۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ صادقانه به مردم بگویید راهی رفتیم مشکل را حل کنیم، نشد، مردم دنبال راه دیگری بروید، راهی که رهبری 5 سال است خون می‌خورد، فریاد می‌زند می‌گوید اقتصاد مقاومتی و یک قدم برداشته نمی‌شود، این راه را بروید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 28 دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز دهه عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری (سلام‌الله علیها)، اظهار کرد: امروز، روز اول دهه فاطمیه به روایت 75 روز است و روز یکشنبه نیز روز شهادت صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) بر اساس این روایت است؛ این عزای بزرگ را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم.

 

ایشان ادامه داد: وجود مقدس صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها)، مقابله، مبارزه و مقاومتشان برای ما قابل‌تأمل است آن‌چنان‌که بعضی‌ها چنین می‌پندارند و متأسفانه از همان اول نیز سعی بر این بوده که مبارزات صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) و مقاومتی که داشتند، آن را در خط یک رقابت سیاسی جلوه بدهند و امروز نیز برخی روی همین مسئله اصرار دارند که برخی اندیشه‌های شیعه نیز اصرارشان روی این مسئله است.

 

ایستادگی صدیقه اطهر(سلام‌الله علیها)، رقابت سیاسی نبود

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که تنزل قیام اعتقادی صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) به رقابتی سیاسی، برای جوانان ایجاد مسئله می‌کند، افزود: در غدیر خم پیغمبر امیرالمؤمنین را نصب کردند، یک جریان سیاسی آمد، کودتای زیرزمینی انجام داد، درنتیجه قدرت از خاندان پیغمبر قطع شد، صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) نیز برای برگرداندد قدرت به دست امیرالمؤمنین دست به مبارزه و مقاومت زدند؛ این مسئله امروز برای یک جوان روشن‌اندیش شیعه مسئله‌ساز می‌شود.

 

ایشان اضافه کرد: الآن رقابت‌های سیاسی را در عرصه‌های مختلف فرصت‌طلبی و قدرت‌یابی را به نظر می‌آورد و مقاومت و شهادت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را نیز از قبیل همین مبارزات سیاسی می‌بیند، حزب، جریان و تبارش در سیاست شکست خوردند، مردم دنبال جریان دیگر رفتند و حضرت برای مقابله با جریان مخالف جریان سیاسی خود به میدان آمد، مبارزه کرد و تا مرز کشته شدن پیش رفت، بچه‌اش را هم کشتند، آیا واقعاً این بود؟ برای این‌که قدرت را امیرالمؤمنین بگیرند حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) وسط میدان مبارزه آمدند؟ شرایط آن روز این نبود که علی بخواهد قدرت بگیرد احتیاج داشته باشد زنش به میدان بیاید، آن روز امیرالمؤمنین شمشیر و ذوالفقار هیچ، اگر یک چوب‌دستی دستش می‌گرفت، همه مردم مدینه را از شهر بیرون می‌ریخت، احتیاج نداشت زنش به میدان بیاید تا زنش قدرت او را زنده کند.

 

انحراف رهبری امت، امت اسلام را به پریشانی و نکبت خواهد کشاند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که انحراف مسیر رهبری امت، موضوعی بود که صدیقه طاهره در مقابل آن ایستادگی کرد، تصریح کرد: این یک رقابت سیاسی برای حکومت امیرالمؤمنین و قدرت‌یابی علی و گرفتن فدک و ثروت نبود، مسئله، مسئله یک انحراف در اسلام بود، یک سقوط ارزشی و اعتقادی در دین بود، خدا پیغمبر را به مقام نبوت و وحی مبعوث کرد برای این‌که وحی، زمام رهبری و حکومت جامعه را در دست داشته باشد، جریان امامت به دنباله نبوت، تداوم حاکمیت و رهبری وحی بود، این جریان حاکمیت و رهبری وحی که رهبری و حاکمیت خدا بود، این منصرف شد، منحرف شد و از این جاده کنار رفت، صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) به‌عنوان تنها وارث دلداده دین از پیغمبر آمد وسط میدان تا پای جان ایستاد تا ثابت کند این جریان سیاسی و انحراف رهبری، نکبت، ذلت و پریشانی است و امت اسلام را به بیچارگی و نکبت خواهد کشاند، برای این به میدان آمد نه برای این‌که علی بشود خلیفه مملکت، قدرت به دست علی بیفتد و فدک بگیرد.

 

تداوم حاکمیت وحی در جامعه، تنها در خط امامت و ولایت است

 

ایشان خاطرنشان کرد: مطرح کردن حکومت امیرالمؤمنین و حق علی به‌عنوان شاه‌راه و شاخصه حاکمیت امامت در جای حاکمیت نبوت و تداوم رهبری وحی بود، مسئله غصب فدک را به‌عنوان نشانی از ظلم و غضب این نوع حکومت مطرح کرد که از مسیر وحی و حاکمیت دین خارج شود، هدف این بود که خط و مسیر نشان دهد و با نشان دادن مسیر و خط، اوضاع در جاده خودش برگردد، رهبری و حاکمیت بر همان جریان وحی قرار بگیرد. بحث ما نیز امروز در مسئله سیاسی صدر اسلام، مسئله شخصی نیست، هیچ‌گاه بحث نمی‌کنیم در 1400 سال پیش چه کسی رئیس مملکت شد، به‌حق یا به‌ناحق، بحث ما روی مسئله جریان ارزشی اعتقادی اصیل اسلامی است، مسئله رهبری و حاکمیت در اسلام در تداوم وحی باید صورت بگیرد و در تداوم وحی، حاکمیت و رهبری امت و جامعه اسلامی فقط در خط امامت و ولایت است و بس.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: حضرت به میدان آمد، مقاوم ایستاد، قهرمانانه ایستاد، پشت در توهین کردند ایستاد، تهدید کردند که خانه‌ات را آتش می‌زنیم، ایستاد، شعله آتش از در خانه بلند شد، ایستاد، در نیم‌سوخته با فشار جمعیت باز شد، بازهم ایستاد، در نیم‌سوخته را باز کرد، بین در و دیوار قرار گرفت، عقب نرفت، فقط برای این‌که خودش را از نامحرم حفظ کند که او در نامه‌اش نوشت دیدم بین در و دیوار فاصله‌ای است، فهمیدم زهرا (سلام‌الله علیها) برای این‌که خودش را از نامحرم حفظ کند، بین در و دیوار مخفی‌شده، چنان لگدی بر در نیم‌سوخته زدم که صدای زهرا (سلام‌الله علیها) بلند شد «یا ابتا! یا رسول‌الله هکذا یفعل بحبیبک وابنتک»

 

ایشان افزود: در همه این قضایا، قهرمان یکه‌تاز آن روز نه اسلام، جهان عرب در اتاق نشست و بیرون نیامد، کی علی از اتاق بیرون آمد؟ وقتی‌که ناله زهرا (سلام‌الله علیها) بلند شد «یا فضّه الیک فخذینی فقد و الله قتلما فی أحشائی من حمل»، علی بیرون آمد تا اینجا ایستاد و مقاومت کرد برای این‌که علی رئیس شود و فدک بگیرد؟ نه! برای این‌که رهبری جامعه و اسلام در تداوم وحی و خط امامت به‌عنوان تداوم نبوت تثبیت شود.

 

برادران و خواهران، امروز ما هم در تمام مسائل نظام، در 40 سالی که از انقلاب گذشت، دستاوردهای انقلاب را بررسی کردند خیلی خوب است که الحمدالله رسانه‌های ما دارند روی آن کار می‌کنند اما آنچه مهم است ببینم در پایان 40 سال انقلاب، کجای قضیه‌ایم؟ امروز ما همان‌جایی قرار داریم که حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) قرار داشت.

 

وجود دو دید «انقلابی» و «لیبرال» در اداره کشور

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که دو دید در اداره کشور وجود دارد، گفت: امروز در کشور ما دو دید و خط وجود دارد، یک دید، دید رهبری است که دید انقلابی است؛ انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن یعنی جهادی وارد خدمت شدن، جهادی در خط استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی قرار گرفتن، تمام رگه‌های توقع را از دشمن بریدن و قطع کردن، روی پای خود ایستادن، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردن و ادامه این انقلاب تا روز آخرش، آن روزی که این اسلام و قرآن بر دنیا حاکم شود و این پرچم به دست صاحبش مهدی برسد، این دید رهبری است و صریحاً هم می‌گویند من انقلابی‌ام.

 

ایشان به تحلیل نگاه لیبرال اسلامی در اداره کشور پرداخت و اظهار کرد: در مقابل این دید، یک دید لیبرال اسلامی در کشور ما وجود دارد، این‌که ما مسلمانیم و مسلمان هم باید زندگی کنیم اما مثل همه زندگی کنیم، همه مردم دنیا هر طور زندگی می‌کنند، ما هم همان‌طور زندگی کنیم، همه دنیا یک کدخدایی را به کدخدایی شناختند، ما هم او را به کدخدایی بشناسیم و با او زد و بند کنیم، همه مردم دنیا در کشورشان آزادند، می‌خواهند چادر سرشان کنند، می‌خواهند سرشان نکنند، همه مردم دنیا آزادند، می‌خواهند عرق بخورند یا نخورند، همه مردم دنیا آزادند، هر کار بکنند ما هم همان‌طور باشیم و مسلمان هم باشیم، به همه‌چیز تن بدهیم، مطابق همه شگردهایی که کدخدا می‌خواهد ما زندگی کنیم، همان شگردها را انتخاب کنیم، مثل همه زندگی کنیم و زندگی بگذرانیم، استکبارستیزی، اسرائیل ستیزی، جنگ با استکبار، مقابله با دشمنان خدا، ایستادگی روی ارزش‌ها و معروف‌های اسلامی و مبارزه با منکرات دینی را کنار بگذارید، این دید لیبرال اسلامی است که در کشور وجود دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شما شیعه زهرا (سلام‌الله علیها) هستید، شما مرد و زن وابسته به صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) هستید، همه‌چیزمان متعلق به فاطمه است، دنبال کدام دید برویم؟ جنازه شهدا را آوردند جلوی چشم شما، این‌ها برای چه کشته شدند؟ روی پیشانی آنان چه نوشته بود و رفتند؟ جز نوشته بود یا فاطمه الزهرا(سلام‌الله علیها)؟ جز نوشته بود یا مهدی ادرکنی؟ معنای آن‌که روی پیشانی نوشته بود و رفتند شهید شدند، معنایی غیرازاین دارد که وقتی بنا شد تداوم وحی در رهبری از بین برود، زهرا (سلام‌الله علیها) تا پای جان دادن ایستاد و ما هم تا مرز جان دادن روی دید انقلابی پسر زهرا (سلام‌الله علیها) باید بایستیم.

 

چشم داشتن به دست دشمن، دشمنی با حضرت زهراست

 

ایشان، با تأکید بر این‌که چشم داشتن به دست دشمن، دشمنی با حضرت زهرا است، تصریح کرد: این‌که به دشمن نظر داشته باشیم، بخواهیم دست‌به‌دست دشمن بدهیم، نان‌وآب خود را در دست دشمن ببینیم، دشمنی با زهرا (سلام‌الله علیها) است، این‌که چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد، بدانید در قصه برجام اگر آمریکا یقین نداشت اروپا، ایران را در برجام نگه می‌دارد، از برجام خارج نمی‌شد چون برجام به نفعشان بود؛ آنچه امروز آمریکا دغدغه دارد، رنج و دلواپسی دارد که موشک‌های اتمی کره شمالی هست، این دغدغه را برای ما هم داشت که به یک قیمت ارزان تمام شد، این‌ها تحریم‌ها را بردارند و ما هم از توسعه فناوری هسته‌ای‌مان دست برداریم، ثروت هسته‌ای را از دست دادیم و قدرت تکامل هسته‌ای را از دست دادیم، گفتند ما که نمی‌خواهیم سلاح اتمی داشته باشیم، ما از این مسائل دست برداریم، آنان هم از تحریم دست برمی‌دارند، به این نتیجه رسیدند دست از تحریم برداشتن، معنایش توسعه و رشد ما هست پس این کار را نکنند.

 

اروپا، مأمور حفظ ایران در برجام است

 

آیت‌الله علم‌الهدی به نقش اروپا در دور زدن جمهوری اسلامی ایران در برجام، گفت: نشستند قرارداد بستند که یکی رو جلو بیندازند ما را نگه دارد برنگردیم به فناوری هسته‌ای، او هم از آن‌طرف از برجام خارج شود، تحریم‌ها را شدیدتر بر ما پیاده کند، مثل این‌که دو نفر دعوا دارند، یک عده می‌آیند یک نفر را می‌گیرند، فرد دیگر هرچه می‌خواهد او را می‌زند!

 

برخی مسؤولان، توجیه‌گر فریب دشمن شده‌اند

 

ایشان اضافه کرد: این کار دشمن بود، این بیداری که باید برای شما پیش بیاید بعد از دو سه سال، این هشیاری که باید ایجاد شود، اروپا روباهی است که سر ما را کلاه گذاشت برای این‌که آمریکا با خاطرجمع همه فشارها را روی ما بیاورد تا ما از برجام خارج نشویم و به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نرویم، این را که به چشمتان دیدید اما آنچه برای ما خلاف توقع و اعتقاد ما از عزیزان مسؤول هست، این است که آنان توجیه‌گر این کلاه‌برداری شدند.

 

اگر فراموش کردید، تیتر روزنامه‌های خودتان را بخوانید!

 

گفتند برجام نقش اقتصادی نداشت، برجام را برای تحریم‌ها نرفتیم، در برجام هدف امنیتی داشتیم! مگر دو روز مانده به امضای برجام نگفتید از 2 روز دیگر، تحریم نیست؟ اگر فراموش کردید، روزنامه‌های خودتان را که قبول دارید، همان‌ها را بگذارید جلوی‌تان و ببینید چه گفتید، گفتید برای برداشتن تحریم و برداشتن مضیقه این کار را کردیم؛ مگر روزنامه‌های شما روزی که برجام امضا شد، ننوشتند «دیگر تحریم تمام شد»، «روز اول زندگی بدون تحریم؟» مگر شما شعار ندادید، امروز می‌گویید برای تحریم نبود، برای امنیت بود! کدام امنیت؟ امنیتی که آمریکا با ما جنگ نکند؟ آمریکایی که قریب به 30 سال است اطراف ما مثل سگ پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن ندارد به خاطر جوانان بسیجی ما که امروز جنازه‌شان را تشییع می‌کنید، ثروت هسته‌ای را از بین بردید، در چاله آب‌سنگین بتن ریختید که آمریکا جنگ نکند؟ اگر می‌توانست جنگ کند، اگر الآن بتواند جنگ کند، جنگ صبح را تا ظهر عقب نمی‌اندازد.

 

صادقانه بگویید نتوانستیم، نگاه انقلابی را دنبال کنید

 

این مردم عقل دارند، شعور دارند، هوش دارند، این حرف‌ها را به ما نزنید، این حرف‌ها را که می‌زنید، ما می‌گوییم نکند دست شما هم با آنان یکی است، نکند مأمور آنان هستید؟ روزی شما به‌عنوان مسؤولان متدین ما وارد عرصه مذاکره شدید، این حرف‌هایتان خلاف اعتقاد اولیه ما را ثابت می‌کند، آن روزی که رفتید و گفتید مشکلات ما حل می‌شود، دلار بود 3 هزار تومان، امروز شده 10 هزار تومان؛ صادقانه به مردم بگویید راهی رفتیم مشکل را حل کنیم، نشد، مردم دنبال راه دیگری بروید، راهی که رهبری 5 سال است خون می‌خورد، فریاد می‌زند می‌گوید اقتصاد مقاومتی و یک قدم برداشته نمی‌شود، این راه را بروید.

 

عزیزان، ما شیعه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) هستیم، در مسئله مقابله با این دید انحرافی لیبرال اسلامی، متدینین ما می‌ایستند و مبارزه می‌کنند در داخل و با دشمن در خارج ولو عددشان به شمار شهدای کربلا برسد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی