۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

خطبه دوم ـ اتهام پولوشویی را به بخش عظیمی از چهره‌های برجسته رهبری، فقاهت، روحانیت، جریان نخبگان، خبرگان و افرادی که متخصص در این مملکت هستند، زدن به صرف این که با این مصوبه مخالفند، درست است؟

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، دوم آذرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به تقارن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (صلوات‌الله علیه) و امام صادق (علیه‌السلام)، اظهار کرد: تقارن امروز با سالروز میلاد مسعود خاتم انبیاء، رسول اکرم و ولادت با سعادت میوه دلش، امام صادق (علیه‌السلام) را به محضر مقدس شما برادران و خواهران، تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

 

ایشان ادامه داد: تطابق میلاد مسعود امام صادق با ولادت با سعادت پیامبر اکرم بیانگر یک واقعیت است، ذات مقدس حق همانطوری که اصل ولادت پیغمبر را در قالب حوادث و رویدادهای تکوینی به مردم جهان اعلام کرد از قبیل شکست طاق کسری، خاموش شدن آتشکده فارس، خشک شدن دریای ساوه و ...، در کنار یک جریان تکوینی، خداوند واقعیت دیگری را به‌عنوان تثبیت کننده آن واقعیت قرار داد.

 

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که اگر این اسلام ناب تحقق پیدا نمی‌کرد، زنده بودن پیغمبر و حیات دینی پیغمبر در دنیا ابدی نمی‌شد، تصریح کرد: این حیات اسلام اصیل و ناب در قالب معارف امام صادق و آموزه‌های جعفر بن محمد (صلوات‌الله علیهما) است، وجود مقدس امام صادق (علیه‌السلام) به‌عنوان عامل احیاگر پیغمبر که اسلام ناب را در قالب تعالیمشان در دنیا تثبیت کردند، ولادت ابدی پیغمبر به‌عنوان ولادت دوم در ولادت امام صادق (علیه‌السلام) است لذا ولادت امام صادق در سالروز ولادت پیغمبر اتفاق افتاد.

 

ایشان به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: ما در عظیم‌ترین و عزیزترین خاطرات انقلاب 40 ساله‌مان، یعنی هفته بسیج به سر می‌بریم، بسیجی که عامل مقاومت 40 ساله این نظام و انقلاب در برابر همه توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهاجمات استکبار جهانی تا امروز ایستاده است و امروز نیرومندتر و قوی‌تر از روز اول، قرار داده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که بسیج، ابتکار پیامبر (صلوات‌الله علیه) بود، افزود: این بسیح، ابتکار امام نبود، ابتکار پیغمبر اکرم بود؛ ایشان وقتی از مکه به مدینه آمدند، طرفداران پیغمبر یک عده آدم‌هایی بودند که به تعبیر حضرت زهرا (سلام‌الله علیه) در خطبه‌ای که بعد از رحلت پیامبر خواندند، برگچینان باغ‌های یهودیان بودند، این افراد شدند طرفدار پیغمبر و مسلمانان که هیچ چیز نداشتند، پیغمبر هم که از مکه آمد، از مکه چیزی با خود نیاورد، حتی رسول‌الله خانه مسکونی نتوانست تهیه کند و به خانه ابو ایوب انصاری رفت.

 

از دل بسیج، توسعه دین و انسجام اجتماعی ایجاد می‌شود

 

ایشان اضافه کرد: یک دنیا دشمن، یک جزیرةالعرب مخالف، طرفدار هم با این عده، پیغمبر چه کرد؟ پیغمبر بسیج تشکیل داد، به این‌ها گفت پول ندارید، ثروت ندارید، پشتیبانی مالی، تسلیحات و سلاح جنگ ندارید اما همه با شما دشمن‌اند، آنان هم گفتند ما با تو بیعت می‌کنیم، «انفسنا دون نفسک»، جان‌هایمان رو جلوی تو بیندازیم و فدا کنیم، گفت بنابراین هرچه دارید، خودتان باید به میدان بیایید؛ عده‌ای آدم فاقد همه چیز بیایند در کنار هم قرار بگیرند در مقابل دشمنانی مثل امپراتوری ایران و رم گرفته تا عطبه و شیبه مکه بایستند؛ از دل این بسیج، توسعه دین و انسجام اجتماعی ایجاد شد، با تشکیل این جریان، وحدت اجتماعی بین امت پیغمبر متراکم و به هم چسبیده شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان مثالی از روحیه بسیج و بسیجی پرداخت و ادامه داد: در یکی از جنگ‌های پیامبر، در میدان جنگ، سقای لشکر گفت دیدم جانبازی در حال احتضار است، داد میزند آب، تشنه‌ام است، گفت ظرف آب را نزدیک او بردم، صدای دومی بلند شد که من هم آب می‌خواهم، نفر اول گفت من آب نمی‌خواهم، به او آب بده، سراغ دومی رفتم، صدای سومی بلند شد که جگر من هم میسوزد، او هم گفت پس من هم نمی‌خواهم، به سومی آب بده، تا نفر هفتم این اتفاق ادامه پیدا کرد، به نفر هفتم که رسید، نفر هفتم داد زد چه می‌کنی؟ نفر اول از تشنگی مرد! رفتم بالای سر اولی دیدم جان داده، دومی با لب تشنه از دنیا رفت، سومی نیز به شهادت رسید؛ هفت نفر با این روحیه به شهادت رسیدند.

 

ایشان خاطرنشان کرد: روزی که جلادان آمریکایی با هواپیما و هلیکوپتر با معجزه طوفان شن در طبس به خاک و خاکستر تبدیل شدند، امام احساس کرد تنها مسئله بیرن کردن شاه و تشکیل یک حکومت دینی نیست، مسئله این است که با یک حکوت و نظام دینی و با همه مردم دشمن‌اند، ماییم و مردمی که رفتند جلوی گلوله داغ و شاه را ساقط کردند، با همین مردم مقابل دنیا می‌ایستیم؛ امام نیز کار پیغمبر را کرد، حکم بسیج را در پنجم آذر ماه صادر کرد، بسیج و ارتش 20 میلیونی را تشکیل داد؛ 40 سال ارتش 20 میلیونی، مردم را در مقابل همه فتنه‌ها و تهاجم‌های استکبار جهان حفظ کرده است، این مقاومت را بسیج به مردم ما داده است و تحصیل شده.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، واهمه دشمن از نظام اسلامی را به دلیل وجود بسیج و تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: برادران، آن روزی که دفاع مقدس تمام شد و جنگ 8 ساله به پایان رسید، خیلی از آدم‌های سیاسی می گفتند جنگ تمام شد، بسیج را هم جمع کنید، بسیج دیگر لازم نیست، ما که بنا نداریم بعد از این با کسی بجنگیم پس بسیج هم نباید باشد اما امام فرمودند بسیج باید باشد و در همه جا باید وارد شود لذا عزیزان بسیجی که در نماز شرکت کردید و همیشه نیز شرکت می کنید، عرض می‌کنم شما به‌عنوان بسیجی بدانید جنگ تمام نشده، ]میدان[ جنگ عوض شده، عناصر مزدور در کشورهای اطراف ما، آمریکا را حفظ کرده اما 30 سال است مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند و جرأت نزدیک شدن به شما ندارد چون شما دلاورید.

 

نقش اساسی بسیج اصناف و کارگری در تحقق اقتصاد مقاومتی

 

ایشان با تحلیل وضعیت قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بسیج اصناف و بسیج کارگران در اجرای اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی دشمن نقش اساسی دارید، آن جوان بسیجی که زیر باران آتش و گلوله رفت و آن جوانی که رفت روی میدان مین، فداکاری را به ما نشان داد، اینگونه باید به میدان بیاییم، این وظیفه بسیجی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شاخصه بسیجی را «دشمن شناسی» بیان کرد و ادامه داد: مسؤولان نظام ما هم واقعأ بسیجی برنامه اجرا کنند، بزرگ‌ترین شاخصه بسیجی، دشمن‌شناسی است، هم دشمن می‌شناسد و هم با راهبردهای مقام معظم رهبری، ایستادگی و جنگ با دشمن را در جبهه‌های مختلف عمل می‌کند، شما هم باید اینگونه باشید، هم دشمن بشناسید و هم در مقابل جنگ دشمن بایستید، بسیجی‌وار کشور را اداره کنید، بسیجی‌وار سیاست‌های پیچیده دشمن را جوابگو باشید و سیاست‌های او را نقش بر آب کنید نه این که با اشتباهتان، سند به دست دشمن بدهید.

 

انتقاد از اتهام پولوشویی وزیر خارجه به کشور

 

ایشان با انتقاد از وزیر امور خارجه که کشور را به پولشویی گسترده متهم کرده بود، گفت: ما در این کشور ده‌ها مشکل داریم و مفاسدی داریم، یکی از این فسادها هم پولشویی شده که در این کشور وجود دارد و کسی منکر نیست، 80 میلیون انسان، همه جور آدمی هم در آن هست، 80 میلیون جامعه مؤمنین است اما جامعه‌ای پاک‌تر از جامعه امیرالمؤمنین که نیست، همه جور آدم پیدا می‌شود اما آنچه برای دشمن در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی سند می‌شود و برحسب آن، علیه یک ملت و مردم تصمیم گیری می‌کند، آن حرف تولیت سیاست خارجی در آن کشور، وزیر خارجه است و حرف تولیت اجرایی نظام، رئیس جمهور مملکت است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اگر رییس جمهور یا وزیر خارجه حرفی بزند، حرفش در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یک سند اخذ می‌شود و در تصمیماتی که ضد ملت در عرصه‌های بین‌المللی می‌گیرند، به این استاد می‌کنند؛ امروز مردم ما، خبرگان و نخبگان فقهی و سیاسی ما، CFT را جایز نمی‌دانند و این را در حد حتی خیانت به کشور و نظام خطرناک می‌دانند، نعوذبالله نمی‌گویند کسانی که تصویب کردند خائنند اما در آن حد مضر و زیان بار است.

 

ایشان افزود: این که بگویید در کشور ما پولشویی است، بعد این تصویب نشود و دشمنان بخواهند علیه ما تصمیم‌گیری کنند، به این حرف استناد می‌کنند، کسی نگفت این آقا دروغ گفته که نیست، نخیر هست اما این حرف را بزنند، کسی که متولی سیاست خارجی این کشور است و رهبری نیز به ایشان امتیاز دادند که این آقا فرد متدینی است و بعد ایشان بگوید و سند به دست دشمن بدهد؟ اشکال در این کار است.

 

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: زمانی بنده به‌عنوان امام جمعه حرفی می‌زنم و نقدی می‌کنم، این برای دشمن در عرصه بین‌المللی شاهد و سند نیست اما تولیت سیاست خارجی بیاید حرفی بزند، می‌شود سند برای دشمن و دوم این که ]گفته شده[ کسانی که مخالف FATF هستند، می‌خواهند پولشویی کنند! آخر مخالف FATF مراجع تقلید هستند، تحریم کردند این کنوانسیون را، اول مخالف سرسختش مقام معظم رهبری هستند که مخالفت جامع با همه کنوانسیون‌های خارجی اعلام کردند منتها تصمیم‌گیری در این موضوع را به عهده مجلس گذاشتند، این همه فقها، علما، سیاستمداران، افراد متخصص در سیاست خارجی، حقوق بین الملل و اقتصاد مخالف اند، آیا همه این‌ها پولشویی دارند؟

 

اتهام پولشویی به مخالفان FATF، اتهام به فقها، نخبگان و متخصصان است

 

ایشان با تأکید بر این که مخالفان CFT و FATF، نخبگان جامعه هستند، گفت: این تهمت را زدن به بخش عظیمی از چهره‌های برجسته رهبری، ولایت، فقاهت و روحانیت و بخش عظیمی از جریان نخبگان، خبرگان و افرادی که متخصص در این مملکت هستند، به صرف این که کسانی که با این مصوبه مخالفند گرفتار پولشویی هستند، این اتهام درست است آن هم از زبان یک مسؤول اجرایی در کشور و نظام؟

 

اروپا شما را بازی می‌دهد

 

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: حرف ما این است که بسیجی وار عمل کنید، خودتان را در جبهه دشمن ببینید و دشمن را بشناسید، بازی دشمن را ببینید، چند ماه است آمریکا از بجام خارج شده و اروپا دارد شما را بازی می‌دهد، تا امروز اروپا یک قران پول نداده و یک قدم هم برنداشته، دشمن را بشناسید و بسیجی وار در این مملکت مدیریت کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی