۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

 

ارتباط جریان اساتید، نخبگان علمی و فرهنگی نظام با مراکز ایدئولوژیک و مساجد که می‌توانند زمام اندیشه‌ها و افکار را در دست گرفته و در جهت ترویج عقاید در حوزه‌های عمومی وارد فعالیت شوند، طرح حیاتی و بسیار قابل‌توجه است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در همایش «استاد و مسجد»، گردهمایی منطقه‌ای بسیج اساتید استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، بابیان این‌که مشکل ما در مواجهه با اهل‌بیت پیامبر (صلوات‌الله‌علیه)، مواجهه‌ای احساسی و عاطفی است، اظهار کرد: این‌که در تعظیم و تکریم عزیزان اسلام به یک ارتباط عاطفی اکتفا کنیم و در سیره سیاسی اخلاقی آنان تأملی نداشته باشیم، یک اشتباه است.

 

ایشان ادامه داد: اگر حوزه معرفت‌شناسی ما در پهنه رابطه عاطفی با اهل‌بیت پیغمبر بود، دقیقاً در مقام شناخت راهبردهای لازم در حوزه زندگی اجتماعی، سیاسی و حتی راهکارهای اجرایی نیز نیازمند آموزه و پژوهش دیگری نبودیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که آنچه در سیره سیاسی صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) برای ما قابل‌توجه هست، نقطه‌ای راهبردی مربوط به زندگی اجتماعی سیاسی امروز جامعه، انقلاب، نظام و کشور است، یادآور شد: حرکت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) برخلاف پندار برخی، به‌منظور احقاق حق، آن‌هم حق تضییع‌شده از همسرشان یا دریافت بخشی از ثروت و دارایی‌شان که مورد تعدی قرار گرفته، نبود بلکه برای حفظ رهبری جامعه در مسیر وحی بود.

 

ایشان با اشاره به ایجاد انحراف در برداشت از واقعه هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، تصریح کرد: امروز برخی نخبگان و وابستگان بعضی مذاهب دیگر اسلامی، این‌گونه مطرح می‌کنند که پیغمبر رحلت کردند، مسلمانان در زندگی سیاسی‌شان تصمیمی گرفتند، در این میان رقابت سیاسی بین دو جریان به وجود آمد، مسئله رقابت سیاسی به برخورد فیزیکی انجامید و طبیعی است که خانم جوان حامله وارد برخورد فیزیکی شود، زیر دست‌وپا پامال می‌شود و بچه‌اش سقط می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با رد تمام تفاسیر از شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، خاطرنشان کرد: اگر حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) به میدان نمی‌آمد، مسیر مکتبی اسلام منحرف می‌شد و اساس اسلام از بین می‌رفت، صدیقه اطهر برای استفاده از موقعیت و اجرای منطق گفتمانی در جایی که منطق نظامی جواب نمی‌داد؛ وارد عرصه شد.

 

ایشان افزود: برای پیشگیری از تبدیل حرکت گفتمانی به حرکت قدرت‌یابی، قربانی نیاز داشت و صدیقه اطهر قربانی این مسئله شدند که جریان در بوته حرکت گفتمانی که تأمین‌کننده تداوم اساس و خط مدیریت جامعه اسلامی در تداوم وحی است، باقی بماند و حرکت قدرت‌یابی مبدل نشود

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که آمریکا در نقطه‌ای سرنوشت‌ساز برای کدخدایی بر دنیا رسیده است، گفت: جریان 40 ساله انقلاب در برخورد با استکبار، استکبار را به نقطه نهایی سرنوشت‌ساز رسانده است؛ آمریکایی‌ها به تحلیلی رسیدند که اگر تا سال 2025 به‌عنوان کدخدا بتوانند منابع قدرت جهانی را زیر پوشش بگیرند، می‌توانند به‌عنوان ایالات‌متحده به حیات خود ادامه بدهند اما اگر نتوانند، دچار فروپاشی می‌شوند.

 

ایشان، ایران و نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا را مانعی در مسیر تحقق سیطره آمریکا بر دنیا دانست و اظهار کرد: ایران و نفوذ ایران در غرب آسیا سنگلاخی برای آمریکاست که هر طور شده باید ایران را از سر راه بردارد و برنامه‌اش نیز برای این کار، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و اگر نشد، در تهاجم عظیم نظامی است اما انگلیسی‌ها با آمریکا اختلاف نظر دارند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: انگلیس معتقد است بحث فشارهای اقتصادی مطرح نیست، ایران کشوری اعتقادی و ایدئولوژیک است، ابتدا باید مشکل ایدئولوژی را در این کشور حل کرد، پشتوانه ایدئولوژیک را حذف و بعد می‌توان با یک حمله، این نظام را براندازی کرد.

 

ایشان به طرح انگلیس برای نابودی ایدئولوژی اسلامی در ایران اشاره و بیان کرد: آنان معتقدند ابتدا باید سفره دین را از زیر پای مردم جمع کرد، ایدئولوژی را حذف کرد تا ارتباط مردم با نظام قطع شود، به این صورت، این نظام در نصف رو از بین رفتنی است.

 

امام جمعه مشهد مقدس با تمجید از طرح «استاد و مسجد» بسیج اساتید کشور، خاطرنشان کرد: طرحی که ایجاد کردید تا جریان اساتید در ارتباط با مراکز ایدئولوژیک و مساجد وارد فعالیت شود و نخبگان علمی و فرهنگی نظام که می‌توانند زمام اندیشه‌ها و افکار را در دست گرفته و در جهت ترویج عقاید در حوزه‌های عمومی وارد فعالیت شوند، طرح حیاتی و بسیار قابل‌توجه است.

 

ایشان افزود: علی‌رغم این‌که استاد عرصه فعالیت خود را در عرصه آکادمیک می‌بیند، لازم است اساتید متدین ما در حوزه مسؤولیتی خودشان، حوزه دیگری را نیز ببینند، یعنی علاوه بر دانشگاه، وظیفه خود را در مساجد که مراکز عمومی تبلیغ ایدئولوژیک در جامعه هستند نیز ببینند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که عملیاتی شدن این عرصه، بزرگ‌ترین حرکتی است که در مقابل نقشه دشمن برای حذف دین از زندگی مردم صورت گرفته است، یادآور شد: مشکل ما در همه عرصه‌ها این است که حرکت‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود اما در عرصه عملیات مانده‌ایم.

 

ایشان اضافه کرد: در همه قسمت‌ها طرح‌های زیاد ارائه می‌شود، دوستان جوان نیز طرح می‌دهند و به طرح‌های گذشته اضافه می‌شود، اما مشکل کار در عملیاتی شدن این طرح‌هاست، در جلسه‌هایی که برگزار می‌کنید، اقدامات عملی را مورد توجه قرار دهید، با نشستن و ارائه طرح مشکلی حل نمی‌شود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی