۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

بسیج، نیروی محتوایی و اعتقادی تربیت کند

دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۴۱ ب.ظ

 

فرماندهان سپاه ـ وقت بگذارید و روی پرورش نیروها کار کنید، محتوا و اعتقادی که در جبهه داشتند، در عملیات جنگ نرم و حضور در صحنه سیاسی نیز به‌وجود آورید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و معاونان سپاه امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که بسیج، بزرگ‌ترین پایگاه مردمی انقلاب است، اظهار کرد: در تحلیل جوامع اسلامی در عرصه‌های گوناگون، هیچ جامعه‌ای به اهمیت، توان و ارزش جامعه خود پیغمبر نیست.

 

ایشان ادامه داد: بعد از هجرت پیامبر که امت اسلامی تشکیل شد، تا 10 سال بهترین جوامع، جامعه اسلامی پیامبر بود، یعنی در آن جامعه یا گناهی نمیشده یا اگر صورت می‌گرفت، در حد عصیان نبود، در حد سهو و اشتباه بوده، جامعه پیامبر این خصوصیت را داشت، هیچ‌کس صریحأ گناه نمی‌کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که هیچ جامعه‌ای مثل امت پیامبر وجود ندارد، گفت: امروز در جهان یک میلیارد و نیم مسلمان وجود دارد اما این جامعه را اگر در کنار امت پیامبر بگذاریم، حتی به اندازه یک میلیونیوم نیز ارزش ندارد، نیمی از این جماعت در حقارت تحت یوق استکبار و استثمار زندگی می‌کنند، مظالم و جنایات در بین آنان فوق‌العاده است و انواع و اقسام مفاسد در آن جامعه وجود دارد.

 

باورمندی، مبنای زندگی انسان است

 

ایشان به تعداد جهادها و غزواتی که در دوره 10 ساله عمر امت اسلامی پیامبر صورت گرفته بود، اشاره کرد و گفت: آنان مجاهدات و تلاش‌هایی داشتند که خسته و ناامید نمی‌شدند تا اندازه‌ای که شبهه جزیره عربستان یعنی تمام حجاز و یمن در قلمرو پیغمبر درآمد، عامل آن نیز «باور کردن» بود، خدا، معاد و اسلام را باور کردند چون قرآن را از دو لب پیغمبر می‌شنیدند و معجزه را در دست پیامبر می‌دیدند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مبنای تمام مجاهداتی که در 8 سال دفاع مقدس می‌بینید، باور بود، خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما در گناه کردن، معصیت کردن و مشکل‌دار شدن، باور ما هست، این که واقعأ خدا هست یا نیست؟ معاد جدی و واقعی است، قیامت می‌شود همه چیز بهم می‌خورد و زندگی دیگری در قیامت داریم یا نه؟ باور، همه عملیات زندگی انسان را کنترل می‌کند و ما اگر باور کنیم، گناه نمی‌کنیم و همه نیکی‌ها را انجام می‌دهیم.

 

نبود باور، عامل ریزش‌های صدر اسلام تا امروز

 

ایشان با اشاره به ریزش‌های انقلاب اشاره و اظهار کرد: این مسئله در انقلاب ما نیز مطرح است، چرا طی 40 سال عمر انقلاب در کنار همه تعالیات و پیشرفت‌هایی که داشت، شاهد ریزش بودیم؟ خیلی از کسانی که ما در انقلاب دنباله سرشان راه افتادیم، از آنان خط می‌گرفتیم و سمت ولایت بودند، می‌بینیم امروز آنطرف میز مقابل انقلاب قرار گرفتند، ریزش‌های انقلاب ما در دانه‌ریزها نبود، در دانه‌درشت‌ها بود و نمونه‌های آن وجود دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ریزش‌هایی که در زمان پیغمبر نیز اتفاق می‌افتاد، در دانه درشت‌ها بود، تمام انحرافاتی که به وجود آوردند، دانه درشت‌ها ایجاد کردند، جریان ریختن در خانه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، زبیر در مدینه نبود، ساعتی بعد بازگشت، جریان را به او گفتند، زبیر ناراحت شد، شمشیر کشید و به مردم در مسجد حمله کرد که من زنده‌ام و شما درِ خانه  علی را آتش می‌زنید؟

 

ریزش امت اسلامی، مؤسس علی ستیزی شد

 

ایشان ادامه داد: آنوقت این زبیر شد ریزشی و این فرد علی‌ستیزی را در جنگ جمل تأسیس کرد، این ریزش‌هاییست که در طول 40 سال انقلاب دیدیم، باور، عامل این ریزش‌ها بود، تا روزی این آقا باور داشت، از یک نقطه در باورش تحول ایجاد شد، مصالح سیاسی و اجتماعی‌اش اقتضا می‌کند که جلوی ولایت بایستد، قدرت می‌خواهد، اینجا که نمی‌تواند بایستد، پس آنطرف از جریان لائیک کشور برای خودش اردوگاه سیاسی درست می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به جایگاه بسیج و رشد سازمانی و تشکیلاتی آن اشاره کرد و گفت: امروز در مسئله بسیج به جایی رسیدیم که در جهت سازماندهی و تشکیلات، بسیج، نهاد طیبه و جریان عظیمی شده که جریان دفاع دینی در هر نقطه‌ای از دنیا از قشر متدین بخواهد شروع بشود، نسخه بسیج را اجرا می‌کنند.

 

ایشان اضافه کرد: تمام دفاعی که یمنی‌ها امروز در مقابل ائتلاف عربستان انجام می‌دهند، برگرفته از نقشه بسیج است، حشدالشعبی در عراق در مقابل دشمن ایجاد شد، نقشه بسیج را اجرا کردند؛ روی کره زمین در دنیای اسلام هر جریانی از متدینین بخواهد در دفاع از دین قدم بردارد، نقشه بسیج را اجرا می‌کنند و وارد اجرا می‌شوند.

 

محتوای بسیج به قدرت تشکیلاتش نیست

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به آسیب‌شناسی از فعالیت بسیج پرداخت و بیان کرد: متأسفانه محتوای این تشکیلات به قدرت و انسجام تشکیلاتش نیست، بسیج باید به‌داد اسلام برسد در حالی که در خیلی جاها مشکل محتوایی وجود دارد، برخی فقط از اسم بسیج استفاده می‌کنند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که بسیج در بُعد محتوایی باید تقویت شود، اظهار کرد: امروز بسیجیان چقدر باور دارند آمریکا را باید به‌عنوان سنگلاخ از سر راه ظهور امام زمان(ع) برداریم؟ وقتی نسبت به‌فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استعمارستیزی تعمق می‌کنید، می‌فهمید در بینش آدم‌ها با این فرمایشات فاصله است و در برخی مسائل سیاسی، محتوا چیز دیگری است.

 

بسیج، نیروی محتوایی و اعتقادی تربیت کنید

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وقت بگذارید و روی پرورش نیروها کار کنید، محتوا و اعتقادی که در جبهه داشتند، در عملیات جنگ نرم و حضور در صحنه سیاسی نیز به‌وجود آورید.

 

ایشان، تربیت و رشد فکری بسیجیان را مهمترین برنامه پیش روی مجموعه بسیج برشمرد و یادآور شد: در بسیج باید آدم‌سازی کنیم، اگر صدهزار نیروی با باور جدی و قطعی نسبت به خدا، معاد و انقلاب که این انقلاب باید ادامه داشته باشد و وسط راه انقلاب هستیم که باید تا نقطه آخرش برویم، ساخته شود، پیش می‌رویم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی