۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

آن روز فتنه 88 بود، همان جریان امروز وجود دارد، نه در شکل انتخاباتی و اختلاف در انتخابات، در جریان روزمره ما آن جریان و تفکر وجود دارد و آن تفکر، تفکر «رهبر زدایی و ولایت زدایی» است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در جمع فعالان فرهنگی مشهد مقدس با موضوع تبیین مسئله بصیرت و مقابله با فتنه، اظهار کرد: این‌که هرسال جریان فتنه را بازگو کنیم، واقعه‌ای که در 9 دی اتفاق افتاده را با تبیین‌های مختلف موردبحث قرار بدهیم، به نظر من کار تکراری و کم اثر هست.

 

از کلی‌گویی در موضوع فتنه دست‌برداریم

 

ایشان ادامه داد: باید روی اصل موضوع بصیرت و بصیرت در برابر فتنه در هر زمانی از کلی‌گویی‌ها دست‌برداریم، از تبیین موضوع در شکل علمی و فلسفی صرف‌نظر کنیم و در موارد عینی و مصداق‌های موجود هر زمان در موضوع بصیرت در برابر فتنه توجه کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که بیانات و رهنمودهای رهبری، موعظه و نصیحت نیست بلکه بیان نقطه‌های حساس حرکت ما در عرصه‌های انقلاب و در مسیر انقلاب هست، افزود: بیان رهبری چیزی است که اگر عمل نکردیم، روز قیامت خدا ما را مؤاخذه می‌کند، پیگیری نکات رهبری در جریان نظام، واجب شرعی است.

 

جریان‌های مخالف انقلاب دیروز، کارشکنان مسیر انقلاب امروز

 

ایشان اضافه کرد: رهبری فرمودند انقلاب ما تمام نشده، به نیمه هم نرسیده، انقلاب ادامه دارد و روی این نکته تأکیددارند «جریان‌هایی که در ابتدای انقلاب سنگ‌اندازی و کارشکنی می‌کردند، الآن‌همان‌ها در جریان تداوم انقلاب کارشکنی می‌کنند»؛ از کسانی که در مسیر پیروزی انقلاب سنگ‌اندازی می‌کردند کسی باقی نمانده، یعنی جریانی که رهبری می‌فرمایند، اشخاص و مصادیق نیستند بلکه خود جریان است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به مخالفت برخی روحانیان با انقلاب اسلامی و حرکت انقلابی امام راحل اشاره کرد و گفت: در روحانیت، جریان‌های مخالف امام زیاد داشتیم، مخالفت می‌کردند و در جریان مبارزات امام، کارشکنی می‌کردند، آقایی روحانی در زمان مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی، می‌گفت «مبارزه با شاه، غضب خداوند است»؛ کسانی که آن آقا و امثال آن آقا را گول می‌زدند، از جنس روحانیت بودند که جریانی را ضد امام و انقلاب ایجاد کردند چون منافع و آرامش زندگی آنان را بهم زده بود، فکر می‌کردند باید با آرامشی زندگی کنند که یک کاسب و تاجر زندگی می‌کند.

 

ایشان بابیان این‌که سنگ‌اندازان در مسیر انقلاب، نه کافر و نه نامسلمان بودند، یادآور شد: آنان می‌گفتند می‌خواهیم زندگی راحت داشته باشیم که با این دغدغه‌ها نمی‌شود؛ امروز هم همین است منتها در شکل سلسله فتنه‌ها و حرکت‌های سیاسی انجام می‌گیرد، یعنی سنگ‌اندازی در امتداد انقلاب در نوع سنگ‌اندازی در ابتدای انقلاب بود.

 

برای زندگی راحت به انقلاب پشت کردند

 

امام‌جمعه مشهد مقدس افزود: عناصر انقلابی که در صف مقدم انقلاب پشت سر امام بودند، امروز آن‌طرف میز رفتند، می‌گویند 40، 50 سال در انقلاب مبارزه کردیم و جنگیدیم، دیگر بس است، از این بیشتر نمی‌خواهیم، علت ریزششان از انقلاب به این خاطر است.

 

ایشان به دو بعد مبارزه در مسیر پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: یک بعد مبارزات ما با رژیم ستم‌شاهی بود، یک بعد مبارزه با جریان خودی و جریان رفاه‌طلب و آرامش‌طلب بود، همه با شاه مخالف بودند ولی آنان دینی می‌خواستند که برای آنان اسباب زحمت نباشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز نیز در عرصه‌های اداره نظام همین بینش است، مملکتی بسازیم که در آن هیچ تنش و چالشی نباشد و فکر می‌کنند اگر در این مملکت هیچ چالشی نبود، با مدیریت صحیح و آرامش مملکت اداره می‌شود اما نمی‌دانند اگر چالشی با دشمن وجود نداشت، آنان ما را می‌بلعند.

 

تغییر هویت و فرهنگ مشهد، یک فتنه و تهاجم

 

ایشان به تهاجم به هویت فرهنگی و بصری شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این‌که می‌بینید ستون هخامنش نصب می‌کنند، برج فلان و هتل فلان می‌سازند، برای درآمدزایی نیست، این فتنه است؛ تنها 40 درصد هتل‌های 5 ستاره شهر در روزهای پیک مسافر پر است، 60 درصدش خالی است، کسی میلیاردها تومان سرمایه را برای هتل اشرافی بسازد، فقط برای درآمدزایی که آن‌هم خالی است؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به دستور رهبر معظم انقلاب برای توقف ساخت‌وسازهای ارتفاعات جنوبی مشهد اشاره کرد و افزود: خدا حفظ کند آقا را که تشر زدند و اجازه ندادند در آن منطقه ساخت‌وساز شود؛ آقایی هتل پشت کوهسنگی را گرفته بود، گفت چند میلیارد فقط خرج گودبرداری کردم که هتل 7 ستاره بسازم؛ کسی برای زیارت در مشهد به چنین هتلی نمی‌آید، می‌خواهند مسئله عیش و نوش و لذت پرستی را در شهر و کشور ما نهادینه کنند.

 

فتنه امروز، فتنه ولایت زدایی است

 

ایشان، تغییر فرهنگ مردم از فرهنگ انقلابی به فرهنگ عیش و نوش را فتنه خواند و تصریح کرد: بصیرت در مقابل فتنه لازم است و باید با بصیرت این جریان فتنه را به مردم معرفی کنیم، آن روز فتنه 88 بود، همان جریان امروز وجود دارد، نه در شکل انتخاباتی و اختلاف در انتخابات، در جریان روزمره ما آن جریان و تفکر وجود دارد و آن تفکر، تفکر «رهبر زدایی و ولایت زدایی» است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به جریانات پیش از انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: سال 88 قرار شد اگر آقای خاتمی کاندیدا شد، آقای موسوی کاندیدا نشود، طبق آن قرار، آقای موسوی نباید می‌آمد اما بعد از مصاحبه‌ای که با لوموند فرانسه انجام داد، ماجرا تغییر کرد؛ البته خودشان تکذیب کردند اما اگر واقعاً این مصاحبه انجام‌نشده بود، چرا بلافاصله در همان زمان این مصاحبه را تکذیب نکردند؟

 

ایشان ادامه داد: آقای موسوی ویژگی‌هایی برای رئیس‌جمهور موفق برشمرد، خبرنگار گفت این اختیارات مربوط به رهبری است، ایشان گفت اگر رئیس‌جمهور با قدرتی باشد، مردم را وادار می‌کند رهبری را راضی کنند به اختیاراتش در اصل 110 اکتفا کند و در دیگر امور وارد نشود.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که ولایت‌فقیه جزو ارکان شیعه‌گری است، گفت: از نظر شیعه، دولتی که ولایت در آن نباشد طاغوت است، هر دولتی که مقابل ولایت‌فقیه باشد طاغوت و باطل است.

 

ایشان با انتقاد از برخی سیاسیون که پنهان و آشکارا بر وجود اختلاف و دودستگی در کشور دامن می‌زنند، بیان کرد: این‌که برخی بگویند مملکت ما دو دولت دارد، یک دولت رهبری و یک دولت در مقابل رهبری، این یک فتنه است؛ همه حرکت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور که برای بردن جامعه به این سمت است، فتنه است، بصیرت می‌خواهد که این فتنه را بشناسند.

 

رهبر انقلاب، خار چشم سازش کاران داخلی

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: کسی که امروز در عرصه امت اسلام در مقابل تمام جریان استکباری ایستاده مقام معظم رهبری است، می‌گویند این ایستادگی را باید به هم بزنیم؛ امروز رهبری هم استخوان در گلوی آمریکاست و هم خار در چشم کسانی است که می‌خواهند با زد و بند با آمریکا و اروپا، زندگی راحتی برای خود رقم بزنند.

 

ایشان خطاب به فعالان فرهنگی مشهد، گفت: هر عملیات و حرکتی در این خط انجام گرفت، در مقابل آن بایستید؛ فرمان آتش به اختیار رهبری به معنای شلوغ‌کاری و به هم ریختن نیست، معنایش آماده‌به‌خدمت بودن و آماده به مبارزه بودن در عرصه انقلاب است؛ اگر ما جان‌برکف هستیم و حاضریم در راه امتداد انقلاب جان‌نثاری کنیم، جای ایثارگری تنها در جبهه نیست، با آبرو، مال و جان باید بایستیم، نه از آبرویمان بترسیم که فحش دهند، نه از مال بترسیم که از دست بدهیم و نه از دادن جان هراس داشته باشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: ایستادن یک نفر در مقابل باطل، کار هزار نفر را انجام می‌دهد، کسانی که دنبال رهبر زدایی و قداست زدایی از ولایت هستند، می‌خواهند عیاشی و خوش‌گذرانی‌شان راحت باشد، کسانی نیستند که از جان و سر بگذرند؛ مشکل ما در اختلافات، فاصله داشتن در میزان اخلاص و ایثار است، افرادی که در یک بینش و وحدت فکر هستند، اگر در اندازه اخلاص و ایثارشان فاصله نباشد، به‌خودی‌خود یکی می‌شوند.

 

نوسازی بافت اطراف حرم از ابتدا اشتباه بود

 

ایشان در پاسخ به بیان برخی نکات از سوی فعالان فرهنگی، متذکر شد: برای توسعه انقلابی، توسعه فیزیکی را مدنظر قرار ندهید، به توسعه جریانی بپردازید زیرا تنها توسعه فیزیکی نمی‌تواند به توسعه جریان و گسترده شدن جبهه انقلاب منجر شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: مشکل ما در فعالیت‌های میدانی این است که عده‌ای خواهر و برادر وارد مسجدی می‌شوند و می‌گویند باید کار در دست ما باشد، این‌گونه به نتیجه نمی‌رسید، باید در مسجد نفوذ کنید، نفوذ در مسجد این است که کنار آقای پیش‌نماز، فلان آدم غیرانقلابی است، شما جای آن فرد را بگیرید.

 

ایشان گریزی به نوسازی بافت پیرامون حرم امام رضا (علیه‌السلام) نیز زد و گفت: در موضوع مسجد حوض معجردار و حواشی و ساخت‌وسازهای اطراف حرم، بعد از گذشت 20 سال، فهمیدند که اصل طرح نوسازی اشتباه بوده و نباید بافت آن منطقه تغییر بافت پیدا می‌کرد، اگر این اتفاق نمی‌افتاد، موقعیت بسیار خوبی به لحاظ فرهنگی و بافت معنوی در کنار حرم وجود داشت.

 

جریان قدرت و ثروت و ارتباط با انحرافات فرهنگی در مشهد

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود برخی انحرافات و ایجاد مسائل فرهنگی در مشهد اشاره و اظهار کرد: در شهر ما جریان قدرت و ثروت وجود دارد که ریشه همه انحرافات و حرکت‌های ضد انقلابی است، جریان پیچیده ایست که حتی سراغ آن را تا خارج از کشور گرفتیم.

 

ایشان تصریح کرد: حواسمان به فتنه و بصیرت در مقابل فتنه باشد، جریان‌ها، آدم‌ها و برنامه‌های مرتبط با آن فتنه را شناسایی کنیم که حرکت‌های مرموزی انجام می‌گیرد و جریان قدرت و ثروتی که در شهر ما دنبال همین هستند، چهره‌های بی‌دینی نیستند، حتی بعضی از آنان آدم‌های به‌ظاهر متدین هستند اما می‌خواهند از همه امکانات و برندها برای منافع خود استفاده کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی