۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

 

خطبه دوم ـ 40 هزار مستشار آمریکایی در همه وزارتخانه‌ها بودند، مملکت را به دست آمریکایی‌ها سپرده بودند تا و خودشان به دنبال عیاشی، خوش‌گذرانی و پول درآوردن بودند، نتیجه 50 سال حکومت خارجی‌ها در دوره پهلوی را دیدیم، چرا مدیریت اقتصادی کشور را به جوانان نمی‌سپارید؟!

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 19 بهمن‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه مبارکه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و خصوصاً جریان وابسته به امروز، روز نیروی هوایی و حماسه‌آفرینی‌هایی که نقطه آخرین و آخرین جلوه پیروزی انقلاب را به وجود آوردند در محضر مقدس امام در پیروزی انقلاب، این روز و دهه را گرامی می‌داریم و به همه شما برادران، خواهران و عزیزان مخصوصاً پرسنل محترم ارتش جمهوری اسلامی به یاد آن حماسه‌آفرینی‌ها قهرمانی همافران آن روز، این روز را تهنیت عرض می‌کنم.

 

ایشان ادامه داد: دهه فجر امسال و سالگرد پیروزی انقلاب از خصوصیت فوق‌العاده‌تری برخوردار است و آن این‌که این چهلمین فجر انقلاب است، عدد 40، عدد کمال است؛ شنیدم عارفی در سرزمینی، همی گفت این معما با قرینی، که ای سوفی شراب آن گه شود صاف که در ساغر بماند اربعینی.

 

امام جمعه مشهد مقدس، مطالبی که در رسانه‌ها به‌عنوان دستاورد انقلاب مطرح می‌شود را دستاورد نظام دانست و خاطرنشان کرد: در مورد دستاوردهای 40 ساله انقلاب، رساله ملی و جریان‌های مختلف فرهنگی کشور مرتب بحث دارند، از فرمایشات حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر بحرینی در مسئله توسعه اقتصادی در بستر 40 ساله انقلاب استفاده کردیم؛ بحث ما در دستاوردهای انقلاب نیست، بیشتر این مسائل که به‌عنوان دستاورد 40 ساله انقلاب مطرح می‌شود، دستاورد انقلاب نیست، دستاورد نظام جمهوری اسلامی است، اصل انقلاب با هدف دیگری به وجود آمد و تشکیل شد و ادامه دارد؛ انقلاب تمام نشده، انقلاب به پیروزی نرسیده که بگوییم چهلمین سال پیروزی انقلاب

 

ایشان، فراگیری اسلام در جهان را دستاورد انقلاب بیان کرد و گفت: این‌که اسمش را این‌گونه می‌بریم یعنی در سال 1357 یک اهرم به دست انقلاب افتاد و آن وجود یک نظام حکومتی بود که انقلاب با این اهرم سرعتش را چند برابر و جهان‌شمول کرد، با سرعت انقلاب حرکت کرد و فراگیر جهانی شد با اهرم نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ آنچه به‌عنوان توسعه و رشد و فناوری، پیشرفت اقتصادی و زندگی مردم به‌عنوان دستاورد گفته می‌شود، این دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی هست، دستاورد انقلاب چیز دیگری است.

 

خروج اسلام از حبس حسینیه‌ها و مساجد، دستاورد انقلاب است

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دستاورد انقلاب در اصل این است که اسلام و دین، یک زندانی بود در زندان و حبس‌کده حسینیه و مسجد، اسلام در حسینیه‌ها و مسجدها زندانی شده بود، انقلاب مقدس اسلامی ما اسلام را از زندان حسینیه و مسجد بیرون آورد به‌عنوان برهم زننده معادلات بین‌المللی استکباری بر دنیا حاکم کرد و امروز همه معادلات پیش ساخته استکبار در مقابل اقتدار اسلام و اقتدار انقلاب درهم فروریخته است.

 

ایشان به وضعیت مسلمانان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت مسلمانان در منطقه و دنیای اسلام چه بود؟ آمریکایی‌ها و غربی‌ها یک سگ گیرنده و گزنده‌ای به نام اسرائیل در منطقه بسته بودند، همه از او می‌ترسیدند، همه او را به‌عنوان قدرت منحصربه‌فرد منطقه حساب می‌کردند، به هر طرف حمله می‌کرد، گریبان هر کسی را می‌گرفت، قدرت اعتراض نداشتند و از اخم و تشر او می‌ترسیدند، وضعیت به این صورت بود، فلسطین مفهومی جز یک مشت عناصر از زندگی آواره شده، بدبخت، مفلوک، بیچاره و دربه‌در نداشت، امروز فلسطین کجای دنیاست؟ فلسطین در چه قدرتی است؟ امروز اسرائیل در چه وضعی به سر می‌برند؟

 

رژیم اسرائیل در حصار جریان مقاومت است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آن روزی که همه از اسرائیل به‌عنوان یک سگ گیرند حساب می‌برند، امروز در حصار اقتدار بزرگ جریان مقاومت و انقلاب مقدس اسلامی ما آخرین نفس‌هایش را می‌کشد که رهبری فرمودند اسرائیل 25 سال دیگر را درک نخواهد کرد؛ دستاورد انقلاب این است و الا توسعه فناوری، توسعه اقتصادی و توسعه زندگی مردم، مردمی که در روستاهای آن روز حتی در پیشرفته‌ترین و برخوردارترین روستاها که روستاهای شمال بود، برق و آب نداشتند، از رودخانه آب آلوده را به‌عنوان آشامیدنی استفاده می‌کردند و در هوای گرم همان آب گرم رودخانه را می‌نوشیدند؛ امروز در کشور یک روستایی که 20 خانوار جمعیت داشته باشد، بدون برق وجود ندارد، این محصول و دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.

 

ایشان افزود: به خانم چادر مشکی که از کوچه حوض خرابه مشهد بچه‌اش را بغل کرد، روز 10 دی به میدان سوم اسفند آن روز رفت و خوش و بچه‌اش زیر زنجیر تانک رفتند، نگفتند برو زیر زنجیر تانک تا روستاها آباد شود و فناوری و صنعت توسعه پیدا کند، گفتند برای توسعه اسلام، برای قدرت بخشیدن اسلام و دین به میدان برو، انقلاب از ابتدا برای این بود.

 

سه دسته افرادی که در مسیر انقلاب دیده شدند

 

آیت‌الله علم‌الهدی، تاریخ انقلاب اسلامی را شاهد ظهور سه دسته انسان در مسیر انقلاب بیان کرد و گفت: روز آخر انقلاب ما روزی است که اسلام بر همه دنیا حاکم شود و آن روز از جریان استکبار حتی اثر تاریخی هم باقی نماند، آن روز، روز آخر انقلاب ما هست، تا آنجا باید جلو برویم ولی متأسفانه یک عده در کشور ما این واقعیت را درک نکردند که آخر این انقلاب کی است؟ خسته شدند؛ بعد از 40 سال انقلاب، در کنار پیشرفت‌ها و تجربه‌هایی که داریم، یک عبرتی هم داریم در 40 سال انقلاب؛ در این 40 سال 3 دسته آدم داشتیم، آدم‌هایی که از ابتدا انقلابی بودند، پای انقلاب ایستادند و سفت و محکم با همه قدرت پیش می‌روند.

 

ایشان اضافه کرد: به تعبیر صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) در خطبه‌شان نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) که فرودند «پیغمبر علی را داشت که هر وقت گردن کشی از مشرکین گردن می‌کشید و شاخی از شیطان علم می‌شد، علی را می‌انداخت در حلق او، علی هم آرام نمی‌گرفت، دست برنمی‌داشت تا این‌که تمام سر و گردن او را خرد می‌کرد با مشت محکم خودش»؛ مقابل این‌ها یک عده را صدیقه اطهر معرفی می‌کند که در انقلابمان داشتیم.

 

انقلابی‌هایی که از قطار انقلاب پیاده شدند

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک عده این‌ها بودند، شهدا، خانواده شهدا، رزمندگانی که هنوز رزمندگی را تا دفاع حرم دارند ادامه می‌دهند، مقام ولایت، رهبری، وابستگان و ذوب‌شدگان در جریان ولایت که پای انقلاب ایستاده‌اند، کنار این‌ها یک عده آدم‌های خسته از انقلاب در بین راه داشتیم که از قطار انقلاب پیاده شدند، ریزش پیدا کردند و نتوانستند تا آخر مسیر انقلاب را ادامه دهند.

 

ایشان بیان کرد: یک عده هم بودند که صدیقه اطهر از این‌ها تعبیر می‌کنند «درحالی‌که علی مبارزه می‌کرد و می‌جنگید، شما مشغول زندگی‌تان بودید، به رفاه و پول درآوردنتان فکر می‌کردید، به خوراک و شکم سرگرم بودید و امنیت هم داشتید در پرتو قدرت مداری علی، دنبال فرصت می‌گشتید ما را کنار بزنید و قدرت را به دست بگیرید»، یک عده هم متأسفانه در طول انقلاب این‌طور بودند.

 

انقلاب، سازش‌کار با غرب نمی‌خواهد

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: باید جریان‌ها را بشناسیم، بعد از 40 سال انقلاب آن‌که پای اصول انقلاب ایستاده و مقاوم هست، کیست، انقلاب بعد از 40 سال، چنین نیرویی می‌خواهد که از انقلاب و دشمنی‌های استکبار و آمریکا خسته نشود، نگوید تمام شد، ول کنید برویم با این‌ها هم بسازیم و مشکلمان را حل کنیم که اگر با این‌ها ساختید، بهتر از زمانی نیست که آنان کشور را اداره می‌کردند.

 

ایشان ادامه داد: در دوران حکومت پهلوی، یا کارشناس انگلیسی و یا آمریکایی کشور را اداره می‌کرد؛ افراد ناآگاهی که می‌گویند همان‌طور مربی ورزش از خارج می‌آوریم، مدیر هم از خارج وارد کنیم، برگردند و تمام مدیران 50 سال حکومت پهلوی را ببینند، یا آمریکایی و انگلیسی بودند، 40 هزار مستشار آمریکایی که فقط در اترش نبودند، در همه وزارتخانه‌ها بودند، در هر وزارت خانه چند مستشار آمریکایی بود، مملکت را به دست آمریکایی‌ها سپرده بودند تا اداره کنند و خودشان به دنبال عیاشی، خوش‌گذرانی، هرزگی و پول درآوردن بودند.

 

50 سال حکومت پهلوی، نتیجه مدیریت خارجی‌ها در کشور بود

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر کارشناس و مدیر خارجی به‌اندازه مربی ورزشی خارجی به درد می‌خورد، چرا در این 50 سال این‌قدر بدبخت بودیم؟ تمام جاده‌های کشور بین شهری بود، روستاها جاده نداشتند، 37 درصد روستاییان دچار سوءتغذیه بودند، 85 تا 100 درصد کارخانجات دارویی، وارد کننده دارو از خارج بودند و به واردات اتکا داشتند، در تمام کشور یک پتروشیمی بود آن‌هم دست ژاپنی‌ها و ما اصلاً صنعت پتروشیمی و شرکت‌های شیمیایی نداشتیم، در صنایع غذایی 70 درصد وابسته به خارج بودند، در مصالح ساختمانی، غیر از خاک، آجر و سیمانی که مال داخل بود، 75 درصد مصالح ساختمانی از خارج می‌آمد، این نتیجه مدیر خارجی است.

 

ایشان گفت: این‌ها تجربه و عبرت برای امروز ماست که نباید بعضی بزرگواران مسؤول ما چشمشان را به دروازه غرب بدوزند و سعی کنند باید به غربی‌ها بسازیم، باید با آنان قاطی شویم تا مشکلاتمان حل شود، مشکلات در مسائل اقتصادی، گرانی و تورمی که وجود دارد به خاطر همین اشتباهی است که در عرصه مدیریتی اتفاق افتاده.

 

5 سال است مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی؛ در این مملکت از آن وضعیت جوانان ایرانی ما وارد عرصه شدند، امروز در مسئله موشکی با ساخت موشک نقطه زن، یازدهمین کشور در این صنعت هستیم، در پرتاب ماهواره، هفتمین کشور در کشورهای دنیا هستیم، با قدرت جوانان و عقل و درایت جوانان کشورمان، فناوری هسته را بدون توجه به هیچ ابرقدرت، خودمان فناوری هسته‌ای را با جوانانمان تولید کردیم، چرا اقتصاد را به دست این‌ها ندهیم؟ چرا اقتصاد مقاومتی که 5 سال است مقام معظم رهبری شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایش را گفتند، پشت سر بیندازیم، چشممان به دروازه غرب باشد و بخواهیم با ساخت‌وپاخت با اروپا مشکلات معیشتی‌مان را حل کنیم؟

 

این‌ها کارنامه مدیریتی‌شان قبل از انقلاب در 50 سال حکومت پهلوی، این بود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی