۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت

 

رهبر معظم انقلاب در صدد برآمدند که کار مدیریتی را به جوانان بسپارند، امیدوارم نظام مدیریتی کشور پوست بیندازد.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان حاضر، اظهار کرد: نکته‌ای که در آغاز سال آموزشی برای شما برادران و خواهران حائز اهمیت است، موقعیت شناسی است.

 

ایشان ادامه داد: امیرالمؤمنین سه علم را برای انسان ضروری می‌دانند، علم اول، علم «مبدأ شناسی» است، انسان بداند از کجا آمده است، علم دوم علم «معادشناسی»، نهایت سرنوشت و فرجام زندگانی او چیست و علم دیگر، علم «موقعیت شناسی» است، موقعیت روز خودش را هم در بستر زندگانی اجتماعی و هم در شئون زندگی فردی و خانوادگی تشخیص بدهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان مفهوم «مبدأ شناسی» پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر انسان خودش را معلول اراده بداند، یعنی سازنده‌ای حکیم اراده کرده او به وجود بیاید، در اساس پیدایش او تصمیم دخالت داشته، تا به امروز زندگی که قدم گذاشتن در عرصه جوانی و حاکمیت اراده و تصمیم او هست، به خاطر این که مقداری در گذران زندگی‌اش، محکوم چرخ و پر خانواده بوده، شاید نمی‌توانسته تصمیم بگیرد اما امروز که وارد عرصه زندگانی جدی شده است و در زندگی‌اش تصمیم‌گیری می‌کند، تسلیم حوادث و رویدادها نمی‌شود و در هر وضعیتی با یک تصمیم و اراده، در نظر گرفتن یک هدف و مقصد کار را انجام می‌دهد.

 

ایشان با بیان این‌که دقیقأ همین روند در علم به معاد برای انسان به وجود می‌آید، اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد، «موقعیت‌شناسی» است؛ زندگی انسان بسیار مبهم و ناشناخته است که با بینش مادی و تجربی، هیچ چیز برایش قابل درک و احساس نیست، یعنی همیشه حدس‌ها، گمان‌ها و گمانه‌زنی‌ها علم انسان را تشکیل می‌دهد و ریشه همه برنامه‌ریزی‌هایی که انسان دارد، سلسله گمانه‌زنی‌ها و حدس‌هاست، با این شیوه، انسان یا موفق نمی‌شوند یا موفقیتش زودگذر است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اگر انسان با اعتقاد به معاد و مبدأ شناسی بخواهد زندگی تشکیل دهد، بر اساس هدفی زندگی می‌کند، برای زندگی‌اش برنامه‌ای دارد که از طرف خالقش مؤثر می‌داند، با برنامه‌ای به نام تقوا، میولات و خواسته‌های نفسانی‌اش را تنظم و در زندگی از فرصت‌ها استفاده می‌کند.

 

استفاده از فرصت‌ها، عامل پیشرفت

 

ایشان با تأکید بر این‌که آنچه در زندگی سبب پیشرفت می‌شود، بهره‌برداری از فرصت‌هاست، اظهار کرد: اگر بخواهیم از امکانات موجود خود چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ غیر مادی استفاده کنیم، به جایی نمی‌رسیم، در این زندگی روزمرگی قالب می‌شود و فرصتی برای پیشرفت نیست اما اگر در زندگی فرصت‌هایی پیش آمد که فرصت جهش را برای او فراهم کرد، این زندگی در حال حرکت و جلو رفتن است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیامبر اکرم می‌فرمایند «خداوند در زندگی شما فرصت‌هایی قرار داده است»، انسان زمانی متوجه این فرصت‌ها می‌شود که موقعیت‌شناس باشد، توانایی و امکانات خود را بشناسد و از فرصت‌ها استفاده کند، این انسان در مسیر زندگی مادی و معنویت رشد پیدا می‌کند، در واقع موقعیت‌شناسی، شناخت مثبت و قابل توجهی در زندگی است.

 

ایشان با بیان این‌که شما به این فرصت‌ها و موقعیت‌ها در عرصه فردی و اجتماعی توجه کنید، افزود: اگر بنا شد در زندگی اجتماعی موقعیت شناس باشیم و به صورت جمعی به موقعیتمان توجه کنیم، در وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که برای ما به وجود می‌آید، شکست نخواهیم خورد؛ تمام رشد و پیشرفت ما در زندگی به این بستگی دارد که تصمیم گیرنده در زندگی خودمان باشیم.

 

دیگران به دنبال کمال و سعادت ما نیستند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که دیگران برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ما در جهت پیشرفت خود برنامه‌ریزی می‌کنند، تصریح کرد: اگر دیگری برای ما تصمیم گیرنده شد، طوری برای ما تصمیم می‌گیرد که از همه امکانات ما در جهت پیشرفت و توسعه خود استفاده کند، هیچگاه انسان دیگری سعادت و کمال و رشد ما را در نظر نمی‌گیرد؛ از روز اولی که انسان‌ها زندگی را شروع کردند، قدرت‌مداران و قدرت‌یابان دنیا درصدد استخدام و استثمار دیگران در جهت پیشرفت و توسعه خود بودند.

 

ایشان به نگاه متفکران غربی به انسان اشاره کرد و گفت: انسان از ابتدا به فکر برده‌سازی انسان بوده، البته ما در تفکر اسلامی این را نداریم؛ آقای هابز معتقد است انسان نیز درنده‌ای مثل دیگر درنده‌هاست با این تفاوت که درندگی انسان با فکر و اندیشه است، شاید انسان از آن درنده خطرناک‌تر است چون درنده همنوع خودش را شکار نمی‌کند و در استخدام زندگی خود درنمی‌آورد اما انسان در خط برده‌سازی و استخدام همنوع خودش است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با یادآوری نگاه غرب به انسان، اظهار کرد: اگر این‌ها بخواهند با این وضع برای ما تصمیم‌گیری کنند، کمال و سعادت ما را در نظر نمی‌گیرند، اینطور در نظر می‌گیرند که چطور بیشتر در استخدام میولات و خواسته‌های آنان قرار بگیریم؛ اگر در جهانی زندگی کنید که چنین استکباری و جهانخوار است، نمی‌توانید حتی در شئون مادی زندگی موفق باشید پس نمی‌توانید نسبت به حوادثی که به سراغ زندگی اجتماعی شما می‌آید، بی‌تفاوت باشید.

 

مشکل مشترک حوزه و دانشگاه

 

ایشان، به مشکل مشترک موجود در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: در حوزه، عده‌ای تنها درس می‌خوانند، می‌گویند دین مجموعه‌ای از عبادات، نماز، روزه، ذکر و ورد است و با اندیشه سکولاریستی، در جهت علمی پیشروی می‌کنند؛ روزی که به صورت یک فقیه و فیلسوف ظاهر می‌شوند، وجودشان برای مردم هیچگونه بهره‌ای نخواهد داشت.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در دانشگاه نیز به جریانی برخورد می‌کنیم که فقط درس می‌خوانند و برایشان اهمیت ندارد بر سر دیگران چه می‌آید؛ هرچه در مسائل علمی، تجربی و انسانی پیشرفت داشته باشید اما خودتان برای جامعه خود تصمیم نگیرید، شما آدم سعادتمندی نیستید و حتی در زندگی فردی نیز پیشرفت نخواهید کرد.

 

مشکل دنیا با ایران، ایجاد جامعه‌ای مستقل است

 

ایشان خطاب به دانشجویان حاضر، با تأکید بر این‌که شما که بر پایه مبانی فکری و معنوی وارد فضای دانشگاه شدید و به عنوان نخبه ذخیره جامعه می‌خواهید رهبری جامعه را به دست بگیرید، باید در وضعیت امروز دنیا موقعیت‌شناس باشید، تصریح کرد: تمام مشکل ما با دنیا سر معادلات بین‌المللی نیست، ما درصدد تأمین جامعه مستقلی هستیم که خودمان برای خودمان و مبتنی بر مبانی معرفت‌شناسی تصمیم‌گیری کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر اینچنین شد، درآمد و استعدادمان متعلق به خودمان است، توان و قدرت طبیعی و نیروی انسانی برای خودمان است و با تکیه بر منابع خدادادی زندگی خود را می‌چرخانیم، اندیشه جهانخواری با این سیستم موافق نیست؛ دشمن می خواهد در حوزه منابع طبیعی، نیروی انسانی و ثروت‌های اجتماعی در طول قدرت او قرار بگیریم.

 

ایشان ادامه داد: آقایی سؤالی پرسید، می‌گفت چرا اینطور با همه دعوا می‌کنیم، دعوای ما با غرب و آمریکا سر اسرائیل است، اگر بنا شد با رسمیت شناختن اسرائیل مشکل ما حل شود، چرا این کار را نمی‌کنیم؟ آمریکا با ما نه در مسئله موشک، نه انرژی هسته ای و نه دیگر مسائل دعوا ندارد، آمریکا برای سلطه بر جوامع اسلامی و منطقه‌ای که از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی منطقه‌ای برجسته است غده‌ای سرطانی به وجود آورد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اسرائیلی‌ها جز شکم و شهوت چیزی را قبول ندارند، یادآور شد: آمریکا و غرب آمدند غده‌ای ایجاد کنند، توسعه دهند و چنگال درندگی استکبار جهانخوار آمریکا، استکبار وغرب در منطقه باشد، معنایش، تسلیم شدن در برابر چنگ انداختن بر سر کل جهان اسلام و اندیشه‌های اسلامی روی کره زمین است.

 

ایشان افزود: متأسفانه بعضی افراد که موقعیت‌شناس نیستند و نمی‌‍توانند ریشه‌های عمیق سلطه دشمن را درک کنند یا به جهت دیگری منافع مادی و نفسانی خود را در گروه نوکری برای آنان می‌دانند، می‌آیند در کلاس‌های شما، مسائل خرد سیاسی را مطرح و تحلیل می‌کنند و نظام و جریان رهبری نظام را زیر سؤال می‌برند؛ یا واقعأ نمی‌‎دانند و موقعیت جهان‌خواری دشمن را توجه ندارند و یا توجه دارند و منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرند.

 

انقلاب اسلامی مانع بلعیده شدن دنیا به دست استکبار شد

 

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: آن که استخوانی در حلق استکبار جهانخوار به وجود آورده که اجازه نداده دنیا را فرو ببرد، انقلاب مقدس اسلامی است، انقلاب استخوانی در گلوی قدرت‌های جهانخوار دنیاست، اگر یک قدم جلو رفتیم و با آنان ساختیم، به بلعیده شدن نزدیک می‌شویم.

 

ایشان خاطرنشان کرد: برخی سیاسیون ما فکر غلطی دارند که در تعامل با این‌ها می‌توانیم موقعیت خودمان را از نظر سیاست جهانی حفظ کنیم، اشتباهشان همین است که من در برابر یک پلنگ درنده قرار بگیرم و دفاع نکند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این درک و شناخت که رهبری به شما مدال «افسران جنگ نرم» دادند، مهم است، در این میدان که میدان جنگ نرم است، افسران جنگ نرم هستید، دشمن می‌خواهد از نظر فکری حواس شما را پرت کند تا متوجه اصل قضیه نشوید، خیال کنید دعوای دو سیاست و مملکت است، این را با مذاکره و صلح حل کنیم و زندگی‌مان حل شود، این نیست؛ دشمن افکار را اینگونه به طرف خود هدایت می‌کند تا آنان از خاصیت جهانخواری دشمن غافل شوند.

 

مبانی فکری و اعتقادی، هدف هجوم دشمن

 

ایشان، مبانی فکری و اعتقادی را عامل ایستادگی در مقابل دشمن دانست و گفت: مبانی فکری، اعتقادی و ایمانی سبب مقاومت می‌شود، دشمن می‌خواهد آن را هم بگیرد تا دیگر مقاومتی در برابر دشمن وجود نداشته باشد؛ میدان را از دانشگاه شروع کرده، اگر بر نخبگان جامعه که شما هستید، مسلط شد، بر تمام جامعه مسلط می‌شود و اگر شما مقاوم باشید، تمام جامعه از تسلط دشمن مصون می‌شود؛ افسر، فکر می‌کند، فرمانده است که در موقعیت جنگ، خودش تصمیم می‌گیرد و به درستی عمل می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: 120 نفر لشکر امام حسین موقعیت‌شناس بودند، تا وقتی موقعیت‌شناس نبودند، زندگی در قدرت، ثروت و گذران روزمره برایشان مهم بود اما وقتی موقعیت شناس شدند، وارد عرصه انقلابی شده و این وضعیت را به وجود آوردند.

 

بیان دغدغه‌های دانشجویان

 

پس از پایان بیانیات آیت‌الله علم‌الهدی، با وجود پایان زمان مراسم و پیش‌بینی نشدن زمانی برای صحبت دانشجویان، چند تن از دانشجویان از میان جمعیت برخواسته و سؤالات و دغدغه‌های خود را با صراحت با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردند که آیت‌الله علم‌الهدی به این سؤالات پاسخ داد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به سؤال دانشجویی که در نتیجه‌بخش بودن انقلاب اسلامی و پیشرفت 40 ساله آن دچار تردید شده بود، اظهار کرد: 40 سال قبل وارد عرصه انقلاب شدیم که فکر نمی‌کردیم پس از 40 سال اینگونه پیشرفت کنیم، وضعیتی که امروز داریم، چند برابر بیش از پیش‌بینی‌ها است.

 

ایشان با بیان این‌که امام راحل مردم را به انقلابی دعوت کرد که زمینه اقتدار و توسعه اسلام را فراهم کند، ادامه داد: نظامی را تشکیل دادیم که نقطه عطف انقلاب ما بود، توانستیم بر عوامل استکباری مسلط شویم و نظام را به عنوان اهرم و ابزار برای رشد انقلاب تشکیل دهیم و به پیشرفت‌هایی رسیدیم که فکرش را نمی‌کردیم در 40 سال به آن برسیم؛ امروز اسلام و جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند.

 

مشکلات کشور، مشکلات پیش روی رشد انقلاب است

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: مشکلاتی در داخل داریم که مشکلات روزمره زندگی ماست، این را باید در مقام پیشرفت، رشد و اهداف انقلاب را در نظر بگیریم؛ هیچکدام از شهدا روی پیشانی ننوشتند من برای آسفالت خیابان، اقتصاد چنینی و توسعه بازار می خواهم، میروم شهید شوم! همه نوشتند «یا مهدی ادرکنی» و رفتند شهید شدند؛ گرایش روز افزون مردم به اسلام و شیعه دنیا و آمریکا را دستپاچه کرده است.

 

اگر فردی دچار خطا می‌شود، پای انقلاب نگذارید

 

ایشان یادآور شد: در انقلاب به اهدافمان رسیدیم اما این که من به عنوان یک آدم چقدر انقلابی هستم، چقدر اصول و ارزش‌های انقلاب را حفظ یا زیر پا می‌گذارم، تقصیر من است، یعنی من آدم بدی هستم، این به معنای دچار مشکل شدن در اهداف و بیهوده بودن خون شهدا نیست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که ما در حال رسیدن به اهداف انقلابی خود هستیم اما میانه راه هستیم، خاطرنشان کرد: انقلاب مثل راه رفتن است، مسیری را طی می‌کنیم، وسط راه فردی خسته می‌شود و می‌نشیند اما جوانان ادامه می‌دهد؛ عده‌ای از آقایان خسته شدند و نمی‌توانند پابه‌پای انقلاب بیایند، اگر کسی بخواهد این مسیر را طی کند، ابتدا باید مشکلات نظام را حل کند تا این نظام با قدرت بتواند عصای دست این انقلاب شود.

 

ایشان ادامه داد: عده‌ای هم عوض شدند، ریزش انقلاب داشتیم، عده‌ای که نیروی انقلاب بودند اما امروز مسئله رفاه، مسکن و خوش‌گذرانی برای آنان یا فرزندانشان مطرح شده، این افراد ریزش پیدا کردند و جا ماندند، ما در این مسیر هم درد هستیم، آنچه باید به آن توجه کنیم، اهداف انقلاب است که در حال تحقق است.

 

اگر به دنبال احترام استکبار بودیم، عربستان سعودی می‌شدیم

 

نماینده ولی فقیه در مورد کاهش ارزش پول، بی اعتباری پاسپورت و وضعیت بین المللی کشور که توسط این دانشجو مطرح شد، بیان کرد: اختلاف من و شما در هدف است، مسیر رسیدن به هدفی که شما ذکر می‌کنید، این راه نیست، اگر از روز اول می‌خواستیم استکبار برای ما ارزش قائل شود، می‌شدیم عربستان سعودی، اسیر دست آنان می‌شدیم و پاسپورت ما همه جا اعتبار پیدا می‌کرد؛ ما از روز اول برای توسعه اسلام آمدیم، امروز برای ما اسلام مطرح است، هرکجای دنیا قدم بگذارید، عزت و گرایش روز افزون اسلام را شاهد هستید؛ نباید آدرس غلط بگیریم، می‌توانید بگویید اگر آمدید اقتصاد ما را وسعت دهید، امروز این نشده، حق با شماست اما از روز اول برای این هدف نیامدیم.

 

ایشان اضافه کرد: کجای اعلامیه‌های امام راحل اینطور بود؟ خانمی که چادر مشکی سرش بود و روز 10 دی مشهد زیر تانک رفت، کجای هدف و فکرش این بود که انقلاب و دفاع کنیم که ارزش پول ملی ما کاهش نداشته باشد؛ مردم بدبخت نیستند، در راه دین از همه چیزشان می‌گذرند، اگر نخواسته باشند، برمی‌گردند؛ چرا برنمی‌گردند؟ چون دینشان را می‌خواهند، اگر ایستادن پای اسلام و فدای زندگی در این راه بدبختی است، شهدای کربلا اول بدختان هستند!

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این که بگوییم مسئله کاهش ارزش پول و اقتصاد چه شد، در جامعه مادی که فکر این است بخورم، بخوابم و رفاه داشته باشم، درست است اما در نگاه جامعه‌ای که گفت «یا حسین ادرکنی»، «یا مهدی ادرکنی» و زیر باران آتش رفت، امروز خوشبخت ترین انسان های روی زمین هستیم.

 

ادعا نداریم حکومت عدل امیرالمؤمنین را برپا کردیم

 

ایشان با تأکید بر این که ادعا نداریم حکومت عدل امیرالمؤمنین را برپا کردیم، تصریح کرد: ما نمی گوییم حکومت امیرالمؤمنین هستیم؛ امام فرمودند «تا زمان حاکمیت حکومت اسلامی خیلی مانده، بویی از اسلام می‌آید»، اگر کسی ادعا کند این حکومت امیرالمؤمنین است، دروغ گفته، بویی از حکومت امیرالمؤمنین می‌آید، کجای حکومت امیرالمؤمنین است که بگویند ما بازار ارز را کنترل می‌کنیم اما مردم به خاطر بالا رفتن قیمت ارز مشکل نان شب پیدا کنند؟ حکومت امیرالمؤمنین یعنی ببینم همسایه‌ام شام دارد یا نه، کی آمدیم عدل امیرالمؤمنین و یا حاکمیت امیرالمؤمنین را حاکم کنیم؟ مقام معظم رهبری ادعایش خاک پای قنبر غلام علی بودن است، نمی‌توانیم حتی خودمان را به امیرالمؤمنین نسبت دهیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در واکنش به درخواست دانشجوی دوم که برای طرح سؤال از میان جمعیت بلند شده بود، گفت: از اول گفتیم اگر می‌خواهید سؤال کنید، بنده کمتر صحبت کنم، بانیان جلسه گفتند آقایان می خواهند فوتبال تماشا کنند، فقط شما حرف بزن برو!

 

ایشان به سابقه فعالیت‌های علمی خود در دوران جوانی اشاره و خاطرنشان کرد: من سرباز کوچک رهبری هستم که 74 سال عمرم هست اما در این بستر عمر، توانستم دانشگاهی را در کشور راه‌اندازی کنم که بدنه اقتصاد و سیاست کشور از این دانشگاه تغذیه می‌کند، در زمان امام جمعه بودن نیز باید حرف حق را بزنم، حرف مردم را فریاد بزنم و زبان دین مردم باشم، در این مدت با تهمت‌ها، افتراها، عداوت‌ها و توهین‌ها مواجه شدم، از من همین کار برمی‌آمد که انجام دادم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این که عده‌ای بنشینند، مسؤول باشند تا برای ما قدمی بردارند، کار به جایی نمی‌رسد، اگر وارد عرصه شویم و به میدان بیاییم، کار پیش می‌رود، اگر آن مسؤولان با خواسته مردم هماهنگ شدند، می‌توانند کارگزاریشان را ادامه دهند اما اگر نتوانند، کارگزاریشان برای نظام ادامه پیدا نمی‌کند.

 

ایشان با تأکید بر این که صاحب انقلاب و نظام شما جوانان هستید، اظهار کرد: اسلام و دین مال شماست، همفکری کنید و همانطور که در جبهه مقابل دشمن می‌ایستید، در جبهه مدیریت نظام و جبهه انقلاب بایستید، در تشکل‌ها و جریان‌های مختلف بایستید، جریان مدیریت نظام مجبور است با شما هماهنگ باشد.

 

بافت‌های اجتماعی مبتکر ایجاد کنید

 

آیت‌الله علم‌الهدی به لزوم ایجاد بافت های اجتماعی متعهد برای پیشرفت جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: اگر بافت‌ها و وحدت اجتماعی ما قوی شود، جریان اداره کشور مجبور است با شما هماهنگ شود؛ باید دغدغه لازم را داشته باشیم، اگر دغدغه داشتیم می‌توانیم موفق شویم؛ در جامعه یاخته‌های اجتماعی خوبی داریم، مبتکر و مخترع هستند اما می‌خواهیم به صورت بافت‌های محکم دربیایند، این سلول‌ها باید متراکم شوند، اگر بتوانیم بافت‌های اجتماعی از نوع متدین و متعهد تشکیل دهیم، جامعه موفق خواهد بود.

 

ایشان در پاسخ به دانشجویی دیگر که جوانگرایی و اعتماد به نسل جوان را دغدغه بیشتر دانشجویان بیان کرد، گفت: این که می‌گویید یک فرد بسیجی وسرباز بوده و به فاصله یک سال فرمانده تیپ و گردان شده، بر حسب قدرت و توانایی بوده که از خود نشان داده، فرمانده او بصیرت باطن‌بین ندارد، شما عزیزان باید خودتان را در عرصه‌های اجتماعی نشان دهید؛ رهبری اصرار بر این دارند بافت مسؤولان کشور عوض شود و بافت جوان شود، الان مسؤولان جوان را برای مسؤولان قرار می‌دهند، اگر هم پای یک پیرمرد مثل ما وسط است، آن کار، پیرمردی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر آقایی از نظر قدرت تحلیل، بیان و موقعیت علمی بتواند خطبه نمازجمعه بخواند، می‌گویند تو دیگر نخوان، دیگری بخواند؛ در خبرگان نیز مجلس الشیوخ است که باید مجتهد و فقیه باشد که تجربه هم دارد.

 

امیدواریم نظام مدیریتی ما پوست بیندازد

 

ایشان با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در صدد برآمدند که کار مدیریتی را به جوانان بسپارند، ابراز امیدواری کرد نظام مدیریتی کشور پوست بیندازد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، ابتکار و نشاط را دو خصوصیت جوانان در عرصه فعالیت‌های مدیریتی واجتماعی دانست و اظهار کرد: فرد پیر ابتکار جوان را ندارد زیرا ماشین مغز او کهنه شده است و علاوه بر آن، این فرد نشاط خود را نیز از دست می‌دهد.

 

ایشان تصریح کرد: نشاط سرمایه خوبی است که در موفقیت مؤثر است، باید خودتان را نشان دهید، سعی کنید وارد هر کاری شدید، کار را به خودتان وابسته کنید، طوری شود که کار بدون شما درست انجام نشود؛ اگر جوان خود را در عرصه کار نشان ندهد، مثل یک دفینه باارزش در دل خاک ناشناخته می‌ماند؛ سعی کنید خودتان را نشان دهید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی