۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ بعضی‌ها می‌گویند چرا مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی و دیگر مشکلات کشور دخالت نمی‌کنند؟ یعنی نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهوری که مردم انتخاب کردند را کنار بزنند و خودشان کشور را اداره کنند؟ آن‌وقت از جمهوری اسلامی چیزی می‌ماند؟

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 12 بهمن‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز دهه پر افتخار فجر و سالروز ورود امام راحل به کشور، اظهار کرد: امروز، روز 12 بهمن، سرآغاز دهه فجر چهلم این انقلاب مقدس اسلامی و سالروز ورود حضرت امام رضوان‌الله تعالی به این کشور بعد از تبعید 13 ساله حضرت است.

 

ایشان بابیان این‌که در واقع، با ورود امام، انقلاب هم در یک فوران قرار گرفت و هم تحت نظام مدیریت خاص با مباشرت خود امام واقع شد، ادامه داد: در مورد سالروز ورود امام، در سیما، مناظر را مرتب نشان دادند، خاطراتی که یادآوری می‌شود از صحنه‌های روز ورود امام از پیاده شدن امام از هواپیما، از سرود «خمینی ای امام»، از استقبال عظیم مردم در خیابان‌ها و سخنرانی امام در بهشت‌زهرا، هرسال یادآوری می‌شود و خاطرات بسیار لذت‌بخش و فوق‌العاده هیجان ساز است اما نکته‌ای که ما در ارتباط با سالروز ورود امام می‌خواهیم عرض کنیم این است که در جریان ورود امام به کشور، سه نکته قابل‌تأمل است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان نکات مربوط به ورود امام به کشور پرداخت و گفت: وقتی امام تصمیم گرفتند به ایران بیایند، استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری فرمودند «شب شنبه بود با امام در پاریس تماس گرفتم و به امام عرض کردم شورای انقلاب به این نتیجه رسیده فعلاً تشریف‌فرمایی شما به ایران عقب بیفتد چون فرودگاه‌ها را بسته‌اند، پدافندها را مجهز کردند و آخرین فرصت برای طاغوت است شما را از بین ببرد، اگر شما به ایران نیایید، احتمال می‌دهند بتوانند حکومت خود را ادامه بدهند و اگر بیایید، مصمم هستند هواپیمای حامل شما را بزنند».

 

تصمیم الهی امام برای بازگشت به کشور

 

ایشان افزود: امام فرمودند «امروز صبح جمعه متوسل به امام زمان شدم، تصمیم گرفتم، روز یکشنبه هم می‌آیم»، امام روز یکشنبه آمدند، هیچ حادثه‌ای اتفاق نیفتاد و هواپیمای امام به‌سلامتی نشست، امام نمی‌آمدند، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و به این اوج هیجان و فوران نمی‌رسید، مسئله لیدری سیاسی نیست، مسئله رهبری که توانسته بر تمام تمنیات اجتماعی یک ملت مسلط شود نیست، مسئله این‌که می‌خواهد قدرت را به دست بگیرد و زمام داری کند نیست، مسئله این است که امام نوکر است، نوکر ارباب است، ارباب هم صاحب‌ولایت مطلقه الهیه است، اگر بخواهد به نوکرش دستور دهد که چکار کند، لازم نیست برای او ظاهر شود، ولایت مطلقه الهیه دارد، در فکر و مغز او تصرف می‌کند، مقصود و مطلوب ارباب را عمل می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، توسل و توجه به امام زمان را محور ولایتمداری امام راحل دانست و یادآور شد: این اصالت امام را نشان می‌دهد توجه و توسل به امام زمان و اطمینان به این توسل و توجه، مبدأ آمدن امام به کشوری است که فرودگاه‌ها را بسته‌اند، پدافندها را آمده کردند هواپیمای امام را روی هوا بزنند، کسی امام زمان را این‌طور باور کند و این‌طور با امام زمان رابطه پیدا کند؛ این، محور عظمت امام در ولایت مداری بوده.

 

ایشان، به دومین نکته بازگشت امام به ایران اشاره کرد و اضافه کرد: امام تصمیم گرفتند و حرکت کردند، هواپیما به حرکت درآمد و به سمت تهران حرکت کرد، دو حالت به وجود می‌آید، حالت اول که احتمال ساقط کردن هواپیما روی هوا وجود داشت که در این حالت باید احساس خوف و وحشت در امام به وجود می‌آمد.

 

موظف به انجام تکلیف نه حصول نتیجه

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حالت دوم این‌که هواپیما را نزنند یا اگر زدند، اصابت نکند، امام سالم وارد شود، در رأس قدرت یک جامعه 35 میلیونی قرار بگیرد و ر اوج قدرت، مدیریت، سیاست، عظمت سلطه بر 35 میلیون انسان را به دنیا نمایش بدهد، این بنا بر احتمال دوم است که بنابراین احتمال، احساس برتری و قدرت و سلطه که به بالاترین موقعیت انسان می‌رسد به آدم دست می‌دهد.

 

ایشان بابیان این‌که امام به تکلیف خود عمل کرد، ادامه داد: امام فرمودند هیچ احساسی ندارم، نه آن احساس خوف و وحشت و نه این احساس قدرت؛ من طلبه م، نوکر ارباب هستم، ارباب دستور داده و من به تکلیفم عمل می‌کنم، قضیه به هر جا برسد من به تکلیف عمل می‌کنم، نتیجه در اختیار خدا و برای خداست، من به‌عنوان مکلف دارم تکلیف می‌کنم، مکلفی که دارد تکلیفش را انجام می‌دهد، احساسی ندارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نکته سوم؛ فاصله بین پاریس و تهران چند ساعت بود، چندساعتی که در یک بحران، بوران، اضطراب که آخرش چه می‌شود و به کجا می‌رسد، آدم عادی نه خواب دارد و نه استراحت دارد و در چنین موقعیتی امام در کمال آرامش رفتند طبقه دوم هواپیما چند ساعت خوابیدند، موقع نافله شب شد، چه مقدمه‌ای، چه ابزاری، چه گفت‌وگویی با اطرافیان داشته باشند، بدون هیچ صحبتی با همراهان نافله شبشان را خواندند، فکر هیچ‌چیز نیستند، فقط گفتند «الهی العفو»؛ در چنین موقعیتی که باید بنشینند، صحبت کنند و برنامه‌ریزی کنند، فقط می‌گوید «هذا مقام العائذ بک من النار»، «الهی العفو».

 

شهدا و رهبری، وارث خصوصیات الهی امام

 

ایشان تصریح کرد: این‌ها افسانه و قصه نیست، این‌ها داستان حرکت امام و ورود امام و تاریخ نیست، واقعیت است، راهبرد و رهنمود است، نظام حرکتی ما را در انقلاب برای ما مشخص می‌کند؛ این امامی که به امام زمان آن‌قدر وابسته است، امامی که به خدا این‌قدر تعلق دارد در عبودیت و تکلیف، امامی که نسبت به زندگی با وابستگی به خدا این‌قدر امید و اطمینان دارد، این نکات وجودی امام که در ورود ایشان ظهور پیدا کرد، در طول تاریخ 40 ساله انقلاب، این نکته‌ها را غیر از امام در چه کسی می‌بینید؟ در چه کسی می‌بینید؟ در چه جریانی؟ در کدام حزب سیاسی؟ در کدام مسؤول سیاسی؟

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: مظهر این سه خصوصیت امام در دو جریان مشاهده می‌کنیم، یکی شهدا ویکی مقام معظم رهبری؛ شب عملیات باران آتش، شهید می‌گوید یا صاحب‌الزمان می‌رود در میدان مین، یعنی آن اثر فکری، توسل و وابستگی امام را در این شهید مشاهده می‌کنید که روی پیشانی‌اش نوشته یا مهدی ادرکنی و رفته زیر دریای آتشی که روی سرش می‌بارد و در مقام معظم رهبری؛ هر وقت مشکل پیش می‌آید، آقا می‌رود جمکران و دست به دامن امام زمان می‌شود، از ایشان کمک می‌گیرد؛ رهبر سیاسی که در دنیای سیاستمداران آمریکایی و اروپایی می‌گویند اول رهبر سیاسی که قدرتمندترین رهبران سیاسی جهان هست، رهبر ایران است.

 

چرا رهبری مشکلات کشور را حل نمی‌کند؟

 

ایشان، انس با امام زمان را عامل موفقیت رهبری بیان کرد و گفت: می‌گویند رهبری با این قدرت امروز در روی کره زمین وجود ندارد چون چه در داخل و خارج کسی نبوده با ایران رهبر دربیفتد و دشمنی کند مگر این‌که شکست خورده و نابود شده، این از ناله‌های مسجد جمکران و اشک ریختن‌ها در محضر امام زمان است، آن توسل و توجه را دارد و مبینیم مشکلاتش هم حل می‌شود که دشمن می‌گوید این قدرتمندترین رهبر روی کره زمین است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که رهبری هیچ‌گاه منتخبین مردم را کنار نمی‌زنند، ادامه داد: این نکته قابل‌تأمل است اگر این رهبر قدرتمندترین رهبر هست، چرا این مشکلات را داریم، بعضی‌ها هم گوشه و کنار می‌گویند چرا مقام معظم رهبری دخالت نمی‌کنند، در مسائل اقتصادی و مشکلات دیگر کشور و این مشکلات را برنمی‌دارند؟ یعنی چه دخالت کنند؟ نمایندگان مجلس را شما مردم انتخاب کردید، رئیس‌جمهور مملکت را شما انتخاب کردید و دولت تشکیل داده، یعنی رهبری بیایند دولتی که شما انتخاب کردید و نمایندگان مجلس را کنار بزنند و خودشان دخالت کنند؟ آن‌وقت از جمهوری اسلامی چیزی می‌ماند؟ یعنی چه چرا دخالت نمی‌کنند؟

 

به رهنمودهای رهبری عمل نمی‌کنند

 

ایشان بابیان این‌که رهبری رهنمود و راهبرد می‌دهد، خاطرنشان کرد: در تیرماه که هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، 7 نکته را بیان فرموده و به دولت تکلیف کردند، در 21 آذر دوباره تأکید کردند، در 19 دی که مردم قم رفتند خدمت آقا دوباره همان‌ها را تأکید کردند، حالا که عمل نمی‌شود چه؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را 4، 5 سال است تأکید دارند، اجرا نمی‌شود، دیگر نگویید چرا دخالت نمی‌کنند، آقا چه کار کنند؟ منتخب شما را بزنند کنار بگویند خودم می‌خواهم کشور را اداره کنم؟ این دیگر جمهوری اسلامی نیست که؛ ما آن مظهر سه نکته امام در روز ورود امام را فقط در رهبری می‌بینیم در همه اندازه‌ها که در مدیریت رهبر و نظام در طول 30 سال در طول رهبری‌شان دارند و همه آن نکات را در سیما و جبین شهدا مشاهده می‌کنیم، آن عشق به امام زمان، توجه به خدا و خلوص برای خدا بودن که در امام بروز کرد، این خصوصیات در شهدا وجود دارد؛ تمثال و آینه این خصوصیات شهدا هستند، شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی