۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

خطبه دوم ـ رئیس جمهور در همایش وحدت اسلامی  و در محضر رهبر معظم انقلاب آنطور مقتدرانه حرف بزند اما برخی مسؤولان دولتی به دشمن کد بدهند که تحریم‌ها اثر گذاشته!

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 9 آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، اظهار کرد: امشب، شب شهادت جانگداز عالم مجاهد بزرگوار، مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس اعلی‌الله مقامه الشریف هست؛ آیت‌الله سید حسن مدرس در تاریخ جریان زندگی مردم ما در این کشور، به‌عنوان یک نقطه عطف مطرح است یعنی انسانی که در دل ظلم و ستم عوامل دست‌نشانده بریتانیا ظهور کرد و با کمال شجاعت و شهامت به‌عنوان یک دژ مبارزاتی در مقابل دشمنان خدا در آن تیرگی و سیاهی قد علم کرد.

 

ایشان «موقعیت‌شناسی» را شاخصه ویژه آیت‌الله مدرس خواند و ادامه داد: درباره مرحوم مدرس از نظر شجاعت‌ها، دلاوری‌ها و صراحت هایی که مرحوم مدرس داشت حرف زیاد شنیدید اما یکی از خصوصیات و ویژگی هایی که مرحوم مدرس که مخصوص خودش در بین تمام علمای زمانش بود، مسئله موقعیت‌شناسی مرحوم مدرس بود؛ مرحوم مدرس، خطرات متوجه جامعه دینی و متوجه دین‌مداری مردم را از ناحیه دشمن خارجی به‌خوبی احساس می‌کرد، خطر را می‌شناخت، مقابلش می‌ایستاد و تا زمانی که مدرس زنده بود، یک دژ محکم دینی در مقابل تمام فتنه‌ها و توطئه‌های خارجی علیه اسلام و دین‌مداری مسلمانان در این کشور وجود داشت؛ دقیقأ آنی که امروز برای امت ما به‌عنوان یک ضرورت زندگی دینی و اسلامی مطرح است و برای مسؤولان ما در مجلس و دولت به‌عنوان یک مسئله قطعی ضروری، باید مورد توجه قرار بگیرد، مسئله موقعیت‌شناسی است، یعنی بدانند الان در چه موقعیتی قرار داریم؟

 

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: دنیای امروز در توسعه ارتباطات به صورت یک دهکده جهانی درآمده، نمی‌شود یک گوشه دنیا در یک مملکت، مرزهای جغرافیایی را دیوار کشید، درهایش را بست و ارتباطش را با همه جریان‌های جهانی قطع کرد، چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ آنچه مهم است، این است که امروز موقعیت جهانی و بین‌المللی خودمان را در دنیا تشخیص بدهیم که امروز در چه شرایطی زندگی می‌کنیم.

 

شناخت دشمن و جریان‌های وابسته‌اش، موقعیت شناسی است

 

ایشان به دو جمله از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای مکرر خود دو نکته را به ما گوشزد می کنند، یکی این که انقلابی را شروع کردیم، انقلاب ما تمام نشده و وسط انقلابیم، نکته دومی که ایشان گوشزد می‌کنند، مسئله دشمنی جهان کفر و استکبار به سرکردگی آمریکاست نه این‌که آمریکا فقط دشمن است، آمریکا سرکرده جریان دشمنی ما هست، جریان کفر و استکبار با همه وجودش با ما دشمنی می‌کند، این‌که ما دشمنی را فقط در آمریکا ببینیم و ازناب و جریان‌های وابسته به آمریکا را در دشمنی نبینیم، موقعیت‌نشناسی در امروز ما هست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز باید موقعیت‌شناس باشیم، البته شیطان کبیر در رأس این عداوت‌ها و معارضه‌ها با انقلاب عظیمی است که تا امروز مثل نهالی که پای آن آب ریخته باشند و آبیاری کنند تا این نهال سرسبز بماند، به مدت 40 سال خون انسان شهید و جان داده در راه خدا در پای این انقلاب ریخته، 40 سال انقلاب ما سرسبز، زنده و با نشاط تر از روز اول در سال چهلمش قرار دارد و جریان دشمن ما، امروز ورشکسته‌تر، ذلیل‌تر و ضعیف‌تر از روز اولی است که انقلاب ما قد کشید و سربرآورد.

 

چرا برجام برای آمریکا توافق بدی بود؟!

 

ایشان به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا حساب کرد با خروج از برجام و برگرداندن تحریم‌ها، جامعه ما را مستأصل و نظام ما را خاک‌نشین می‌کند، مردم ما به استیصال رسیده، علیه این نظام قیام می‌کنند و حمایت را از این نظام برمی‌دارند، این پندار غلط آمریکا بود؛ روزی که آمریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد «برجام توافق بدی بود»، عده‌ای از مسؤولان در مواجهه با این جمله، اشتباه کردند و اشتباهأ به مردم گفتند دیدید این‌هایی که با برجام مخالفت می‌کردند که برجام به نفع آمریکا و غرب است، خود آمریکا می‌گوید برجام توافق بدی بود؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان ماهیت خروج آمریکا از برجام پرداخت و تصریح کرد: این مسؤولان معتقدند خودشان می‌گویند برجام توافق بدی بود پس این برجام به نفع آمریکا نبود، چرا مخالفان برجام می‌گویند توافق به نفع آمریکا است؟ این‌که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید توافق بدی بود، نه این که اصل برجام به ضرر آنان است، می‌خواهد بگوید برجام توافق ناقصی است، ترامپ به دولت قبلی خودش اعلام کرد وقتی شما مذاکره‌ای را با ایران شروع کردید، ایرانی‌ها اینطور سخاوتمندانه جلو آمدند و هستی انرژی هسته‌ای خود را به پای شما ریختند، چرا به همین مقدار اکتفا کردید و قرادادی وسیع‌تر و گسترده‌تر که همه مصالح آمریکا را در این قراداد بگنجانید، انجام ندادید؟ و وقتی مردم ایران اینقدر سخاوتمندانه برخورد می‌کنند، داوطلب می‌شوند و قبل از این که ما قدم برداریم، خودشان قدم برمی‌دارند و جریان هسته‌ای خودشان را براندازی می‌کنند، از این‌ها بهتر می‌شود استفاده کرد، چرا شما استفاده نکردید؟ پس این را باطل می‌کنیم و سراغ قرارداد وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌رویم.

 

قرارداد مطلوب با ایران از نگاه آمریکا

 

ایشان اضافه کرد: ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برنامه‌اش رسمأ اعلام کرد توافق مطلوب آمریکا، توافقی است که بتواند 6 مسئله را حل کند؛ مسئله اول، حفظ محدودیت‌های هسته‌ای حتی بعد از مدت برجام، یعنی ایران هیچ زمان به فناوری هسته‌ای دست پیدا نکند و برای همیشه محدود بماند؛ مسئله دوم، بازرسی از مراکز نظامی ایران، تمام مراکز نظامی و امکانات نظامی ایران باید تحت بازرسی ما باشد، بفهمیم ایران چه دارد و چه ندارد؛ مسئله سوم، از بین بردن اقتدار موشکی ایران، ایران نباید موشک بسازد، اقتدار موشکی‌اش از بین برود؛ چهارم، کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و براندازی مقاومتی که ایران محور آن مقاومت هست، حزب‌الله، حماس، انصارالله نباشد، ارتباط ایران با همه این‌ها قطع شود و محوریتش را در منطقه از دست بدهد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مسئله پنچم، حقوق بشر در ایران؛ مقصود از حقوق بشر در ایران این است که همه جریان‌های مخرب، اغتشاشگر و جریان‌هایی که می‌خواهند مملکت را بهم بریزند، در ایران آزاد باشند و کسی جلویشان را نگیرد؛ مسئله ششم، محدود کردن توان سایبری ایران، این که الان ایران قدرت سایبری در دنیا محسوب می‌شود، از بین برود.

 

خروج آمریکا از برجام، حاصل اطمینان از باقی ماندن ایران در آن بود

 

ایشان خروج آمریکا از برجام را حاصل اطمینان از باقی ماندن ایران در این توافق دانست و افزود: برادران و خواهران، آن روزی که آمریکا از برجام خارج شد، به این سادگی خارج نشد، روزی بود که آمریکا مطمئن شد ازناب و دستیاران اروپایی‌اش با فریب، حیله و کلک، ایران را در برجام نگه می‌دارند و نمی‌گذارند ایران از برجام خارج شود، آن روزی که آمریکا از دستیاران اروپایی‌اش مطمئن شد که آنان با کلک FATF و CFT، با گمراه کردن بعضی افراد می‌توانند ایران را در برجام نگه دارند، آن روز آمریکا از برجام خارج شد و اگر این اطمینان برای آمریکا حاصل نشده بود که اروپا می ‌تواند ایران را در برجام نگه دارد، مسلم بدانید آمریکا از برجام خارج نمی‌شد، یعنی حالتی که ایران دیگر به قدرت هسته‌ای قبل برنگردد.

 

عضو مجلس خبرگان گفت: این درست است که مجلسمان، دولت و مسوؤلان ما که متولیان خون شها هستند، دنبال این خط راه بیفتند، این صحیح است؟ این که به عوامل اطمینان بخش آمریکا دست بدهند، به لبخند آنان راضی شوند و به نشست دور میز آنان دل ببندن؟ این جای خیلی تأسف دارد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: خدایا! به نمایندگان ما در مجلس موقعیت‌شناسی و بصیرتی عنایت کن که بتوانند مجلس را مدرس‌وار اداره کنند و به مسؤولان دولتی ما نیز بصیرت و موقعیت‌شناسی عنایت کن، موقعیت ما را با موقعیت دشمنانمان بشناسند؛ برادران و خواهران، امروز روی کره زمین، بدبخت‌تر، بیچاره‌تر و مفلوک‌تر از آمریکایی که ادعای قدرت اول جهانی دارد، وجود دارد.

 

افتضاح آمریکا و شراکت در جنایات آل سعود

 

آیت‌الله علم‌الهدی به افتضاح جنایات عربستان سعودی و پیوند آن با آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی که ادعا می‌کند باید مدیر جهان بشود، با این که همه مردم دنیا دیدند در مدیریت یک آتش‌سوزی کالیفرنیا، اینقدر عاجز، ناتوان و زمین‌گیر است، آمریکا در دنیا افتضاح شد، این را مردم به چشمشان دیدند؛ این که رئیس جمهور آمریکا در مقابل سنای آمریکا می‌گوید نمی‌توانیم ارتباطمان را با عربستان بهم بزنیم، افتضاح و بی‌آبرویی جریان ناپاکی در منطقه ما که آدم سلاخی می‌کند و این همه جنایت در یمن راه می‌اندازد، این افتضاحش یک قلاده شده و در گردن آمریکا افتاده، سنای آمریکا می‌خواهد این قلاده را از گردن خودش باز کند و می‌گوید بیایید رابطه را با عربستان و آل سعود قطع کنیم، ترامپ داد می‌زند نمی‌توانیم چون اگر رابطه‌مان را با آل سعود بهم بزنیم، برای اسرائیل خطرناک است و در مقابل قدرت ایران سقوط می‌کنیم، این ثابت کننده قدرت ایران، اقتدار نظام ما و اقتدار شما مردمی است که پای این نظام ایستاده‌اید.

 

ایشان به اظهارنظرهای برخی مسؤولان دولتی و مؤثر نشان دادن تحریم‌ها از سوی انان اشاره و اظهار کرد: خدایا به مسؤولان ما بصیرت و موقعیت‌شناسی عنایت کن، این موقعیت را بدانند نه این که آقای رئیس جمهور در همایش وحدت اسلامی با آن اقتدار صحبت کند، در محضر مقام معظم رهبری در دیدار با رهبری آنطور اظهار قدرت کند و مقتدرانه حرف بزند اما بعضی مسؤولان همکار دولت و دستگاه اجرایی، یکی بیاید بگوید پولشویی در ایران هست، به دشمن کد بدهد تا روزی که خواستند علیه ما تصمیم بگیرند، بگویند به اقرار دستگاه‌ها خودتان، در کشورتان پولشویی است، پس باید تحریم شوید و به آنان کد بدهد.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: آقای دیگری با یورونیوز مصاحبه کند و بگوید من حقوقم 3 هزار دلار بوده، الان شده 700 دلار و کد بدهد که تحریم آمریکایی اثر گذاشته! این برخورد بعضی مسؤولان، آن هم سخنرانی رئیس جمهور مملکت آنطور مقتدرانه؛ آیا در دولت ما ناهماهنگی است یا خدایی نکرده جریان دیگری است!؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی