۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

رسانه در صف مقدم جبهه است

سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۱۱ ب.ظ

 

سالروز شهادت محسن خزائی ـ اگر بخواهیم موقعیت رسانه را در دورنما و عرصه نمایشگری یک شهید مثل شهید خزائی در دفاع مقدس ببینیم و تفسیر کنیم، باید بگوییم جایگاه رسانه در دفاع در قلب جنگ با دشمن است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم دومین سالگرد شهادت محسن خزائی، خبرنگار صداوسیما که دو سال پیش در جبهه‌های مقاومت در سوریه به شهادت رسیده بود، با بیان این‌که شخصیت شهدا آنقدر گسترده و پهناور است که در حاشیه این شخصیت بسیاری از مفاهیم و مسائل اصلی و اساسی مرتبط با اندیشه انقلاب اسلامی قابل تبیین و تفسیر است، اظهار کرد: عظمت شهید تنها در تبیین مجاهدات و فداکاری‌های او نیست بلکه عظمت شهید در تعمق و مطالعه در خواص اصولی انقلاب است که در شعاع خون شهید، واقعیت نه تنها قابل شناخت بلکه قابل دیدن است.

 

رسانه، پشتیبان یا رزمنده؟

 

ایشان ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس اگر عرصه نظامی را در نظر بگیریم، مسئله نظامی به‌عنوان مسئله رزم، محور در نظر گرفته می‌شود و مابقی مسائل در حوزه‌ای با عنوان لجستیک و پشتیبانی تفسیر می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با طرح این سؤال که آیا جایگاه رسانه در دفاع مقدس، رزمندگی است یا لجستیکی، خاطرنشان کرد: آیا چون جریان رسانه در جبهه، یک جریان رویارویی و تقابل با عملیات مسلحانه نیست به‌عنوان پشتیبانی جنگ تفسیر می‌شود یا جریان رسانه در دل جنگ و در عرصه قاطع رزمندگی به حساب می‌آید؟ این مسئله را در دوران 8 سال دفاع مقدس داشتیم و در جریان دفاع از حرم نیز این مسئله وجود دارد.

 

رسانه در قلب جنگ با دشمن است

 

ایشان افزود: با توجه به این‌که دفاع ما در برابر دشمن ادامه دارد، موقعیت و جایگاه رسانه در دفاع باید مشخص بشود؛ اگر بخواهیم موقعیت رسانه را در دورنما و عرصه نمایشگری یک شهید مثل شهید خزائی در دفاع مقدس ببینیم و تفسیر کنیم، باید بگوییم جایگاه رسانه در دفاع در قلب جنگ با دشمن است و یک جریان فرعی لجستیک و پشتیبانی محسوب نمی‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: رسانه در حقیقت در دل رزمندگی و جدی‌سازی اصل رزم و دفاع جایگاه دارد و در بعد جهانی و بین‌المللی، در یک رویارویی جدی حضور دارد.

 

ایشان به نقش حضرت زینب در قیام کربلا و روشنگری دوره اسارت اشاره کرد و گفت: موقعیت رسانه‌ای اسرای اهل البیت، شخصیت رسانه‌ای زینب کبری و بقیه عزیزانی که در فصل دوم انقلاب کربلا نقش آفرین بودند، زد و خرد کمتر از یک روز را به انقلابی فراگیر، جهانی و تاریخی به صورت زنده تا امروز تثبیت کرد و این انقلاب همچنان در حال توسعه است.

 

«اسلام در مقابل اسلام»، طرح استکبار برای منطقه

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به نقشه دشمن برای قرار دادن اسلام در مقابل اسلام، یادآور شد: جریان استکبار از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرد اگر روزی با اسلام ناب روبرو شد، اسلام را به دست اسلام بکوبد و در نقش مقابله و رویارویی با اسلام، نسبت به اسلام آبروریزی راه بیندازد، واقعیت اسلام را در جهان مشوه کند و به دست عوامل وابسته به اسلام، اساس اسلام و جریان‌های مدافع اسلام ناب منکوب شوند.

 

ایشان اضافه کرد: مسئله سوریه و عراق و تهاجم به مراکز و اتبات مقدسه اهل بیت (علیه‌السلام) را به‌عنوان یک سوژه در نظر گرفتند، عنصری به نام پاسدار توحید آن هم با شعار «لا اله الا الله» به میدان بیاید و عناصری که مدعی اسلام ناب و دفاع از حریم پیغمبر هستند باهم درگیر شوند، آدم پاسدار موحد، مدافع اهل بیت را به قصی‌ترین شکل بکشد و اسلام را بدنام کنند.

 

شهید رسانه، شهید جبهه مقدم نبرد هست

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مطرح کردن این نقشه در عرصه‌های مختلف جهانی، برملا کردن نقشه دشمن، جدا کردن این جریان از اسلام و نشان دادن جریان مزدوری استکباری به دنیا، جز از جریان رسانه ساخته نبود، اینجاست که می‌گوییم «صف مقدم جبهه، رسانه است» و شهید رسانه به‌عنوان شهید جبهه مقدم جنگ هست.

 

ایشان خاطرنشان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس ممکن بود عده‌ای از رزمندگان در سنگرها به شهادت برسند و عده‌ای در شب عملیات، عده‌ای شهدا نیز در جهاد سازندگی آن روز به‌عنوان سنگرسازان بی سنگر معروف بودند که در فضای باز به‌عنوان مجاهده در راه خدا، بدون سپر، بدون محافظ و سنگر به شهادت می‌رسیدند و می‌گفتند این عزیزان باید به‌عنوان شهدای خط مقدم مطرح شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آن عزیزی که دوربین دستش است و در بهبوهه جنگ قرار دارد، بدون سپر و سلاح وسط میدان بیاید و نقش تثبیت عملیات رسانه‌ای را در دفاع از حرم ایفا کند، شهید خط مقدم است.

 

یأس دشمن در میدان نظام و ایجاد جنگ نیابتی

 

ایشان با بیان این‌که در 8 سال دفاع مقدس، دشمن را برای همیشه سرکوب کردیم و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد، گفت: دشمن برای همیشه از رویارویی نظامی با ما مأیوس شد به همین جهت به دنبال جنگ نیابتی با اسلام رفتند که از خود هزینه و نیرو ندهند تا هم اهداف نظامی و هم اهداف براندازی اسلام را اجرا کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، ایستادگی اسلام ناب را عامل رسوایی استکبار در تحولات منطقه دانست و افزود: بر دنیا ثابت شد عامل اصلی تروریسم، استکبار است و مجری آن، مزدور استکبار در منطقه، حاکمیت آل سعود است، این را جریان رسانه در دفاع از حرم به دنیا نشان داد و برای همه ثابت شد؛ دیگر کسی در دنیا نیست مسائل سوریه و عراق را به اسلام نسبت بدهد، همه به استکبار جهانی نسبت می‌دهند به حدی که روس‌ها رسمأ اعلام کردند مؤسس، دنبال کننده و مجری تروریسم در سوریه و عراق، خود آمریکاست.

 

ایشان با تأکید بر این که باید موقعیت‌ها را در جایگاه خود بشناسیم، یادآور شد: اگر موقعیت دفاع، حمایت از اسلام و ترویج و توسعه دین را در جایگاه خودشان نشناسیم، عوارض سوء در زندگی ما خواهد داشت همانطور که می‌بینیم وقتی زینب کبری در مجلس یزید حرف می‌زند و شخصیت رسانه‌ای ایشان ظهور و بروز پیدا می‌کند، نه تنها در آینده تاریخ، بلکه در همان لحظه دشمن را رسوا می‌کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی