۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و سوم اسفند 92

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

این نگرانی‌ها هم با بیانیه دادن برطرف نمی‌شود. حل نگرانی رهبری با عمل است.

متاسفانه اقلیتی از خواص ما خیلی زود عملیات روانی می‌شوند و با یک برچسب تندرو و افراطی در برابر این اقدامات سکوت می‌کنند یا موضع بی‌طرفانه می‌گیرند، این موضوع موجب ضعیف شدن دین در جامعه می‌شود. بخش عمده فرهنگ در وزارت علوم و دانشگاه ها می باشد و دانشگاه ها مشمول این نگرانی رهبری هستند.

خطبه های نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

 

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر در نماز جمعه مشهد با بیان اینکه مشهد الرضا در چند روز آینده میزبان رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: ما در برابر رهنمود های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در روز اول فرودین ۹۳ساعت۹صبح در مشهد زانو خواهیم زد و از آن ها استفاده می کنیم.

 

جریان شهادت حضرت زهرا(س) موضوعی عبرآمیز برای زندگی امروزماست

 

وی با اشاره به شهادت جانگذار حضرت زهرا(س)، گفت: جریان اتفاقات زندگی حضرت زهرا(س)، موضوعی مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل نیست بلکه موضوعی عبرت‌آموز برای زندگی سیاسی و اجتماعی امروز ماست.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: همان گونه که عاشورا برای ما دارای عبرت هایی است دهه فاطمیه نیز برای ما دارای عبرت هایی می باشد.

 

امام جمعه مشهد یکی از عواملی که باعث مظلومیت و شهادت حضرت فاطمه(س) شد را خواص دانست و ابراز کرد: خواص افرای هستند که بصیرت کامل نداشته و سوژه عملیات روانی می‌شدند. این بستر باعث شد عوامل اصلی مظلومیت که قدرت‌طلب‌ها بودند مسلط شده و باعث مظلومیت حضرت زهرا(س) شدند.

 

وی تاکید کرد: امروز خطری که جامعه ما را تهدید می‌کند نیز همین است، آنچه که باعث ایستادگی این انقلاب شده، ایستادگی در برابر همین عوامل است. استکبار جهانی خطر است اما بدون داشتن این عوامل خطر نیست.

 

با تغییرات دولت متأسفانه به حضرت زهرا(س) هم توهین می شود

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه هرچه جریانات لائیک در جامعه بیشتر شود و دین کمرنگ شود، فاصله دین با نظام بیشتر می‌شود، بیان کرد: این جریانات سعی دارند لائیک و لائیسم را در جامعه گسترش داده و با تغییرات دولت متاسفانه شاهدیم به حضرت زهرا(س) هم توهین می‌شود.

 

امام جمعه مشهد افزود: دشمنان ما در تلاش هستند با چنین اقداماتی دین را تضعیف کرده و بر این نظام مسلط شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اقلیتی از خواص ما خیلی زود عملیات روانی می‌شوند و با یک برچسب تندرو و افراطی در برابر این اقدامات سکوت می‌کنند یا موضع بی‌طرفانه می‌گیرند، این موضوع موجب ضعیف شدن دین در جامعه می‌شود.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب ازوضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود اعلام کرده اند که از وضعیت فرهنگ در جامعه نگران هستند.

 

چرا رهبری دوسال قبل نفرمودند از وضعیت فرهنگ نگرانم

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چرا ایشان دو سال قبل در مورد وضعیت فرهنگی هشدار ندادند، بی‌حجابی و فیلم‌های نامناسب در دو سال قبل هم نیز وجود داشت، عنوان کرد: اما رهبر انقلاب آن زمان تنها از آن با عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی یاد کردند.

 

وی تصریح کرد: اما رهبر معظم انقلاب اکنون ابراز نگرانی می‌کنند چون پشت آن همین توطئه‌ها وجود دارد و این نگرانی‌ها هم با بیانیه دادن برطرف نمی‌شود. حل نگرانی رهبری با عمل است.

 

آیت الله علم الهدی ضمن تقدیر از بیانیه وزیر ارشاد در خصوص نگرانی رهبری د ر حوزه فرهنگ، گفت: این اقدام قابل تحسین است ما تنها با بیانیه نمی توان کاری انجام داد بلکه باید عمل کرد.

 

بخش نگرانی فرهنگی رهبری متوجه دانشگاهاست

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقوله فرهنگ تنها به وزارت ارشاد مربوط نمی شود بلکه بخش عمده فرهنگ در وزارت علوم و دانشگاه ها می باشد و دانشگاه ها مشمول این نگرانی رهبری هستند.

 

وی تاکید کرد: باید در برطرف کردن نگرانی رهبری در مورد وضعیت فرهنگی عملا وارد میدان شود.

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: مسئولان و مردم خیال نکنند که تریبون نماز جمعه مخالف دولت است.

 

وظیفه ما حمایت از دولت است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وظیفه‌ ما تحکیم و حمایت از دولت بوده چرا که این دولت را مردم انتخاب کرده و بالاتر از انتخاب مردم تنفیذ حکم رئیس جمهور به دست مقام معظم رهبری و ولایت شرعیه بوده و حرف‌هایی که بنده می‌زنم مشکلاتی است که عنوان کرده و اینها مشکل است و من دارم مصادیقی که سبب نگرانی حجت امام زمان(ع) شده را بیان می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه نگرانی حجت امام زمان نگرانی خود امام زمان(عج) است، تاکید کرد: اینجا نماز جمعه است، این مردم عاشق و منتظر امام زمان(عج) بوده و نمی‌توانند در برابر نگرانی امام خود بی‌تفاوت باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی