۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

اجتماع حمایت از سپاه ـ مردم نشان دادند با جانشان عظمت و نقش‌آفرینی سپاه را لمس کردند که انگار جان این مردم، کشور و ملت سپاه است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ حوزویان خراسان در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت اباالفضل العباس (علیه‌السلام) از حضور طلاب و علما در این اجتماع تشکر و اظهار کرد: خداوند نسبت به اعمال، توطئه‌ها، فتنه‌ها و حرکت‌های بی‌نتیجه کفار تشبیهی دارد که می‌فرماید: «اعمال کفار همچون آتش تبدیل‌شده به خاکستر است».

 

ایشان ادامه داد: خاکستر، مولود آتش است، نتیجه آتش‌افروزی تنها خاموش شدن آتش و از دست دادن حرارت نیست بلکه تبدیل به خاکستر شدن است و خدا اعمال کفار را تعبیر به خاکستر می‌کند؛ یعنی او در عملش آتش‌افروزی می‌کند اما نتیجه آن، نه‌تنها خاموش شدن که خاکستر شدن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که دشمنان در فتنه و توطئه‌هایی که ایجاد می‌کنند در خط آتش‌افروزی هستند، خاطرنشان کرد: دشمن آتشی را روشن می‌کند تا نهاد یک جامعه را بسوزاند، موجودیت ملتی را از بین ببرد و هویت یک ملت نابود شود اما این آتش نه‌تنها خاموش می‌شود بلکه به خاکستر مبدل می‌شود آن‌هم خاکستری که در برابر تندباد شدید در روز طوفانی قرارگرفته است.

 

سپاه پاسداران، محور اقتدار نظام و انقلاب است

 

ایشان، آتش‌افروزی‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌های 40 ساله استکبار جهانی در تقابل با قدرت فوق‌العاده مردمی و مجاهدانه ملت وابسته به دین و اسلام را به خاکستر در برابر تندباد توصیف کرد و افزود: عامل تمام این برخوردها و محور اقتداری که در برخوردهای 40 ساله این‌گونه با دشمن مواجه شده، نهاد مقدس سپاه پاسداران به‌عنوان محور اقتدار نظام و انقلاب بوده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: استکبار جهانی وقتی برمی‌گردد کارنامه همه جنایات، جرائم، توطئه‌ها و فتنه‌هایی که در برابر این انقلاب داشته است از کودتای نوژه تا تحریک جنگ تحمیلی 8 ساله تا اختلافاتی که در درون و حرکت‌های ناهنجاری که به‌وسیله برخی جریانات فرصت‌طلب در داخل کشور انجام داده است، وضعیت منطقه به‌وسیله تروریست‌های تکفیری در یک جنگ نیابی، همه این توطئه‌ها، فتنه‌ها و آتش‌افروزی‌هایی که آمریکا در طول 40 سال داشت، نهایتش مثل آتش‌هایی است که به‌صورت خاکستر درآمد و در برابر باد قرار گرفت که این تندباد، نهاد قهرمان سپاه پاسداران در پهنه این انقلاب بوده است.

 

دو تعبیر تاریخی امام راحل از «سپاه پاسداران»

 

ایشان به دو تعبیر از امام راحل از سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما در روزهای اول شروع جنگ تحمیلی و هنگامی‌که دفاع مقدس، میدان جولان اقتدار سپاه و بسیج شده بود، دو جمله دارند که در حقیقت، ارزش، عظمت و نقش‌آفرینی امروز سپاه را برای ما ثابت می‌کند؛ «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، این حرف تنها یک شعار نیست، بیان حجت امام زمان است، بیان امام بزرگواری است که تمام رهنمودهای حکیمانه‌اش، پیامبرگونه بوده و گویی از مبدأ غیبی الهام می‌گرفته است.

 

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: این بیان، تضمین‌کننده یک هویت، ارزش و عظمت فوق‌العاده برای این نهاد مقدس است که اگر بناست بعد از 40 سال بر سر سفره نظام و انقلاب بنشینیم، خادم محوری این سفره، جریان سپاه است که اگر سپاه نبود، سفره انقلاب جمع شده بود و موقعیت کشور و نظام از بین می‌رفت.

 

ایشان به دومین تعبیر امام خمینی (ره) از سپاه اشاره کرد و ادامه داد: نکته دوم فرمایش امام این بود که در موقعیتی از وضعیت جنگی که با فداکاری‌ها و عملیات قوی خالصانه این نهاد مقدس در دفاع مقدس مردم مقابل شدند، امام فرمودند «ای کاش من هم یک پاسدار بودم»؛ امامی که مرجع تقلید است، حجت امام زمان است، سالیان دراز مکتبش قهرمان‌پرور بوده و در درس امام، مجتهدان عالی‌قدر و مراجع پرورش یافتند، چنین آرزویی می‌کند.

 

دشمن، توان و جایگاه سپاه را درک کرده است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دشمن جایگاه و توان سپاه پاسداران را درک کرده است، خاطرنشان کرد: تحلیل همه این نکات و موقعیت‌ها به‌عنوان نقطه مخالفت، ایستادگی و مقابله با دشمن مورد درک استکبار جهانی قرارگرفته است که در بین تمام نهادها در تقابل  و دشمنی با یک ملت، نوک پیکان را متوجه سپاه پاسداران قرار داده و مورد اهانت قرار می‌دهد؛ خود آمریکا نیز لمس کرده خاموش‌کننده آتش و تبدیل‌کننده به خاکستر آتش‌افروزی‌های آمریکا در برابر انقلاب و نظام، سپاه بوده است.

 

تلاش برای جدایی مردم و سپاه

 

ایشان، اقدام اخیر رژیم آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارای دو هدف احتمالی دانست و اظهار کرد: آمریکا در برابر این جسارت یا دارای هدف خاص سیاسی بوده که فکر کرده با این تعبیر و عنوان، در جامعه ما افتراق ایجاد کند، احساس کرده سختی‌ها و فشارهای اقتصادی و معیشتی که مردم در داخل حس می‌کنند، به خاطر تحریم و تهاجم آمریکاست و اگر آمریکا محور هدفی برخورد خودش را سپاه قرار داد، بین مردم و محور اقتدار نظام جدایی بیندازد که مردم خواهند گفت تمام مشکلات و پریشانی به خاطر سپاه است؛ سپاه از مردم جدا می‌شود و اقتدارش را از دست می‌دهد.

 

اگر اقدامی از آمریکا سر بزند، گور خودش را کنده!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یا تحت این عنوان، بنای برخورد عملیاتی با نهاد مقدس سپاه پاسداران دارد که اگر دومی باشد، همان عبارت و نکته‌ای است که خداوند می‌فرماید، با این کار عاملی برای نابودی خود به وجود آورده که اگر بخواهد به دنبال این نسبت ناروا، برخورد و حرکت عملیاتی نیز داشته باشد، گور خودش را کنده.

 

ایشان افزود: بنای پروردگار بر این است که دشمنان را با نقشه‌های خودشان از بین ببرد، موقعیت مقتدرانه سپاه در داخل کشور در عرصه‌های دفاعی و امدادی، موقعیت تثبیت شده برای مردم و دنیا بود اما محبوبیت عظیم سپاه به‌عنوان یک نهاد مقدس مدافع، در دل ملت و اندیشه انسان‌های این کشور و نظام، واقعیتی بود که برملا نبود.

 

سپاه یعنی همه ملت/ مردم با جانشان عظمت سپاه را لمس کردند

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این حرکت دشمن در اهانت به این نهاد مقدس، در شکل مانور ملی در داخل کشور به وجود آمد که مردم دنیا، سایر کشورها، دولت‌ها، ملت‌ها و حتی خود آمریکا و ازناب او بدانند مسئله سپاه، مسئله یک کشور است؛ فرمایش آن روز امام کار را به‌جایی رساند که بعد از 40 سال به دنیا نمایش دهد سپاه، خونی است که در تمام شریان‌های این ملت و امت جریان دارد به شکلی که مردم به اشکال گوناگون نشان می‌دهند سپاهی هستند و سپاه یعنی همه ملت و مردم.

 

ایشان با تأکید بر این‌که این حرکت آمریکا، محبوبیت سپاه را در معرض نمایش قرار داد، تصریح کرد: مردم نشان دادند با جانشان عظمت و نقش‌آفرینی سپاه را لمس کردند که انگار جان این مردم، کشور و ملت سپاه است؛ در هر جریانی چه در جریان دفاعی و چه جریان امدادی، سیمایی که جلوی جبهه می‌درخشد، سپاه است و سایر جریان‌ها به دنبال سپاه در این عرصه‌ها ظاهر می‌شوند، این برکتی بود که خداوند به دست دشمن برای این نهاد مقدس ایجاد کرد و محبوبیت واقعی که داشت را در معرض نمایش قرار داد.

 

حادثه ناگوار سیل، انسجام ملی را نمایان کرد

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: سیل حادثه ناگوار و خانمان براندازی برای قشر عظیمی از هم‌وطنان عزیز و خانواده‌ها بود اما آنچه در حاشیه این حادثه نمایش داده شد، هماهنگی و انسجام ملی بود، این منظره‌های زیبای با عظمت که پیر و جوان دست در دست هم دادند و همه دنیا آن را تماشا می‌کنند، به قدرت‌های استکباری نشان می‌دهند ایرانی یعنی چنین انسانی، سیل می‌خواهد وارد شهر شود، همه می‌روند و جلوی ورود سیل به شهر را می‌گیرند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که مردم در کنار هم هستند، خاطرنشان کرد: اگر بنا شد این سیل مبدل به قدرت نابکارانه شیطانی دشمن شد چه در قالب توطئه و فتنه و چه عملیات نظامی، بازهم همین مردم هستند که در مقابل می‌ایستند، سیل ناگوار اخیر به دشمنان ما نمایش داد این ماهیت اصلی ملت ایران و مردم انقلابی ما است، تنها با نیروی نظامی مقابل نیستند، جان فدا و ایثارگر اولیه، سپاه است و همه مردم دنباله‌روی سپاه هستند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که شناخت دشمنی دشمن و شناخت مرز دشمنی دشمن بسیار مهم است، گفت: آنچه مسلم است، دشمنان ما در گام دوم این انقلاب، برای ما فکرهای دیگری دارند، دشمن از دشمنی منصرف نمی‌شود چون اصل موجودیت خود را در خطر می‌بیند و چون بقای هستی خود را در ادامه این دشمنی می‌بینند، دست از دشمنی نمی‌کشند.

 

انقلاب اسلامی، مانع سلطه آمریکا بر جهان

 

ایشان به نتایج تحقیقات مراکز وابسته به کاخ سفید اشاره و اظهار کرد: اعلام کردند اگر تا سال 2025، آمریکا بر 4 قدرت اقتصادی دنیا مسلط نشود، دچار فروپاشی می‌شود، یعنی همچون شوروی، دیگر 45 ایالت نخواهد داشت، تبدیل به 45 دولت و حکومت می‌شود.

 

امام جمعه مشهد مقدس، انقلاب اسلامی ایران را مانع بزرگ بر سر راه سلطه آمریکا بر قدرت‌های اقتصادی دنیا خواند و افزود: آمریکا وارد یک منطقه شد، با هزینه سنگین، فعالیت و توطئه که در یک جنگ نیابی تروریست‌ها بتواند سلطه خود را بر یک منطقه اقتصادی کره زمین تثبیت کند اما رسوا و مفتضح، دمش را روی کولش گذاشت و از سوریه خارج شد.

 

اقدام نظامی علیه ایران، فروپاشی آمریکا را سرعت می‌بخشد

 

ایشان تصریح کرد: اگر آمریکا مشکل انقلاب اسلامی را برای خود حل نکند، هیچ‌وقت نمی‌تواند بر قدرت‌های اقتصادی مسلط شود، هر حرکتی انجام می‌دهد، در مقابل او صف‌آرایی می‌کنند؛ کارشناسان کاخ سفید گفتند باید تا سال 2020 کار ایران تمام شود وگرنه نمی‌تواند به اهدافش برسد، با تشخیص این واقعیت، محور انقلابی را که می‌خواهد تا سال 2020 براندازی کند را هدف قرار داده که نتیجه معکوس خواهد گرفت و اگر وارد عملیات شود، فروپاشی آمریکا نه در سال 2025 که در 2019 و 2020 اتفاق خواهد افتاد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خط عمر امام سجاد (علیه‌السلام)، خط مقاومت و احیای انقلاب عاشورا بود و اگر مقاومت و برنامه‌های ایشان در احیای انقلاب نبود، کربلا و عاشورا برای ما انقلاب نمی‌شد که به‌صورت انقلاب آسمانی در بیدارسازی همه ملت‌ها نقش داشته باشد؛ اظهار مقاومتمان در خط این انقلاب و حمایت از محور اقتدار این انقلاب و نظام به‌عنوان خادمان ساحت ولایتمدار حضرت بقیه‌الله، اقتدای به امام سجاد (علیه‌السلام) و الهام از هدایت ایشان است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی