۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

 

وقتی کارگزاران نظام از قشر مرفه باشند، طعم فقر را نچشیدند و در مضیقه قرار نداشتن تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی، با بیان این‌که امروز مردم دچار فقر و تنگنای تحمیلی هستند، اظهار کرد: وضعیت امروز ما در وضعیت انقلابی موقعیت خاصی است؛ وضعیت کمیته امداد امروز موقعیت پادگان دوکوهه در سال‌های ۶۳ و ۶۴ است که در مقام خنثی کردن توطئه‌های شیطانی دشمنان خدا وارد میدان شده است.

 

با ندانم‌کاری، مردم را دچار مشکل کردند

 

ایشان، نهاد مقدس کمیته امداد را در رأس همه نهادهای خدمت رسان دانست و ادامه داد: در شرایطی هستیم که شما در موقعیت‌های مختلف نمی‌توانید با اقل مقررات با مراجع برخورد کنید، مراجعات شما آدم‌های آبرومندی هستند که دچار مشکل شده و استیصال باعث شده به سمت کمیته امداد بیایند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد ضعیف مسؤولان نسبت به مدیریت وضعیت معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: با ندانم‌کاری‌هایی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند، هر حرکت و تکانی می‌خورند که از این وضعیت بیرون بیایند، بیشتر گرفتار می‌شوند؛ هر مصوبه‌ای مردم را دچار مشکل بیشتری می‌کند و به‌جای این‌که مصیبت از راه مردم بردارد، مصیبت می‌افزاید.

 

مسؤول مرفه، فقر را درک نمی‌کند که برایش برنامه‌ریزی کند

 

ایشان، دلیل بی‌نتیجه بودن برنامه‌ریزی‌های انجام شده را درک نکردن فقر از سوی مدیران دانست و گفت: مدیران طعم فقر را نچشیدند و در مضیقه قرار نداشتن تا بتوانند درست تصمیم بگیرند؛ وقتی کارگزاران نظام از قشر مرفه باشند، جهت درد را نمی‌فهمند و وقتی عمق درد و فقر را نفهمیدند، دیگر در مدیریت‌ها مجاهده نیست و به شکل روزمره مدیریت را دنبال می‌کنند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در موضوع گوشت می‌بینیم طرح‌ها، مصوبات و برنامه‌ها انجام می‌شود و وضعیت گوشت روزبه‌روز بدتر می‌شود، هر روز هم می‌گویند این‌قدر گوشت وارد کردیم و این‌قدر گوشت زنده اضافه شد، این یعنی توزیع درست انجام نمی‌شود، وقتی مدیریت توزیع در قالب کار اداری چند ساعته انجام می‌شود، راه برای دزدی و حضور افراد سودجو باز می‌شود.

 

ایشان خطاب به مدیران و معاونان کمیته امداد امام خمینی در استان، متذکر شد: به دفاتر مراجعاتی خود دستور دهید که با این مردم خیلی مدارا کنند، آنان خانواده‌های آبرومندی هستند که روزی خودشان تأمین‌کننده منابع امدادی برای کمیته امداد بودند اما امروز به‌واسطه وضعیتی که به وجود آمده، نیاز به کمک دارند.

 

دست رد به سینه هیچ نیازمندی نزنید

 

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: این افراد فقیر و آسیب‌پذیر، عائله صاحب‌الزمان هستند، در کشور ما فقر یک پیشامد طبیعی نیست، یک تحمیل بر مردم است، سوء مدیریت‌ها و نبود توجه به قشر آسیب‌پذیر سبب ایجاد فقر تحمیلی در میان مردم شده است.

 

ایشان اظهار کرد: مراجعانی که به شکل مددجو می‌آیند، ممکن است ضوابط شما را نداشته باشند اما استیصال او را به سراغ شما آورده، معتقدم باید امروز وضعیت فوق‌العاده در اجرای برنامه‌های کمیته امداد اجرا شود و جوابگوی اضطرار مردم باشد؛ معاونت امداد آستان قدس رضوی همت کردند و 15 تن گوشت به در خانه نیازمندان رساندن که حرکت بسیار ارزشمندی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: باید به وضعیت و استیصال هر مراجعه‌کننده‌ای توجه شود، نباید دست رد به سینه هیچ مراجعه‌کننده‌ای بزنید، به عمق وضعیت معیشتی مردم توجه کنید.

 

دو رسالت کمیته امداد در گام دوم انقلاب

 

ایشان با بیان این‌که دو رسالت در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به عهده کمیته امداد است، گفت: یکی «تأمین نیازمندان کشور» است؛ تنها نهادی که در این موضوع در صف مقدم قرار دارد، کمیته امداد است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دومین رسالت کمیته امداد در بیانیه گام دوم انقلاب را گسترش «عدالت اجتماعی» بیان کرد و ادامه داد: ایجاد عدالت اجتماعی سبب از بین رفتن شکاف طبقاتی می‌شود که بخش عمده‌اش به عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

 

ایشان به طرح‌های مثبت و مؤثر کمیته امداد در زدودن چهره فقر از زندگی مردم اشاره و بیان کرد: کمیته امداد ابتکار خوبی در حمایت از کارآفرینی و تأمین مسکن نیازمندان انجام داده که باید ادامه داشته باشد.

 

 

آیت‌الله علم الهدی با انتقاد از ارائه آمارهای نادرست نسبت به آمار بیکاری، گفت: ۸۰ هزار کارمند و کارگر عائله‌مند در سال ۹۷ بیکار شده‌اند و این در حالی است که اعلام می‌کنند حدود 13 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، در آمارهای‌شان افراد بیکار شده را نمی‌بینند!

 

ایشان با بیان این‌که بیکاری ۸۰ هزار عائله‌مند به خاطر منفعت‌طلبی کارخانه‌دارانی است که تولید را ابه صرفه ندیدند و حالا در ویلاهای خود تفریح می‌کنند، خاطرنشان کرد: سرمایه این افراد در شرکت‌های هلدینگ بورس برای‌شان سودآور شده و تولید تعطیل، این اتفاق نتیجه همان برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های غلط اقتصادی است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی