۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ باید فشارها را به‌صورت یک جریان استکبارستیزی و نابودی دشمن دربیاوریم نه این‌که بی‌تفاوت باشیم، تماشا کنیم و به مردم تلقین کنیم راه علاج در مشکلات معیشتی و اقتصادی، این است که دست در دست دشمن بدهیم!

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته 23 آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، اظهار کرد: به مناسبت تقارن این ایام با سالروز رحلت جان‌گداز خواهر کریمه امام هشتم، حضرت معصومه علیها سلام، امروز متنعم بودیم به افاضات ارزشمند آیت‌الله سعیدی، تولید مقدس آستان حضرت معصومه و امام جمعه محترم قم که بذل لطف فرمودند که همه را به فیض رساندند.

 

ایشان افزود: امروز مقارن است با ولادت با سعادت امام عسگری (علیه‌السلام)، پدر بزرگوار امام زمان که ان‌شاءالله در این عید فرح و عید سرور وجود اقدس حضرت بقیه‌الله همه سهیم باشیم و این عید را به شما خواهران و برادران تبریک عرض می‌کنم.

 

عشق به اهل‌بیت، وابستگی عاطفی، فکری و عملی است

 

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که وابستگی شیعیان به اهل‌بیت و ائمه تنها یک وابستگی عاطفی نیست، خاطرنشان کرد: ارادت و وابستگی به ائمه معصومین و اهل‌بیت، تنها یک جریان عاطفی در درون دل نیست، این وابستگی و این عشق به‌صورت یک جریان عاطفی در کانون دل ما هم باید فکر و اندیشه ما را تحت تأثیر قرار بدهد و هم حوزه رفتار و عمل ما متأثر از این رابطه و عشق و عاطفه نسبت به معصومین باشد.

 

ایشان تصریح کرد: اگر بنا شد این جریان عاطفی در حوزه فکر و عمل ما نقشی نداشته باشد، صرف عاطفه خشک و احساس خالی از واقعیت، مورد توجه و قبول حضرات، این عشق و عاطفه قرار نمی‌گیرد و از ما قبول نمی‌کنند؛ امام عسگری در شرایطی امامت 6 ساله‌شان قرار داشت که سیره سیاسی ایشان به‌عنوان یک راهبرد هم حوزه فکر ما را در امروز تحت تأثیر قرار می‌دهد که ما از این سیره راهبرد در مسائل اجتماعی روز جامعه اخذ کنیم و هم در حوزه عمل، آن مقاومت و صلابت شدیدی که در حوزه مقابله با دشمن داشتند، همان مقاومت در عرصه رفتار سیاسی ما به‌عنوان یک اصل واقع بشود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی وجود مقدس امام عسگری (علیه‌السلام)، زمان و دورانشان از یک جهت قابل تطبیق با وضعیت امروز ما هست، ایشان در شرایطی به سر می‌برند که مسئله تشیع، ولایتمداری، نفوذ و توسعه امامت که از حرکات مدبرانه امام هشتم (علیه‌السلام) آغاز شده بود، به نقطه‌های خیلی بالا رسیده بود به‌طوری‌که دستگاه حکومت غاصب حساب می‌کرد با این نفوذ امامت در اقشار مختلف مردم و امت اسلام، حکومت کردن در آن شرایط کامروائی دستگاه حکومت امکان‌پذیر نیست ازاین‌رو باهمه قدرت بسیج شد تا جریان ولایتمداری مردم و شیعه‌گری امت اسلام را براندازی کند.

 

تلاش برای شکست امام با توطئه و فتنه

 

ایشان یادآور شد: تا جایی که می‌شد، سعی می‌کردند با فتنه‌ها کاری کنند که نفوذ امام شکست بخورد و جریان امامت امام (علیه‌السلام) لطمه ببیند تا این جریان اجتماعی در جامعه سرکوب شود، تا آنجایی که نشد، فکر کردند با کشتن و براندازی امام مشکل را حل کنند، اول دنبال توطئه‌هایی بودند که جریان امامت را مغشوش و منکوب کنند؛ آنچه در سیره ایشان در چنین موقعیتی که دشمن همه امکانات و ظرفیت اقتداری و وجود خود به کار می‌برد، برای پیش بردن این جریان در اجتماع، نوع مقاومت و برخورد ایشان برای امروز ما راهبرد است چون امروز نیز گرفتار همین مسئله‌ایم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به قدرت و صلابت 40 ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتدار نظام در امروز و تعالی انقلاب مقدس اسلامی ما در عمر 40 ساله در استکبارستیزی به‌جایی رسیده است که امروز منطقه شده پایلوت توانمندی سیاسی، نظامی و اقتدار انقلاب، اسلام و این انقلاب و اسلام از این منطقه در حال سرایت به همه کره زمین است.

 

نقشه دشمن علیه دشمن

 

ایشان با بیان این‌که سیره سیاسی امام عسگری (علیه‌السلام) باید راهبرد حرکتی ما در جامعه امروز در برابر دشمنان باشد، افزود: امروز دشمن درصدد این است که باهمه قدرت و توان و توطئه‌ها، این جریان را در صفحه کره زمین براندازی کند نه‌تنها در عرصه تعاملی فقط بخواهد خودش مسلط شود، می‌خواهد این قضیه و جریان براندازی شود و باهمه قدرت آمده؛ راهکار امام عسگری در سیره سیاسی باید راهکار امروز ما باشد؛ آن روز دشمن با هر وضع، نقشه و برنامه‌ای که روبرو می‌شد، ایشان همان نقشه دشمن را علیه دشمن برمی‌گرداند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: وقتی امام عسگری را به زندان انداختند، مأمورین عباسی به زندانبان دستور دادند که باید منتها درجه فشار را در زندان بر امام عسگری وارد کند به‌طوری‌که از فضای زندان، شخصیت امام عسگری در جامعه مسئله‌دار شود، زندانبان هم در مقام اجرای این برنامه، شریرترین و رذل‌ترین افراد از نظر فکری و عملی در سلول امام وارد کرد؛ دو نفر از شریرترین که باعث اذیت و آزار و شکنجه امام خواهد شد و هم بر حسب برخوردها، تهاجمات و فشاری که وارد می‌شود، از امام حرکتی سر خواهد زد که انتشار این حرکت در میان مردم امامت را مسئله‌دار کنند؛ بعد از مدتی آمدند این موضوع را بررسی کنند، دیدند این شریرترین و رذل‌ترین آدم‌ها، به‌عنوان یک آدم عابد زاهد و اهل نافله و نماز و شیعه امام عسگری درآمدند؛ این افراد طوری طرفدار امام شدند که ازجان‌گذشته باهمه قدرت و قوا حاضر بودند و حکومت دید اگر بیرون بیایند، می‌شوند یک پای قدرت برای توسعه امامت.

 

هدف گرفتن سفره مردم، یک جهت عداوت دشمن

 

ایشان، ضمن توصیه به مسؤولان نسبت به الگو گیری از سیره عملی امام عسگری در مقابل دشمنان، گفت: امروز در وضعی قرار گرفتیم که مسؤولان اجرایی، تشکیلات برنامه‌ریزی و تصمیم گیر ما باید این سیره را راهبرد قرار بدهند، دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده، یک جهت، جهت اقتصادی، این‌که فقط حساب گرسنگی مردم و ضیق معیشت مردم صرفاً اجرای یک دشمنی و عداوت محض باشد، آنچه باعث قدرت نظام است و 40 سال این نظام را باهمه دشمنی‌ها قوی‌تر نگه‌داشته است، مسئله وابستگی مردم به نظام است، دشمن این وابستگی را می‌خواهد قطع کند و حساب کرده اگر در فشار شدید اقتصادی و معیشتی قرار بگیرند، از نظام فاصله می‌گیرند، ناامید می‌شوند، بدبین می‌شوند و مقابل نظام قرار می‌گیرند و نظام این پشتیبانی و اقتدار را از دست می‌دهد، به همین مناسبت سفره مردم را هدف گرفته‌اند.

 

تماشاچی مشکلات معیشتی مردم نباشید

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخوردی که ما با راهبرد امام عسگری داریم ، باید این قصه را به‌صورت یک جریان استکبارستیزی و نابودی دشمن دربیاوریم نه این‌که بی‌تفاوت باشیم، تماشا کنیم و به مردم تلقین کنیم راه علاج شما در مشکلات معیشتی و اقتصادی، این است که دست در دست دشمن بدهیم بلکه باید مقابله کنیم.

 

ایشان با انتقاد شدید از افزایش قیمت ارزاق روزمره مردم، تصریح کرد: مسئله گرانی در این روزها دارد مردم را از پا درمی‌آورد، نمی‌دانیم آقایان مسؤول ما تا چه اندازه مراقب‌اند؛ می‌گوید حالا مرغ 10 تومان! این مبلغ برای کسی که زیر حداقل حقوق می‌خواهد خانواده 5 نفره را اداره کند، امکان‌پذیر است؟ تازه می‌گویند این ارزان است، در بازار می‌بینند قیمت چند برابر شد، آیا باید بی‌تفاوت باشیم و نگاه کنیم؟ گرسنگی مردم، تنگناهای اقتصادی مردم، فقرا و قشر آسیب‌پذیر را ببینیم و چیزی نگوییم؟

 

سود سه برابری را از شکم مردم درمی‌آورند!

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: بنده حق دخالت در مسؤولیت‌های کشور را ندارم اما دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید وارد قصه بشوند، قضیه از اتحادیه‌ها و تعزیرات گذشته، کسی حریف این وضع نمی‌شود، شرکتی را جریمه می‌کنند، بلافاصله قیمت را دو برابر می‌کند و می‌گوید جریمه‌اش را می‌دهم! چون سه برابر آن را از شکم مردم درمی‌آورد؛ عزیزانی که برنامه‌ریز نظام در مجلس و عزیزانی که مجری و مدیر این نظام در عرصه اجرایی در دولت هستند، فقط باید تماشا کنند و دشمن بر ما مسلط شود؟ ما شیعه امام عسگری هستیم، ما آن راهبرد را به کار بزنیم.

 

ایجاد دو نرم‌افزار برای حفظ سلطه تلگرام در ایران

 

ایشان، عرصه فرهنگی را نیز عرصه‌ای مورد هجوم دشمن بیان کرد و ادامه داد: در عرصه‌های فرهنگی همین‌طور ، در مسئله فضای مجازی از چند نفر دشمن ما را محاصره کرده و ما را سرکوب می‌کند، باید در هر قسمت باهمان قسمت مقابل شویم؛ گفتند تلگرام باید فیلتر شود، علاوه بر این‌که تلگرام را فیلتر نکردند، کنارش دو جریان نرم‌افزاری به وجود آوردند که همان جریان مسلط شود بر عرصه فضای مجازی کشور؛ فضای مجازی یک گردشگاه و فضای زندگی برای مردم به‌خصوص نسل جوان است و باید در آسیب‌ها، آفات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی‌اش این‌طور بی‌تفاوت باشیم؟ بنا شد شبکه‌های داخلی تقویت شود، این مسئله را شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد و وزارت ارتباطات مسؤول این کار شد.

 

جاده 4 بانده برای خارجی، جاده خاکی برای ایرانی!

 

امروز متأسفانه امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل امکانات و شبکه‌های اجتماعی خارجی، صفر بلکه زیر صفر است؛ یعنی در مقابل 3 هزار سرور تلگرام، فقط 35 سرور به قول معاون فضای مجازی دادستان کل انقلاب، شبکه‌های اجتماعی داخلی دارند، یعنی در مقابل 20 تا 30 سرور در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی، 3 هزار در اختیار تلگرام است،این قابل مقایسه است؟

 

پهنای باندی که در این کشور به تلگرام داده شده، 500 گیگابایت است درحالی‌که پهنای باندی که به شبکه‌های اجتماعی داخلی داده شده، فقط 32 گیگابایت است، این‌ها باهم قابل مقایسه است، یعنی بیایید برای دشمن اتوبان 4 بانده درست کنید، برای مدافعین داخلی جاده خاکی ایجاد کنید؟ فضای مجازی ما در این شرایط است.

 

برای مقابله با فضای مسموم مجازی چه می‌کنید؟

 

فضایی که دختران را بی‌عفت، جوانان را هرزه و فشارهای امنیتی وارد می‌کند، آقایان مسؤولین چه می‌کنند؟ آقایان نماینده‌های مردم در مجلس هستند، در مقابل این  موضوع ساکت‌اند؟ یکی دوتا داد می‌زنند، آنان هم انقدر مورد فشار واقع می‌شوند، صدایشان را خفه می‌کنند، این درست است؟

 


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی