۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

   

ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و نوکری برای امام زمان(عج) است و درسی که خوانده می‌شود باید برای نوکری و خدمت بهتر به امام عصر(عج) باشد. طلبه موقعیت علمی و مدارج عالی خود را وسیله ای برای نوکری آقا می داند که هر چه قدر دارای مقام بالاتری باشد، تکلیف سنگین تری بر دوش وی است

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب قم و تهران در مشهد اظهار داشت: کسی که وارد عرصه طلبگی می‌شود باید خود را وقف نوکری امام عصر(عج) کند. اگر کسی به دنبال پست و مقام و کسب درآمد وارد این عرصه شود هیچ چیز بدست نمی آورد، مهم تصمیم سرنوشت طلبه و شکل حیات طلبگی است که اگر با این قاموس وارد زندگی شد، تصمیم جدی در سرنوشت خود گرفته است.

وی افزود: بدون هدف بودن، به صورت انفعالی عمل کردن و تسلیم حوادث بودن مربوط به زندگی حیوانی است و انسان چون با اراده، اختیار و قدرت تصمیم گیری است، زندگی متفاوت با حیوان دارد.

آیت الله علم الهدی به عالم طلبگی اشاره و ابراز کرد: اگر هدف طلبه از درس خواندن و طلبگی فقط برای اهداف مادی، توسعه و اداره زندگی و یا تنها برای کسب معارف دینی باشد، ضرر کرده است. طلبه در دوران تحصیل زحمت زیادی را متحمل می شود و تا پایان سطح دو که معادل لیسانس می شود، حدود ۴۰۰ واحد درس می خواند حال اگر هدف وی تنها کسب علم و منافع اقتصادی باشد چون چند برابر زحمت کشیده، ضرر کرده است.

امام جمعه مشهد با بیان این که طلبه در عرصه طلبگی اول شغل انتخاب بعد درس می خواند، گفت: وقتی مبنای فعالیت یک طلبه و روحانی نوکری امام زمان(عج) باشد هیچ مقام و موقعیتی برای او جلوه‌گری ندارد. اگر غیر از این باشد جز ضرر و بدبختی هیچ چیزی در پی نخواهد داشت و راهی که انتخاب کرده اشتباه است. شغل او نوکری امام زمان(عج) است و با درس خواندن روش نوکری کردن را فرا می گیرد.

وی افزود: علم، سواد و موقعیت اجتماعی برای یک طلبه در صورتی موثر است که بتواند هرچه بیشتر در خدمت امام عصر(عج) قرار گیرد و برای آن حضرت مفید و موثر واقع شود.  طلبه از استعداد خود در جهت نوکری امام زمان(عج) استفاده کرده و درس را وسیله ای برای فراگیری علوم و آموزش هایی می داند که زمینه نوکری را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: برای طلبه موقعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مهم نیست بلکه فقط نوکری امام عصر(عج) مهم است و در شرایطی که دشمنان دست به دست هم داده اند که نگذارند حکومت آقا شکل بگیرد، برای آقا مهم است که چه کسی در جنگ‌ نرم و جنگ سخت در رکابشان مبارزه می کند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و نوکری برای امام زمان(عج) است و درسی که خوانده می‌شود باید برای نوکری و خدمت بهتر به امام عصر(عج) باشد. طلبه موقعیت علمی و مدارج عالی خود را وسیله ای برای نوکری آقا می داند که هر چه قدر دارای مقام بالاتری باشد، تکلیف سنگین تری بر دوش وی است

وی افزود: امروز دشمنان متحد شده‌اند تا نگذراند حاکمیت سراسری حضرت مهدی(عج) بر دنیا پرتو افکن شود. کسی می‌تواند در خدمت امام زمان(عج) قرار گیرد که در جبهه سخت و نرم وارد شود و دشمن را سرکوب و با آن مبارزه کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی