۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

     

انقلاب ما نیاز به یک پیشانی داریم تا آن را به جامعه نشان دهیم، پیشانی انقلاب ما مساجد هستند . دشمن به مساجد چشم دوخته تا با نفوذ در آنها مساجد را به شکل کانون ضد انقلاب در آورد .

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی در دیدار با کارکنان مرکز رسیدگی امور مساجد استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: وضعیت مرکز رسیدگی به امور مساجد وضع امیدوارکننده و خوبی است و قابل تقدیر است. باید بدانیم میدان کار شما خود مساجد هستند. انقلاب ما نیاز به یک پیشانی داریم تا آن را به جامعه نشان دهیم، پیشانی انقلاب ما مساجد هستند . دشمن به مساجد چشم دوخته تا با نفوذ در آنها مساجد را به شکل کانون ضد انقلاب در آورد .

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: ما الان محتاج مقاومت هستیم و باید جریان مقاومت را در مساجد توسعه داده نیرو های مقاومت را در مساجد پرورش دهیم و بدانیم اگر دشمن به مساجد مسلط نشد، تسلطش بر هیچ بعد جامعه ما اثر ندارد و مساجد مانند پایگا خنثی کننده توطئه دشمن است ، همانطور که امام (ره) هم فرمودند مساجد سنگر است. بدانید اگر مساجد را ازدست دهیم انقلاب و نظام را از دست داده ایم. چشم نظام و انقلاب و رهبری به شما است که مساجد را چگونه اداره می کنید چون اینجا جبهه جنگ است.

امام جمعه مشهد  با تأکید بر احیای حضور و فعالیت جوانان در مساجد‌ و ایجاد طرح و برنامه برای آنان گفت: برای اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب به میدان وارد شود باید در سیاسیت گزاری و مدیریت و اجرا جوانگرایی حفظ شد اما این به معنای فراهم سازی میدان کار برای ارائه ابتکارات جوان با تکیه به تجربیات افراد با تجربه است. 

وی با بیان اینکه بنده در تهران در هر مسجدی که بودم، جوانان با مسجد رابطه بسیار خوبی داشتند، گفت: بنده در تهران در هر مسجدی که پیش نماز بودم آن مسجد مسجد جوانان و بسیار فعال بوده است.

حضور جوانان در مسجد بسیار مهم است، اما باید توجه کرد حضور جوان در مسجد به عنوان مسجدی نیاز به جا پا دارد. این جوانان اگر در مسجد کار و برنامه داشته باشند در مسجد حضور مستمر خواهند داشت. جوان را در امورات مسجد مشارکت دهید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: بنشینید و برای احیا حضور و فعالیت جوانان در مساجد‌ طرح و برنامه و تدبیر کنید، مساجد باید برای جوانان محل پایگاه شود و اگر برای جوان برنامه و طرح داشتید و جای پای جوان در مسجد درست شد مسجد مملو از نیروی جوان میشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: مسجدی که در آن تنها نماز واحب و مستحبی میخوانند و فعالیت دیگری ندارند و فعالیتش راکد است نفعش برای اسلام چیست؟! مسجد راکد به درد دین نمی خورد. وارد عرصه فعالیت شوید نه اداری، کار اداری شما را روز مره نکند چون ضرر روزمرگی برای اسلام چند برابر منفعتش است، کار را در امور مساجد از پشت میز به میدان کار و فعالیت یعنی مساجد ببرید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امکانات مسجد باید از درون مردم مسجد و آن محل تهیه شود تا دائمی باشد. اگر مسجد بر اساس کمک خارجی قائم شد مسجد شکست می خورد و آباد نمیشود، مردم باید بار مسجد محل خود را بکشند تا مسجد آباد شود.

امام جمعه مشهد  با تأکید بر انقلابی بودن ائمه جماعات افزود: انقلاب زورکی در مساجد نمی خواهیم اما ضد انقلاب هم نباید در مساجد ورود نکنند امامم جماعتی که در مسجد اعتقاد به کار انقلابی و سیاسی ندارد ، یا با افتخار  میگوید در مسجد ما نباید برای رهبری و انقلاب دعا شود نه تنها نباید امام جماعت باشد بلکه باید عمامه هم برسرش نباشد چون این تفکر ضد انقلاب است و این مسجد محل نفوذ دشمن می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی