۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

 

شورای فرهنگ عمومی ـ حفظ هویت شهر امام رضا (علیه‌السلام) و جلوگیری از فحشا و محرمات الهی، خط قرمز دوبعدی بنده در حوزه فرهنگی است که اگر رعایت شود، در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها حامی آقای استاندار و مدیران دستگاه‌ها خواهم بود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در یک‌صد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مشهد مقدس، اظهار کرد: مبادا برنامه‌ای تحت عنوان توسعه یا فعالیت‌های آزاد، به بروز خلاف، منکر و یا فسادی منجر شود.

 

ایشان با تأکید بر این‌که و حفظ موقعیت، شأن و جایگاه امام هشتم (علیه‌السلام) باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این شهر متعلق به علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) و به نام نامی حضرت است و ویژگی و خصوصیت ذاتی و اصلی این شهر نیز «زیارت» است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای به‌ویژه طرح مورد تفاهم استانداری و شهرداری مشهد در توسعه منطقه 3 استان و محرومیت‌زدایی از شهر، نام و شأن امام رضا (علیه‌السلام) محفوظ و مدنظر باشد.

 

ایشان با بیان این‌که مشهد جز امام رضا (علیه‌السلام)، هیچ ویژگی دیگری برای معرفی به‌عنوان یک شهر بین‌المللی ندارد، تصریح کرد: امید است همه ما با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در خدمت به حضرت، زائران و مجاوران ایشان و تقویت ارزش‌های دینی و انسانی قدم برداریم و به‌عنوان خادم حضرت، در کنار هم بتوانیم در حوزه معیشت مردم و فقرزدایی از جامعه، تحولی قابل‌قبول ایجاد کنیم.

 

ایشان به دو بعد خط قرمز فرهنگی خود اشاره کرد و افزود: حفظ موقعیت و هویت شهر امام رضا (علیه‌السلام) و جلوگیری از فحشا و محرمات الهی، خط قرمز دوبعدی بنده در حوزه فرهنگی است که اگر رعایت شود، در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها حامی آقای استاندار و مدیران دستگاه‌ها خواهم بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ساخت‌وسازهای شهر مشهد و انتقادات مطرح‌شده در این حوزه، بیان کرد: باید ساخت‌وسازها در این شهر با نظارت شهرداری و بر اساس برنامه‌ای تعیین‌شده بر محور حفظ هویت شهر امام رضا (علیه‌السلام) انجام شود.

 

ایشان بر ضرورت توسعه انس با قرآن در بین دانش آموزان و دانشجویان تأکید و خاطرنشان کرد: آنچه تا امروز در شورای توسعه قرآنی انجام‌گرفته کافی نیست و باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

 

امام جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که دو حوزه آموزش‌وپرورش و دانشگاه، دو میدان مهم قرآنی ما هستند، افزود: شورای توسعه قرآنی باید به‌طورجدی وارد این دو حوزه شده، فعالیت‌ها را گسترش داده و از ظرفیت نهادهای عمومی و مردمی در این راستا نیز بهره گیرد.

 

ایشان به انتصاب علیرضا رزم حسینی به‌عنوان استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: وی شخصیتی ارزشی و جبهه‌ای است که در جنگ تحمیلی موفقیت‌های چشمگیری داشته و به‌عنوان وارث شهدای هشت سال دفاع مقدس، امروز در این نظام عهده‌دار رسالت و مسؤولیت است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ما نیز مصمم هستیم با تمام ظرفیت اجتماعی و وجودی خود به وی کمک کنیم، امید است با روحیه عمل‌گرایانه و جهادی که استاندار خراسان رضوی دارد، موفق به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود شود؛ امیدواریم حضور وی در خراسان رضوی منشأ بسیاری از خیرات و برکات در این استان قرار گیرد.

 

ایشان یادآور شد: به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان، تاکنون هیچ‌گونه تحمیل سیاسی و شخصی در حوزه اجرایی نداشته و ندارم اما برای کمک و یاری، با همه ظرفیت‌های اجتماعی پیش خواهیم آمد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی