۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

 

دیدار خادمان زائران پیاده ـ مردم هر روستا در مسیر زائران پیاده، برای پذیرایی امکاناتی فراهم کنند که زائران به لحاظ بهداشت، استحمام و استراحت مشکلی نداشته باشند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با خادمان زائران پیاده علی‌بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که خدمت به زائر امام رضا (علیه‌السلام) از هر کاری برای ایشان بالاتر است، اظهار کرد: در بین همه مردم، شما این توفیق را پیدا کردید که خادمی زوار امام رضا را بکنید.

 

ایشان با بیان این‌که همه ما مدیون امام رضا (علیه‌السلام) هستیم و خدمت‌رسانی به زائران، ادای دین ما به ایشان است، ادامه داد: امام، حرکت با اخلاص شما که در مسیر خدمت به زائران قدم برداشتید را فراموش نمی‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ میزبانی از زوار علی‌بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: نذر کنید یک یا چند خانواده از زاوران پیاده را پذیرایی کنید، نه تنها اسکان دادن به زوار بلکه خانه خود را مهمان‌خانه امام رضا (علیه‌السلام) کنید.

 

از مسؤولان برای مناسب‌سازی نکردن جاده زوار پیاده گله‌مندم

 

ایشان با ابراز نارضایتی از روند کند ایجاد مسیرهای پیاده‌روی برای زائران پیاده در محورهای منتهی به مشهد، خاطرنشان کرد: بنده هنوز از مسؤولان استان که جاده‌ها را برای رفت‌وآمد زائران پیاده آماده نکردند، گله‌مندم؛ زائران از هر پَستی و بلندی و هر راهی در حال حرکت به مشهد هستند اما مسیر برایشان فراهم نیست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این که تأمین جانی زوار پیاده مهم‌ترین مسئله در مسیر حرکت آنان به سمت مشهد است، تصریح کرد: مسؤولان راه و شهرسازی جاده را درست کنند، رفت و آمد زائران از وسط جاده مناسب نیست، قرار بود برای زائران پیاده، جاده‌ای کنار جاده اصلی ایجاد شود، در نیشابور مقداری ساخته شده اما در سایر مسیرها این مسیر فراهم نشده است.

 

خدمت‌رسانی بین راهی به زوار پیاده، مردمی شود

 

ایشان با یادآوری نحوه خدمت مردم عراق از زوار پیاده اربعین حسینی، گفت: در مسیر نجف به کربلا، هر عشیره و قبیله‌ای موکب زده و از زائران پذیرایی می‌کند، اینجا نیز مردم هر روستا در مسیر زائران پیاده، برای پذیرایی امکاناتی فراهم کنند که زائران به لحاظ بهداشت، استحمام و استراحت مشکلی نداشته باشند.

 

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: اگر خدمات مردمی در بین راه حاصل شود، شاید دیگر نیازی به ایجاد میقات از سوی هیأت‌ها و نهادها نباشد، این مجموعه‌ها باید شهر را برای حضور زائران آماده کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی