۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

 

فجر فاطمی ـ می‌گویند باید با اروپا و آمریکا کنار بیاییم، با آنان بسازیم تا اقتصاد را درست کنیم، آبادانی و مشکلات معیشتی را حل کنیم اما رهبری می‌فرمایند «با آمریکا باید بجنگیم چون دشمن اسلام است و هیچ‌وقت با ساخت‌وساز با او، مشکلات ما حل نمی‌شود».

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «فجر فاطمی» در دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تبریک فرارسیدن 22 بهمن، به تقارن دهه فجر با ایام شهادت صدیقه اطهر (علیها سلام) اشاره و اظهار کرد: قیام صدیقه اطهر (علیها سلام) برای حفظ حاکمیت ولایت بود و از آن روز تا 40 سال قبل که انقلاب پیروز شد، حاکمیت ولایت به این شکل محقق نشده بود.

 

ایشان با بیان این‌که حتی بیعت مردم با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به‌عنوان بیعت با ولایت نبود، ادامه داد: حاکمیت ولایی که مردم با جان‌ودل آن را پذیرفتند و بر سر آن جان دادند، در این فجر رخ داد ازاین‌رو، امشب را به‌عنوان تحقق خاطره شهادت حضرت زهرا (علیها سلام) جشن می‌گیریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دستاوردهای انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی را دو مقوله متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: همه‌جا صحبت از دستاوردهای توسعه اجتماعی، انسانی، علمی، فناوری‌ها و توسعه عمران کشور به‌عنوان دستاوردهای 40 ساله انقلاب به میان می‌آید و غالباً نیز در مقام تحلیل نتیجه انقلاب، هم در رسانه ملی و هم در رسانه‌های دیگر، توسعه‌های چندگانه را طی 40 سال انقلاب به‌عنوان دستاورد انقلاب مطرح می‌کنند درحالی‌که این‌ها دستاورد انقلاب نیست بلکه دستاورد نظام جمهوری اسلامی هست.

 

بهمن 57، نقطه عطفی در مسیر انقلاب اسلامی بود

 

ایشان با بیان این‌که ازنظر ماهیت بین نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تفاوت است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک مولود انقلاب هست درواقع نظام جمهوری اسلامی، دستاورد انقلاب هست و اهرمی در دست انقلاب تا هدف اصلی خود را با این اهرم توسعه بدهد ازاین‌رو سال 57، انقلاب به پیروزی نرسید، نقطه عطفی در انقلاب پیدا شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: نظام ستم‌شاهی که مانع و سنگلاخ اصلی توسعه و رشد انقلاب بود، برچیده شد، ایادی استکبار و استعمار از داخل کشور اخراج شدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان اهرم حاکمیت در دست انقلاب قرار گرفت، انقلاب همچنان ادامه پیدا کرد، امروز نیز در میانه راه انقلاب هستیم و مسیر انقلاب را طی می‌کنیم.

 

ایشان با تأکید بر این‌که انقلاب، مولود قیام صدیقه اطهر (علیها سلام) بود، گفت: آن روزی که فاطمه (سلام‌الله علیها) به‌عنوان دفاع از تداوم وحی و نبوت در رهبری امت قیام کردند، رهبری امت برای ایشان مطرح بود، روز که رهبری اسلام در خط ولایت قرار بگیرد، جریان ولایت بر امت حاکم شده و بخواهد این جریان را در عرصه دنیا توسعه بدهد، روز پیروزی انقلاب یعنی تحقق قطعی آرمان قیام صدیقه اطهر (علیها سلام) است.

 

دستاوردهای نظام را با شرایط تحقق آن تبیین کنید

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان نشدن شرایط تحقق دستاوردهای نظام را یکی از اشکالات موجود در تبیین آن دانست و اظهار کرد: نقطه خلأ و اشکالی که در بیان دستاوردها وجود دارد، تبیین نشدن شرایط تحقق این دستاوردها است، اگر بخواهید کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تمام کشورهای درحال‌توسعه مقایسه کنید، آن را با شرایط، موانع و موقعیتی که داشته بسنجیم، آنچه به‌عنوان دستاورد تبیین می‌شود، باید چندین برابر باشد.

 

ایشان یادآور شد: اگر کشورهای درحال‌توسعه در این 40 سال دستاوردی داشته‌اند که به‌مراتب در حوزه‌های مختلف به‌اندازه دستاوردهای ما نیست، در فضایی آرام و به‌نحوی‌که مورد تأیید قدرت‌های استکباری دنیا بوده، به دست آوردند اما ما طی این 40 سال، هر روز با یک توطئه و فتنه از طرف آمریکا و جریان‌های استکباری مقابل بودیم.

 

در تحریم اقتصادی و علمی رشد کردیم

 

آیت‌الله علم‌الهدی به پشت سر گذاشتن 8 سال جنگ تحمیلی و جنایات منافقین نیز اشاره کرد و ادامه داد: 17 هزار انسان از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و چهره‌های ولایی انقلاب تا یک آدم معمولی کاسب کنار خیابان به‌وسیله منافقین به شهادت رسیدند، چنین جریان عظیمی که در عرصه تروریسم، جامعه‌ای را به هم بریزید در این نظام صورت گرفت، از آن به بعد تازه فتنه‌های آمریکا یکی پس از دیگری ظهور کرد، فتنه 88، یکی از کوچک‌ترین آن‌ها بود و امروز نیز در قابل تحریم‌های اقتصادی و علمی قرارگرفته‌ایم.

 

ایشان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: بحث ما، بحث کشور و نظام ستم‌شاهی نیست، بحث دنیای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است، در دنیای قبل از انقلاب، تمام قدرت‌های علمی و فکری دنیا در پهنه‌ای دو قرنِ در مقام ایجاد مدرنیته و توسعه مدرنیسم، در خط براندازی دین از عرصه زندگی بشر حرکت کردند؛ یعنی مدرنیسم در دنیا ظاهر شد تا دین را براندازی کرده و از زندگانی انسان حذف کند.

 

توسعه مدرنیسم برای حذف دین

 

امام جمعه مشهد مقدس به تبیین اصول مدرنیسم و نتیجه اجرای آن اشاره کرد و گفت: مدرنیسم بر سه اصل استوار بود، اصل اول اومانیسم که نتیجه آن، حذف دین از عرصه فکر و اندیشه بشر هست، یعنی دین حتی در کانون فکر باقی نماند؛ اومانیسم بشر را آخرین عنصر وجود و کامل‌ترین موجود در عرصه هستی معرفی می‌کند، زندگی بشر را نقطه‌ای ایستا و متوقف در هستی معرفی می‌کند، زندگی مهمانخانه‌ای است که میدان اجرای همه خواسته‌های نفسانی و گرایش‌های انسان است.

 

ایشان ادامه داد: اصل دوم که اصل ناسیونالیسم هست، یعنی حرکت و زندگی بشر متکی بر داشته‌های درونی خود بدون الهام از بیرون، این هم به معنای حذف و براندازی دین است؛ یعنی جریانی به نام وحی و خدا نباید تکیه‌گاه حرکت‌های انسان قرار گیرد و سومین اصل، اصل سکولاریسم هست که جداسازی زندگی و دنیا از دین است.

 

تضعیف مدرنیسم و تسلط اسلام بر معادلات جهانی

 

آیت‌الله علم‌الهدی، محصول مدرنیته را ایجاد دو جریان «کمونیسم» و «لیبرالیسم» روی کره زمین بیان و خاطرنشان کرد: کمونیسم و سوسیالیسم، دین را افیون انسان می‌داند و جریان لیبرالیسم، تمام قدرت بشر را در حفظ منافع مادی، اقتصادی و استخدام در عرصه پیش برد منافع اقتصادی می‌داند.

 

ایشان با بیان این‌که غرب، مدرنیزاسیون و حاکمیت تفکر مادی را در جریان دو جنگ جهانی بر جهان مسلط کرد، افزود: در مقابل آن، انقلاب اسلامی دین را از زندان مسجد و حسینیه خارج و بر معادلات استکبار روی کره زمین مسلط کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، معادلات استکباری را طوری به هم ریخت که امروز اسرائیل، وحشت‌زده در محاصره مقاومت در منطقه قرارگرفته که رهبری می‌گویند شما 25 سال دیگر وجود ندارید که به آینده دنیا فکر کنید.

 

اقتدار بخشی به اسلام، اصلی‌ترین دستاورد انقلاب

 

ایشان، اقتدار بخشی به اسلام را اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: مدیریت‌های در نظام اسلامی، افتان‌وخیزان پیش رفته و نظام توانسته در 40 سال این دستاوردها را داشته باشد اما دستاورد انقلاب، اقتدار بخشی به دین و حاکمیت بخشی دین در همه معادلات الحادی و استکباری است که نتیجه آن، فروپاشی اولین ابرقدرت در جهان و بردن دومین ابرقدرت به لبه پرتگاه نابودی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: با همه این موفقیت‌ها، ما وسط راه هستیم، تازه به پیچی رسیدیم که اگر از این پیچ عبور کنیم، دیگر هیچ قدرتی جلودار ما در حاکمیت دین در سراسر دنیا نخواهد بود، یعنی کار به‌جایی برسد که مسئله‌ای به نام ابرقدرت امریکا، کدخدایی خود در دنیا را از دست بدهد، در این نقطه، دیگر هیچ‌چیز جلودار انقلاب ما نیست.

 

ایشان یادآور شد: اقتداری که امروز نظام و اسلام در بیدارسازی اسلامی در امت اسلامی به وجود آورده و اقتداری که در منطقه پیداکرده، رشد، پیشرفت و کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانشجویان حاضر، بیان کرد: آنچه شما برادران و خواهران که به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستید، باید در دانشگاه که دشمن آن را کانونی برای جنگ خود انتخاب کرده، توجه داشته باشید، توسعه دستاورد انقلاب است که باید نقطه آرمانی انقلاب ما باشد.

 

سوءمدیریت، عامل برخی کندی‌ها

 

ایشان متذکر شد: دکتر بهشتی می‌گفت «حرکت ما در این نظام مثل حرکت یک کوهنورد است، گاهی در مسیر بالا رفتن به مانعی می‌رسد که نمی‌شود بالا رفت، برمی‌گردد پایین، همه خیال می‌کنند دیگر نمی‌تواند پیش برود اما در بازگشت، جاده جدیدی پیدا می‌کند و با سرعت بیشتر پیش می‌رود»؛ گاهی در انقلاب دچار موقعیت‌هایی این‌چنینی می‌شدیم اما در بازگشت، قوی‌تر پیش می‌رویم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که هر روز انقلاب یک یوم‌الله است، تصریح کرد: دشمن به ما تاخته، توطئه و فتنه کرده اما موفق نبوده و ما پیش رفتیم، گاهی مجبور می‌شویم پایین بیایم که این مربوط به خود ما هست، نه این‌که دشمن مانع ما شده، مربوط به سوءمدیریت‌هایی است که انجام می‌شود، جریان‌هایی که ماهیت انقلاب را قبول نداشتند، در رأس مدیریت اجرایی نظام قرار می‌گیرند که یا در مقام قدرت‌یابی قرار می‌گیرند و یا با سوءمدیریت‌هایی که دارند، ما را قدری پایین می‌کشند.

 

بسیاری از جریان‌های سیاسی به انقلاب معتقد نیستند

 

ایشان، با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب با مشکلاتی که برای نظام اسلامی ایجاد می‌شود، قابل مقایسه نیست، افزود: گاهی در کشور دچار تنگناهای سختی هستیم اما به یک‌باره در جریان انقلاب، به دستاوردی می‌رسیم که به اسلام اقتدار می‌بخشد، این دستاورد با مشکلات و مسائلی که در جریان قدرت‌یابی به وجود می‌آید قابل مقایسه نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: متأسفانه در این برداشت که انقلاب چیست، نظام چیست و دستاورد نظام و انقلاب کدام است، وحدت کامل فکری بر مبنای اعتقاد همگانی وجود ندارد؛ بسیاری جریان‌های سیاسی که در عرصه سیاست فعال هستند اصلاً به انقلاب اعتقادی ندارند، از روز اول نیز این مشکل را داشتیم، حتی کسانی که در جریان فعالیت سیاسی بودند، معتقد به اصل انقلاب نبودند.

 

نیامدیم حکومت کنیم، آمدیم اسلام را توسعه دهیم

 

ایشان تصریح کرد: ما نگفتیم شاه نباشد که ما باشیم، نیامدیم حکومت را به دست بگیریم، برنامه ما انقلاب، توسعه اسلام و حاکمیت دین نه‌تنها در این کشور، بلکه در تمام دنیا بود؛ امام فرمودند «این انقلاب را باید صادر کنیم»، وقتی بحث صدور انقلاب شد بسیاری از سیاسیون ملی به امام اعتراض کردند، گفتند این یعنی دخالت در سایر کشورها و این را دنیا برنمی‌تابد که در سایر کشورها و جوامع دخالت کنیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: مشکل امروز ما نیز همین است که عده‌ای می‌گویند می‌خواهیم زندگی کنیم، بخوریم، تفریح کنیم، رفاه و معیشتمان خوب باشد، این موارد مربوط به نظام اسلامی است اما همه جریان‌های اقتصادی، سیاسی، رفاهی و امنیتی ما ابزاری برای توسعه انقلاب هستند.

 

ایشان تأکید کرد: اگر رشد اقتصادی داشته باشیم و بهترین رفاه برای مردم فراهم باشد اما انقلاب ما در چهاردیواری محصور باشد، امت اسلام را به حرکت درنیاورد و امت اسلامی زیر یوق استکبار به‌عنوان ریزه‌خواری آنان زندگی کنند، هیچ کاری نکردیم ولو در کشور رفاه و زندگی کامل جریان داشته باشیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس با یادآوری این نکته که مقابله مردم با شاه به‌عنوان دشمن دین بود، افزود: مردم معتقد بودند مستشاران آمریکایی در کشور، دشمنان دین هستند، با انگیزه این‌که باید دشمنان دین را از بین برد می‌جنگیدند.

 

ایشان به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله مهدوی کنی در جریان تشکیل دولت موقت پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی فرمودند «در جلسه شورای انقلاب، آقای بازرگان که متدین‌ترین آنان بود و با وجود انحراف فکری، خیلی با صداقت حرف می‌زد، گفت آقایان علما، شما زحمت کشیدید شاه را از مملکت بیرون کردید، مردم را از شر اجانب نجات دادید، حالا مملکت را ما باید اداره کنیم، شما برگردید به مساجد و مردم را ارشاد کنید، در حوزه‌های علمیه به طلبه‌ها درس دهید، اداره کشور تخصص ماست»؛ مرحوم مهدوی گفتند «آقای بازرگان! یادت هست آن روزی که آیت‌الله طالقانی در مسجد هدایت علمای تهران را جمع کرده بودند که برای مردم صحبت کنید، گفتید آقایان علما، اسلام همه‌اش مسئله حیض و نفاس، طهارت و نجاست نیست، اسلام مدیریت دارد، اسلام، حقوق، اقتصاد و سیاست دارد، چطور آن روز اسلام همه‌چیز داشت، امروز اسلام هیچ‌چیز ندارد؟»

 

نگاه به غرب به‌عنوان کلید حل مشکلات

 

آیت‌الله علم‌الهدی به افراد و جریان‌های سیاسی زاویه‌دار با رهبری اشاره کرد و یادآور شد: اختلاف افرادی که با رهبری زاویه‌دارند، بر سر مسائل انقلاب است، می‌گویند باید با اروپا و آمریکا کنار بیاییم، با آنان بسازیم تا اقتصاد را درست کنیم، آبادانی و مشکلات معیشتی را حل کنیم اما رهبری می‌فرمایند «با آمریکا باید بجنگیم چون دشمن اسلام است و هیچ‌وقت با ساخت‌وساز با او مشکلات ما حل نمی‌شود».

 

ایشان ادامه داد: زاویه آنان، یک اعتقاد به غرب به‌عنوان کلید حل مشکلات مادی و اقتصادی است و به این‌که بر سر اسلام چه می‌آید، توجه ندارند ضمن این‌که در همان پندارشان نیز اشتباه می‌کنند، وضع کدام کشور پناهنده به آمریکا درست شد؟ کدام کشور مزدور آمریکا ازنظر اقتصادی و معیشتی رشد کرده؟

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از برخی مسؤولان که معتقدند برای اداره کشور نیز باید مدیر خارجی بیاوریم، تصریح کرد: آدم ناآگاه، نابخرد و نادانی که می‌گوید «همان‌طور که مربی ورزشی از خارج وارد می‌کنیم، مدیر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم از خارج وارد کنیم»، این مملکت نیز با مدیران خارجی اداره می‌شد، 40 هزار مستشار امریکایی که شنیدید، در ارتش، وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت کشور حضور داشتند و کشور را اداره می‌کردند.

 

ایشان اضافه کرد: یک مشت آدم به اسم درباری و وزیر، می‌خوردند، می‌دزدیدند و اموال مردم را می‌بردند، کشور را آنان اداره می‌کردند؛ 70 درصد روستاییان ما دچار سوءتغذیه بودند، به اسم اصلاحات ارزی، زمین‌های بزرگ کشاورزی را به زمین‌های کوچکی که نه آب داشت، نه تجهیزات و نه نیروی انسانی تبدیل کردند، آنان نیز زمین را رها کرده و در شهر به گدایی رسیدند.

 

اصلاح‌طلب و اصول‌گرا مطرح نیست، توسعه اسلام اصل است

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مسئله‌ای به نام اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای ما مطرح نیست، ما که نمی‌خواهیم به قدرت برسیم، از هر جناحی حاکم باشد باید در خدمت انقلاب، آرمان انقلاب و توسعه اسلام باشد؛ مخلص هرکسی که با رهبری زاویه نداشته باشد هستیم و در اداره نظام کمکش می‌کنیم، اداره نظام تکلیف شرعی است.

 

ایشان با یادآوری این نکته که جز بنی‌صدر خائن، هیچ جریان و فردی در رأس نظام خائن نداشتیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم دیگر مقاومت نکردند، مشکلات معیشتی و اقتصادی ما را در تنگنا گذاشت و دست از مقاومت برداشتیم، خدا همه این عزت و اقتدار را از ما می‌گیرد و جز ذلت و ضرر چیزی نداریم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی