۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

یادمان هویزه ـ بیانیه اخیر رهبری به‌عنوان گام دوم انقلاب در مراکز و همایش‌های مختلف علمی توسط افراد مختلف تفسیرهای متفاوتی شده درحالی‌که این بیانیه توسط رهبری به شفاف‌ترین صورت و بدون هیچ ابهامی بیان‌شده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی عصر امروز در جمع دانشجویان زائر اردوهای راهیان نور در یادمان شهدای هویزه، با اشاره به مقام و شخصیت امام هادی (علیه‌السلام) و تأثیر ایشان بر جریان سازی و زمینه‌سازی عصر غیبت، اظهار کرد: جوانان باید به شخصیت و فعالیت‌های امام معصوم به‌عنوان یک نمونه کامل برای فعالیت در بدترین شرایط ممکن توجه کنند.

 

انتقاد از تفسیرهای مختلف از بیانیه گام دوم انقلاب

 

ایشان با انتقاد از ارائه تفاسیر مختلف از بیانیه گام دوم انقلاب توسط افراد گوناگون، گفت: بیانیه اخیر رهبری به‌عنوان گام دوم انقلاب در مراکز و همایش‌های مختلف علمی توسط افراد مختلف تفسیرهای متفاوتی شده درحالی‌که این بیانیه توسط رهبری به شفاف‌ترین صورت و بدون هیچ ابهامی بیان‌شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تنها لازم است هر جوان و دانشجویی، با توجه به بندهای مطرح‌شده در این بیانیه، تکلیف و وظیفه خود را برداشت کرده و به آن عمل کنند.

 

مشکلات کشور با همت جوانان حل می‌شود

 

ایشان با یادآوری این نکته که بیانات رهبری یک موعظه و نصیحت به جوانان نیست بلکه رهنمود و راهبردی است که باید بدون هیچ عذر و بهانه‌ای به آن عمل شود، تصریح کرد: بهبود وضعیت فعلی کشور که از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آسیب‌دیده است، نیاز به همت و تلاش دو چندان از جانب جوانان دارد که مخاطب خاص بیانیه رهبری نیز هستند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها گفته‌اند دانشجویان و جوانان به‌صورت آتش به اختیار عمل کنند و خود را محدود و محصور به‌فرمان و دستورهای سازمانی و اداری نکنند.

 

حرف بیشتر از عمل!

 

ایشان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در فضای فرهنگی جامعه با آن درگیر هستیم این است که حرف، تحلیل و سخنرانی بسیار انجام می‌شود اما افرادی که به‌صورت تخصصی به عرصه عمل بیایند و با استفاده از سیاست‌گذاری و راهبردهای رهبری به حل سریع‌تر مشکلات کشور بپردازند، کمتر هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حضور این افراد متخصص در عرصه عمل سبب می‌شود کم‌کاری‌ها و نبود مدیریت توسط مسؤولان بی‌کفایت، مانع قرار گرفتن مردم در وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی می‌شود.

 

ایشان، شهدای جوان و دانشجوی هویزه را نمونه کاملی از فداکاری و از جان گذشتن در گام اول انقلاب دانست و افزود: این از خود گذشتگی سبب شد با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، 40 سال اول انقلاب به‌خوبی پشت سر گذاشته شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به مقابله دشمن با انقلاب اسلامی در دهه اول انقلاب اشاره و اظهار کرد: جنگ در دهه اول انقلاب به‌صورت نیابتی و به شکل جنگ سخت از طرف دشمن انقلاب اسلامی به وجود آمد ولی جنگ دهه پنجم انقلاب از نوع جنگ نرم است که دشمن یک‌تنه در مقابل انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده است.

 

وظیفه جوانان نسبت به بیانیه گام دوم

 

ایشان خطاب به جوانان، گفت: در این وضعیت، مقام معظم رهبری به جوانان که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند، به‌عنوان یک افسر آتش به اختیار نگاه می‌کنند که می‌توانند با عمل کردن به‌موقع و دقیق برای حل مشکلات کشور، گام بردارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که حضور در هویزه به‌مثابه حضور بر سر قبور و ذکر مصیبت برای شهادت شهیدان نیست، خاطرنشان کرد: زیارت قبور و ارواح مطهر شهدا باید زنده کننده یک تفکر و حرکت در جوانان و یادآور یک مسؤولیت باشد که با عهد بستن با شهدا و توجه به گام دوم انقلاب برای فردای روشن انقلاب تلاش کنند.

 

ایشان تأکید کرد: جوانان روشن‌فکر، مسؤولیت پذیر و تکلیف محور با توجه به گذشته پر افتخاری که تماماً مدیون خون شهیدان هستند و با نگاه به آینده روشن انقلاب و نظام، باید برای حل مشکلات کشور گام بردارند.

 

برای دیدن تصاویر سفر آیت‌الله علم‌الهدی به مناطق جنگی جنوب اینجا کلیک کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی