۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ دانشجویان روی چیزهایی که رابطه ما را با دنیای غرب از نظر نیاز اقتصادی، نیاز علم و فناوری قطع کند و ما را روی پای خود در عرصه قدرتمندی بالای علم و فناوری قرار دهد، کار کنند که دیگران به ما وابسته باشند، این جهت ضد استکباریست.

 

به گزارش Alamolhoda.com آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 16 آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: امروز، روز 16 آذر، روز دانشجو هست؛ 16 آذر، دو خصوصیت در جریان اجتماعی جامعه ایرانی و اسلامی ما دارد، خصوصیت اول این که 16 آذر، یک تابلوی تمام نمای تذکر و اعلام خطری است که مرتب به ما یادآوری می‌کند دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی، یک دشمنی 65 ساله تا به امروز هست.

 

ایشان، به دومین خصوصیت روز دانشجو اشاره کرد و ادامه داد: خاصیت دوم این است که خاطره 16 آذر، نسل نخبه جامعه ما، دانشجو و دانشگاهی عزیز را به این فکر و اندیشه وا می‌دارد که در صف مقدم مقابله با استکبار و جهانخواری آمریکا قرار دارند.

 

تظاهرات مردمی علیه حضور کاردار انگلیس در ایران

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در 16 آذر 1332، درست 4 ماه بعد از کودتای آمریکایی 28 مرداد که محمدرضای ناپاک را دوباره به این کشور بازگرداندند و دولت مردمی و ملی مصدق را ساقط کردند، بنا شد معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران سفر کند، اثر جنایت شیطانی خودش را در 28 مرداد در حاکمیت یک جریان ناپاک شیطانی دیکتاتوری پهلوی در این مملکت ببیند و ارزیابی کند؛ قبل از 16 آذر، در روز 14 آذر به خاطر ورود دنیس رایت، کاردار سفارت انگلیس به کشور، تظاهراتی در دانشگاه و بازار تهران اتفاق افتاد؛ ایران رابطه را با بریتانیای شیطان آن روز قطع کرده بود و این تجدید رابطه با دولت انگلیس و آمدن کاردار سفارت انگلیس به کشور، باعث شد جریان‌های نخبه و بصیر جامعه در مقابل حاکمیت ستمشاهی حکومت وقت قیام کردند.

 

ایشان با بیان این‌که این تظاهرات روز 14 آذرماه رخ داد و 15 آذر نیز ادامه پیدا کرد، اضافه کرد: قرار بود 17 آذر، ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا وارد کشور شود، برای این که زمینه کشور را آرام کنند، جلادان شاهی تصمیم گرفتند سرکوبی شدید نسبت به دانشجویان و دانشگاه در روز 16 آذر انجام بدهند، صبح نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه ریختند، به کلاس‌ها رفتند، عده‌ای را کتک زدند، عده‌ای را زخمی کردند، برخی دانشجویان که احتمال می‌دادند سرحلقه حرکت باشند را دستگیر کردند و در دانشکده فنی دانشگاه تهران، با شلیک نیروهای امنیتی، سه دانشجو به خون خود تپیدند.

 

دکترای افتخاری روی خون شهدای دانشجو

 

آیت‌الله علم‌الهدی به جنایت نیروهای رژیم ستمشاهی علیه دانشجویان اشاره کرد و گفت: احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگنیا، خون این سه دانشجو روی زمین دانشگاه ریخت برای فردایی که بناست از معاون رئیس جمهور آمریکا استقبال شود، 17 آذر معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران آمد، وارد دانشگاه شد در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون این سه دانشجو رنگین بود، قدم روی خون جوانان این مملکت گذاشت و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت، این 16 آذر ماست و تأیید کرد عناد و دشمنی رسوب شده و نهادینه شده آمریکا را با این ملت و این کشور.

 

تجدید نظر در رابطه با آمریکا، فکری شیطانی و جنون است

 

ایشان افزود: از آن روز تا امروز، 65 سال می‌گذرد، عناد و دشمنی آمریکا در روز 16 آذر 1332 با دشمنی آمریکا امروز قابل مقایسه نیست، این دشمنی چند برابر و در طی 65 سال، روز افزون ادامه پیدا کرده، حالا آیا اصلأ این فکر در مغز هر انسانی در اینن مملکت به وجود بیاید که یک مقدار در رابطه با آمریکا تجدید نظر کنیم، این فکر یا فکر شیطانی است و یا فکر جنون و مالی خولیایی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: آیا می‌شود درباره جریان معاند 65 ساله فکر دیگری کرد؟ می‌شود مسئله دیگری را در میان گذاشت؟ برادران و خواهران، جوانان عزیز، این را توجه کنید، روز 16 آذر، روز آغاز جنبش دانشجویی است که تا امروز ادامه دارد و مظاهر زیادی در کشور داشته؛ حرکت ما باید جهت‌دار باشد.

 

حرکت نسل اندیشمند دانشجو در جهت مقابله با استکبار باشد

 

ایشان با تأکید بر این‌که هر حرکت علمی و فناوری باید در جهت مقابله با سلطه استکبار باشد، تصریح کرد: امروز نسل دانشجو و دانشگاهی در این کشور به صورت یک عامل و عنصر فعال، فناور و اندیشمند در تعالی و توسعه علم، دانش و فناوری این کشور دارد می‌درخشد اما باید این توسعه علم و فناوری دارای جهت باشد و جهتش، مقابله با استکبار و جهتش برخورد با آمریکا؛ اگر بنا شد امروز عزیزی در جریان‌های بنیان دانش در جهت گسترش فناوری و علم کار کند، باید در آن جهت با این خصوصیت که باید با آمریکا بجنگیم، چیزهایی که رابطه ما را با دنیای غرب از نظر نیاز اقتصادی، نیاز علم و فناوری قطع کند و ما را روی پای خود در عرصه قدرتمندی بالای علم و فناوری قرار دهد که دیگران به ما وابسته باشند، جهت ضد استکباریست که رهبری در فرمایشاتشان روی این مسئله اصرار دارند که صورت بگیرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، با تأکید بر این‌که اروپا از آمریکا جدا نیست، خاطرنشان کرد: امروز سیاست خارجی ما با چنین دشمن 65 ساله باید با محور کامل برخوردار باشد و آن محور، جنگ و ستیز با آمریکاست. آن روز در کودتای 28 مرداد که آمریکایی‌ها وارد شدند و 65 سال دشمنی و جنایت را در کارنامه برخورد خود با این ملت و مملکت دارند، انگلیس‌ها پای آمریکایی‌ها را باز کردند، عینی اروپا چیز جدای از آمریکا در دشمنی با ملت و دین ما نیست، اروپا همراه با آمریکاست.

 

تصویب CFT و FATF، شخصیت اقتصادی و سیاسی مملکت را برای اروپا هزینه کرد

 

ایشان، با انتقاد از توقف 7 ماهه سیاست خارجه کشور در به دست آوردن نگاه مثبت اروپا به آنان، تصریح کرد: خدا به عزیزان مسؤول ما بصیرت دینی کامل عنایت کند که ببینند این واقعیت‌ها را، نزدیک به 7 ماه است آمریکا از برجام خارج شده، این که به اروپا چسبیدید و فقط روی ارتباط با اروپا حساب می‌کنید، در برجام با اروپا باقی بمانید و در برجام به همان وضعیت تن دهید که اروپا مشکلات شما را حل کند، آیا 7 ماه تجربه برای شما کافی نیست؟ شما در قصه برجام، هستی فناوری هسته‌ای ملت و مملکت را که با خون شهیدان هسته‌ای آمیخته بود، روی پای آمریکا و اروپا ریختید و بدتر از آن، با تصویب CFT و الحاق به کنوانسیون  FATF، شخصیت اقتصادی و سیاسی این مملکت و نظام را روی پای اروپا  می‌ریزید به امید این‌که آنان در مقابل تحریم‌های آمریکا که برگشته، نظر کنند؟ چه چیز این اروپا از آمریکا جداست؟ بیایید به خودمان فکر کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از 4، 5 سال قبل برای مشکلات امروز ما نسخه دادند که اگر آن نسخه عملی می‌شد، امروز نه مشکل ارز و طلا، نه مشکل گرانی و نه مشکل مضیقه معیشت داشتیم، نسخه رهبری را زیر پا گذاشتید، عمل نکردید، به اروپا و آمریکا چسبیدید و این شد نتیجه زندگی ما، این فشارهای معیشتی که به سر ما می‌آید، این پریشانی‌هایی که برای مردم فقیر ما آمده که امروز خانواده‌هایی در این شهر زندگی می‌کنند که دغدغه دارند امشب شام داریم یا نداریم، نهار داریم یا نداریم، این وضع را شما به وجود آوردید.

 

مشکلات اولیه مردم حل نشده، شما به اروپا چسبیدید!

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این که روز به روز معیشت دارد تنگ‌تر می‌شود، روز به روز گرانی بیشتر می‌شود، گوشه و کنار همه می‌نالند، دخترهای عقد کرده در خانه‌ها ماندند، یخچال دو و سه میلیون تومانی شده 15 میلیون! مردم نمی‌توانند مشکلات اولیه زندگی خودشان را درک و حل کنند، باز هم شما به اروپا چسبدید، CFT تصویب کنید، از شورای نگهبان رد کرده، بکشانید به مجلس، از مجلس به شورای نگهبان، نشد ببرید مجمع تشخیص مصلحت، آنجا یک عده همدست‌های شما، دست به دست دهید و این را تصویب کنید، بعد هم هستی استقلال اقتصادی و سیاسی مملکت را روی پای دشمن بریزید؟ دشمنی که 65 سال است دشمنی و عداوت او رسوب کرده و به هر میزان اقتدار و عزتی که می‌رسیم، دشمنی او بیشتر می‌شود.

 

 


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی