان با تمجید از آستان قدس رضوی که تأمین غذای سیل‌زدگان را به عهده داشت، اظهار کرد: تا دیشب عزیزان ما در آستان قدس تأمین غذای عزیزان آسیب‌دیده را به عهده داشتند و این کار از امشب به‌وسیله برادران سپاه ادامه پیدا می‌کند؛ تا عزیزان به خانه و زندگی و جای امن برسند، تغذیه‌شان باید کاملاً برقرار باشد و مشکلی به‌خصوص برای کودکان به وجود نیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که مسائل پزشکی و درمانی نیز به‌طور کامل تأمین می‌شود، متذکر شد: دو مسئله در مسئله خانه‌ها در کلات وجود دارد، یکی منازلی که خراب‌شده و دیگری، منازلی که باید خراب شود؛ مسئله مهم خانه‌هایی است که وسط رودخانه ساخته‌شده، یعنی زیر کوه و داخل رودخانه، اگر خدایی نکرده کوه دچار رانش شود، تمام خانه‌ها زیر کوه می‌رود، این خانه‌ها باید خراب شود و مسیر رود باز شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی