۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

گزارش از مراسم تقدیر از آیت اله علم الهدی

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۵۳ ب.ظ

گفتمان عدالت گفتمانی قرآنی است

جمع مسئولین دانشگاهی ، استانی و دانشجویان بسیجی دانشگاههای مشهد 

طی مراسمی از آیت الله علم الهدی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجلیل شد .

گفتمان عدالت گفتمانی قرآنی است

امام جمعه مشهد در جمع دانشجویان مشهدی گفت: اگر گفتمان های سیاسی و اجتماعی ریشه دینی و قرآنی نداشته باشند ارزشمند نیستند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد :  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع مسئولین دانشگاهی ، استانی و دانشجویان بسیجی دانشگاههای مشهد  درمجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، همه ارزش گفتمان های سیاسی اجتماعی را به داشتن ریشه دینی و قرآنی آنها دانست و خطاب به دانشجویان گفت : امروز گفتمان عدالت باید مد نظر قرار گرفته و نامزد اصلح  براساس این گفتمان انتخاب گردد .
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گفتمان عدالت به عنوان یک گفتمان محوری ،گفتمانی سیاسی نیست بلکه گفتمانی قرآنی است ، ادامه داد : نفی و اثبات  کاندیداها شبیه یک رقابت سیاسی غربی است که با جامعه مذهبی و ارزشی  ما سازگار نیست و در چنین جامعه‌ای باید با محوریت عدالت فردی اصلح، مدیریت جامعه را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه  قشر محروم جامعه باید در راس جامعه قرار  گیرند افزود : مردم بایستی نامزد اصلح را از قشر متوسط به پایین جامعه که مسایل و مشکلات مردم را لمس کرده و با آن از نزدیک آشنا است برگزینند ، چرا که اقشار ثروتمند و مرفه جامعه  نمی توانند جامعه را به خوبی مدیریت نمایند .
آیت الله علم الهدی  تصریح کرد: نظام مدیریت اقتصادی غرب بر مبنای تامین سود کلان و رفاه طبقه بالای جامعه است در صورتی در مدیریت صحیح  برای رسیدن به توسعه باید قشر مستضعف محروم جامعه مورد توجه و اهمیت قرار گیرند.
عضو خبرگان رهبری  خطاب به دانشجویان تاکید کرد : شما دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه براساس گفتمان عدالت ،  فردی شایسته را به عنوان عضوی از شورای شهرانتخاب نمایید چرا که در غیر این صورت این شهری مذهبی تبدیل به شهری سیاحتی با منفعت اقتصادی می شود .
امام جمعه مشهد ضمن قدردانی از تجلیل مسئولین استانی و دانشگاهی  از مقام ایشان، افزود : اظهار لطف و محبت شما عزیزان برای بنده موجب شعف است و از سویی بنده در مقابل این همه تقدیر اظهار شرمندگی می‌کنم زیرا که طلبه‌ای بیش نیستم و تمامی تلاش‌های بنده که خود نوعی انجام وظیفه است، در مقابل رنج و درد جانبازان و آزادگان عزیز و همچنین دردهای خانواده شهدا در درگاه خداوند اجر و قربی نخواهد داشت.
در ابتدای این مراسم آیت الله معصومی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی و دکتر اصغریان رئیس منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم به آیت الله علم الهدی ، دکتر اصغریان از حضور ایشان در ترکیب جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار خرسندی کرد .
گفتنی است : مراسم تجلیل  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  به مناسبت هشتمین سال تنفیذ حکم امام جمعه مشهد؛ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پاس خدمات ارزنده و همراهی همیشگی ایشان با ولی امر مسلمین جهان صورت گرفت .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی