۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

 

خطبه دوم ـ وقتی می‌گوییم نفوذ، خیال می‌کنند جایگاهش در دستگاه‌های مدیریتی است، دشمن بیاید در دستگاه‌های مدیریتی نفوذ کند، از دستگاه‌های مدیریتی با عوامل نفوذی خود شروع کند به خرابکاری کردن، این نیست؛ خطر نفوذ در همه‌جا هست.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 14 دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام) با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی حماسه بصیرت، اظهار کرد: از حماسه‌آفرینی شما برادران و خواهران انقلابی در روز یکشنبه در راهپیمایی حماسه 9 دی و حماسه بصیرت تشکر می‌کنم.

 

ایشان ادامه داد: شما عزیزان در هفته بصیرت نمایش بسیار جالبی را در این شهر و سایر شهرهای استان ما و همه کشور در معرض قرار دادید به‌عنوان این‌که مردم ما، قهرمانان بصیرت هستند و مردم ما در عرصه بالای بصیرت، حماسه‌آفرین هستند و این بصیرت به تعبیر مقام معظم رهبری، «باطل‌السحر» همه فتنه‌هاست و علاج تمام توطئه‌هایی که دشمن در مقابله با انقلاب، نظام و اسلام ما در نظر گرفته است.

 

حماسه بصیرت، آگاهی جامعه در مقابل فتنه امروز است

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که راهپیمایی 9 دی، یک تقابل جریانی و سیاسی نبود، تصریح کرد: مسئله راهپیمایی 9 دی در حقیقت بنای این نبوده چون بعضی از مردم اشتباه می‌کنند، برخی که متأسفانه در بصیرتشان نیز نارسا هستند، خیال می‌کنند کاری 10 سال پیش صورت گرفته به‌عنوان فتنه 88، یک عده افراد هم ریزش کردند و ما نیز به‌عنوان انتقام از کسانی که سال 88 با نظام و ولایت مخالفت کردند، بعضی‌شان در حصر خانگی دچار شدند، برای انتقام‌گیری، یا تخریب و تخطئه یا مقابله با آنان به‌عنوان سالروز حماسه 9 دی راهپیمایی داریم، این نیست؛ جریانی بود که در سال 88 با تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت مردم آن مشکل حل شد و هرکسی هم مجرم، متهم و مقصر است، دستگاه‌های قضایی کشور خودشان می‌دانند، بین خود و خدای خود هم هرچه دارند، خودشان و خدا می‌دانند.

 

ایشان اضافه کرد: آنچه امروز به ما مردم مربوط می‌شود که دست به حماسه‌آفرینی در راهپیمایی 9 دی می‌زنیم، به خاطر فتنه الآن است چون فتنه و توطئه تمام نشده، باطل‌السحر همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن، بصیرت مردم ما هست و این مسائل نیز نمایش بصیرت و بیداری از طرف مردم ما هست نه انتقام از یک جریان گذشته یا یادآوری، اعمال عداوت و رقابت سیاسی با جریان سال 88، این نیست.

 

«نفوذ» و «استحاله»، دو راهبرد فتنه‌گری دشمن

 

آیت‌الله علم‌الهدی، راهبرد دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی را فتنه دانست و گفت: امروز راهبرد توطئه‌ها و فتنه‌هایی که دشمن علیه ما دارد، دشمن ذلیل و خار شده، دشمنی که بعد از 17 سال دمش را روی کولش گذاشت، از منطقه خاورمیانه با ذلت خارج شد و نیروهای نظامی‌اش را برد و ذلت بدتر از آن‌که حتی برای سرکشی از یک پایگاه نظامی، شبانه آمد و شبانه رفت و یک نفر از شخصیت‌های سیاسی کشور عراق به او اعتنایی نکرد، دشمنی که به این ذلت رسیده، ما را ول نمی‌کند، او توطئه و فتنه دارد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: دو اصل در راهبرد توطئه و فتنه دشمن هست، یکی «نفوذ» و یکی «استحاله»، این دو لغت را به خاطر بسپارید، راهبرد دشمن در این دو است، وقتی می‌گوییم نفوذ، خیال می‌کنند جایگاهش در دستگاه‌های مدیریتی است، دشمن بیاید در دستگاه‌های مدیریتی نفوذ کند، از دستگاه‌های مدیریتی با عوامل نفوذی خود شروع کند به خرابکاری کردن، این نیست؛ خطر نفوذ در همه‌جا هست از جمله دستگاه‌های مدیریتی، نفوذ منحصر به دستگاه‌های مدیریتی کشور نیست، دشمن اگر بخواهد نفوذ کند، در مراکز اقتصادی ما نفوذ می‌کند و از همه بدتر، در جوامع ما نفوذ می‌کند و از همه جلوتر، در جریان‌های ارزشی و نیروهای حزب‌اللهی نفوذ می‌کند.

 

خطر نفوذ دشمن در جریان‌های انقلابی و دینی

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با هشدار نسبت به خطر نفوذ دشمن در جریان‌های انقلابی و دینی، اظهار کرد: نمازگزاران نمازجمعه، حزب‌اللهی‌های این نظام و انقلاب، بسیجیان از سر گذشته، حواستان باشد دشمن کنار شما هم نفوذ می‌کند، نفوذ دشمن مخصوص مدیریت نیست، نفوذ دشمن همه‌جا هست حتی ممکن است در جریان‌های امثال بنده هم نفوذ کند، بیاید کنار من، با توطئه‌ای تحریک کند، حرفی بزند و من را در مسیر زیان‌بخش در مسیر انقلاب و نظام راه بیندازد.

 

ایشان ادامه داد: ممکن است دشمن در جریان دینی نفوذ کند، نیروهای را تحریک کند در مقابل نهاد انقلابی و جریان ارزشی انقلاب به اسم دفاع از معیشت و ناداری مردم بایستند، با یک نهاد و جریان انقلابی بجنگند، چه کسی بجنگد؟ شما نیروی حزب‌اللهی و متدین، این خطر نفوذ دشمن است؛ برخی حرکت‌ها را از نیروهای دینی خودمان می‌بینیم یک‌مرتبه دنبال یک جریان غیر اولویت‌دار راه می‌افتند و همه نیروی خود را می‌گذارند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اگر قرار است شما واقعاً از فقرا و قشر آسیب‌پذیر حمایت کنید، البته معتاد و کارتن‌خواب هم از فقرا و نیازمندان هستند اما به‌جای این‌که شما از خانواده سالمی که برای بچه‌های خود شام ندارد، به‌جای این‌که فکر معیشت او باشید، فکر یک معتاد و کارتن‌خواب کنار خیابان بیفتید، او را نیز باید نجات داد اما اولویت با کدام یکی است؟ دشمن ما را از اولویت‌ها منصرف می‌کند و وادار به توجه به موارد غیر اولویت‌دار می‌اندازد.

 

انقلاب اسلامی به نیروی انقلابی نیاز دارد

 

ایشان یادآور شد: امروز انقلاب ما نیازمند جبهه انقلابی، نیروی انقلابی، مبارز و رزمنده با دشمن است، جای دیگر سر شما را بند نکنند، از جریان دیگر برای شما چهره‌سازی نکنند؛ انقلابی بودن و مقابله با دشمن اولویت اول ما در همه مسائل هست، این را فراموش نکنیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: خطر دوم، خطر استحاله جامعه است؛ استحاله این است که جامعه عوض شود، جامعه انقلابی ما به یک جامعه بی‌تفاوت تبدیل شود، جامعه پویا و متحرک ما به یک جامعه ساکت، ساکن، آرام، رفاه‌طلب و عیاش دربیاید، اگر جامعه ما خاصیت انقلابی‌اش را از دست داد و استحاله شد و به یک جامعه رفاه‌طلب عیش خواه و نوش طلب، اینجا می‌شود پایگاه سلطه استکبار، کفر و دشمن، دیگر انقلاب تمام می‌شود.

 

دو هدف دشمن از استحاله جامعه انقلابی

 

ایشان به هدف دشمن از استحاله جامعه اشاره کرد و گفت: امروز به دو منظور دشمن در توطئه‌ها و فتنه‌های خود دنبال استحاله هست، یکی به این منظور که جامعه دینی ما بشود جامعه غیردینی، اگر این اتفاق افتاد، رابطه‌اش و تعبدش نسبت به‌نظام از بین می‌رود، دیگر به‌نظام کاری ندارد و بعد که مردم از این نظام فاصله گرفتند به خاطر فاصله گرفتن از دین، سرکوب و از بین بردنش برای دشمن خیلی ساده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جهت دومی که دشمن به دنبال استحاله است، اگر جامعه دینی ما جامعه بی‌دین شد، آقاییِ دشمن را می‌پذیرد، سلطه دشمن را می‌پذیرد، هم بر اقتصاد و هم بر سیاستش، سلطه‌پذیر دشمن می‌شود ازاین‌رو سعی در استحاله جامعه ما دارد، سعی دارد زنان بی‌حجاب شوند، سعی دارد حجاب را از بین ببرد، اگر پرده حجاب کنار رفت و بی‌حجابی در کشور رایج شد، جامعه دینی می‌شود جامعه بی‌دین، یعنی نسل جوان می‌شود نسل غریزی و عیاشی که فقط به دنبال شهوت است.

 

جوسازی برای به حاشیه بردن حجاب

 

ایشان به تلاش برخی جریان‌ها برای عادی‌سازی بی‌حجابی در جامعه و بین نسل جدید اشاره و تصریح کرد: اخیراً در فضای مجازی و برخی همایش‌ها تحت عنوان مدارا و برخورد مداراتی با جوانان، نمادهایی را نشان می‌دهند از بی‌حجابی، عکس‌هایی از امام موسی صدر نشان می‌دهند در مجالس زنان بی‌حجاب لبنان در آن زمان؛ امام موسی صدر یک شخصیت عظیم انقلابی مبارز، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بوده در زمانی که فالانژها بر لبنان حاکم بودند و به‌مقتضای این‌که رئیس مجلس اعلای شیعی بوده، باید در تمام موقعیت‌های سیاسی حضور پیدا می‌کرد، در این جامعه، در زمانی که لبنان و بیروت عشرتکده منطقه بوده، طبیعی است که در جلسات رسمی که ایشان می‌خواسته برنامه سیاسی خودش را اجرا کند، یک عده زن بی‌حجاب هم بودند، دارند عکس‌های ایشان را با زنان بی‌حجاب نشر می‌دهند که امام موسی صدر با زنان بی‌حجاب مدارا می‌کرده، ما هم مدارا کنیم و حجاب اجباری را کنار بگذاریم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: زنان و دختران فلسطینی را که در صراط مبارزه با صهیونیست‌ها هستند، عکس‌های بی‌حجاب زنان و دختران فلسطینی را نشر می‌دهند برای این‌که حجاب را از ارزش بیندازند؛ توطئه دیگری که در ترکیه شروع شده و متأسفانه دامنه‌اش دارد به کشور ما هم میر سد، زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی، مفاسد و فحشا معرفی می‌کنند.

زنان چادری را کانون بی‌عفتی، مفاسد و فحشا معرفی می‌کنند

 

در ترکیه دیسکوی زنان با حجاب تشکیل دادند که بروند و با حجاب برقصند، این کار را در ترکیه کردند، یک عده در داخل دنبال این حرف‌ها هستند، این همان استحاله و فتنه دشمن است که می‌خواهد ما را استحاله کند و آن را از راه حجاب شروع کرده.

 

در ایام مقارن با سالروز کشف حجاب اجباری هستیم، رضاخان ملعون در سخنرانی خود در 17 دی در دانشسرای مقدماتی وقتی با خانواده بی‌حجاب خود و وزرا و وکلا رفتند، در سخنرانی گفت «عفت در چادر و حجاب نیست، زن باید روحأ و اخلاقاً باعفت باشند»، این حرف را می‌زد وقتی می‌خواست چادر از سر زنان بردارد چون انگلیس‌ها می‌خواستند این جامعه استحاله شود و راه آن، کشف حجاب بوده.

 


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی