۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

     

وقتی مبنای فعالیت یک طلبه و روحانی نوکری امام زمان(عج) باشد هیچ مقام و موقعیتی برای او جلوه‌ گری ندارد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در دیدار با روحانیون پایگاه های فرهنگی اجتماعی سکونت گاه های غیر رسمی کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: اندیشه هایی که در یک جوان است دارای دو جهت اجتماعی و معنوی است و در جهت اجتماعی جوان به دنبال آن است که در یک مسیر پویایی و تکامل اجتماعی قرار بگیرد و این طبیعی است که جوان به دنبال جهش باشد تا مسیر این تکامل را نزدیکتر و سریعتر طی کند.
آیت الله علم الهدی گفت: در عرصه طلبگی نیز در دوران جوانی نیازمند یک عاملی هستیم تا از انتخاب یک مسیر انحرافی بجای یک جاده میانبر به ما مصونیت بدهد و آن تنها یک عامل است که با اخلاص در عمل، خودمان را به خداوند بسپاریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر آدم به جایی برسد که مأموریت مستقیم از سوی حضرت بقیه الله الاعظم را لمس کند این در زندگی طلبگی برای ما خیلی ارزش دارد و این موقعیت و کاری که شما در مسأله جریان های آسیب پذیر و مقابله با مناطق آسیب دیده دارید از همه مقامات بالاتر است و حضرت به آن توجه دارند و اگر از طرف وجود حضرت بقیه الله الاعظم پذیرفته شدید خود حضرت، سکوی پرش را جلوی پای شما می گذارند و ایشان از شما در برابر شیاطین و مطامع و موقعیت ها محافظت می‌کنند.
آیت الله علم الهدی تأکید کرد: کسی که وارد عرصه طلبگی می‌شود باید خود را وقف نوکری امام عصر(عج) کند و اگر کسی به دنبال پست و مقام و کسب درآمد وارد این عرصه شود هیچ چیز بدست نمی آورد.
وی به عالم طلبگی اشاره و ابراز کرد: اگر هدف طلبه از درس خواندن و طلبگی فقط برای اهداف مادی، توسعه و اداره زندگی و یا تنها برای کسب معارف دینی باشد، ضرر کرده است.
امام جمعه مشهد گفت: وقتی مبنای فعالیت یک طلبه و روحانی نوکری امام زمان(عج) باشد هیچ مقام و موقعیتی برای او جلوه‌ گری ندارد و اگر غیر از این باشد جز ضرر و بدبختی هیچ چیزی در پی نخواهد داشت و راهی که انتخاب کرده اشتباه است.
وی افزود: علم، سواد و موقعیت اجتماعی برای یک طلبه در صورتی مؤثر است که بتواند هرچه بیشتر در خدمت امام عصر(عج) قرار گیرد و برای آن حضرت مفید و مؤثر واقع شود و طلبه از استعداد خود در جهت نوکری امام زمان(عج) استفاده کرده باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: برای طلبه موقعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مهم نیست بلکه فقط نوکری امام عصر(عج) مهم است و ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و نوکری برای امام زمان(عج) است و کاری که انجام می دهد باید برای نوکری و خدمت بهتر به امام عصر(عج) باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی