۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

 

دیدار خادمیاران تبلیغ ـ خادمیاران این عتبه مقدسه، سرلوحه برای سایر عتبات هستند که امیدواریم نظام خادمیاری در همه بلاد شیعه گسترش پیدا کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با خادمیاران طرح «مهمان امام»، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به طلاب حاضر، اظهار کرد: امیدوارم فیوضات ماه رجب شامل حال همه ما شود.

 

ایشان با بیان این‌که ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست، ادامه داد: افراد بعد از تحصیل در دانشگاه و تخصص یافتن، شغل و کار پیدا می‌کنند اما در طلبگی این‌طور نیست، طلبه ابتدا مسیر کاری‌اش را انتخاب می‌کند و بعد تحصیل علم و دانش می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که اگر طلبه‌ای با هدف به دست آوردن مقام و موقعیت طلبه شود، بزرگ‌ترین خسارت زده است، افزود: از ابتدا تا انتهای کسوت روحانیت خدمت است یعنی از ایام جوانی که وارد عرصه طلبگی می‌شود تا زمانی که پیرمرد می‌شود، باید خدمتگزار امام زمان (علیه‌السلام) باشد.

 

ایشان به افزایش تهاجم به اسلام در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای اسلام تاکنون مصائب و سختی‌های بسیاری بر اسلام و مسلمانان وارد شده اما هیچ روز تهاجم به اسلام همچون امروز نبوده که همه دنیا بر سر اسلام بریزد و بخواهند آن را از بین ببرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: طلبه امروز باید به کار امام زمانش بیاید؛ در مقام طلبگی باید از همه فرصت‌ها برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کرد که این فرصت‌ها، جهش‌گاه‌هایی است که انسان با ابزارهای تکامل، راه صد ساله را یک شبه طی می‌کند.

 

ایشان به طرح خادمیاری آستان قدس رضوی اشاره کرد و با بیان این‌که خادمیاران این عتبه مقدسه، سرلوحه برای سایر عتبات هستند، گفت: توجه به رشد نظام ارزشمند خادمیاری باعث شده افراد بسیاری در اصناف و نقاط گوناگون کشور آماده خدمت به نیازمندان به نام حضرت رضا(علیه‌السلام) باشند.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: فرمایش امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در مورد محوریت امام رضا (علیه‌السلام)، با راه‌اندازی طرح خادمیاری رضوی و حضور این عزیزان در همه عرصه‌های کشور، به‌صورت عملی و عینی تحقق پیدا می‌کند که امیدواریم نظام خادمیاری در همه بلاد شیعه گسترش پیدا کند.

 

ایشان بیان کرد: تعطیلات نوروزی، یکی از بهترین فرصت‌ها برای خدمت است زیرا زائران با هر قصدی که به مشهد می‌آیند تا نگاهشان به گنبد حضرت رضا(علیه‌السلام) می‌افتد، برانگیخته و آماده می‌شوند که با بالا بردن سطح باورمندی و اعتقاد آنان می‌توانیم به امام زمان(علیه‌السلام) کمک کنیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حضور در طرح نوروزی «میهمان امام» فرصت مغتنمی است تا با جهت دادن به عقاید افرادی که دل آکنده و وابسته به حضرت رضا(علیه‌السلام) هستند، بالاترین قدم را در جهت اهداف اسلام و امام زمان(علیه‌السلام) برداریم، البته در این زمینه هر چه علم ما بیشتر باشد، میتوانیم خدمت بهتری ارائه دهیم.

 

ایشان افزود: با اجرای این طرح، دو فیض نصیب شما شده، اول این‌که توفیق خدمت به حضرت رضا(علیه‌السلام) نصیبتان شده است و دیگر این‌که فرصتی فراهم‌شده تا با عشق و خلوص، در خدمت امام زمان (علیه‌السلام) باشید.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به انتخاب شعار سال و یادآوری تهدیدهای توخالی دشمن، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برخلاف تبلیغ معاندان، سال 98، سال تهدید نیست بلکه سال فرصت است که یک تذکر مسؤولیت آفرین را بیان فرمودند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی