۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

       

آن چه از همه مهمتر است حفظ نظام است و حفظ نظام اوجب واجبات است که این رسالت اصلی و اولیه رهبری است و بقیه مسایل بعد از این جریان قرار می­گیرد که برای حفظ آن هر چیزی باید در جای خود قرار گیرد. اگر جریانی بخواهد بیاید وسط کار را از قوای گوناگون بگیرد نظام بهم می­خورد

ایشان ضمن اشاره به فرمایش یکی از معصومین گفت: علم به موقعیت فعلی و یا موقعیت شناسی ضروری است. موقعیت شناسی باعث می شود انسان در انجام تکلیف خودش دچار شبهه نشود و مسیرش را گم نکند و خط حرکتی خودش را در راستای نیک بختی و وظیفه اش را فراموش نکند. موقعیت شناسی از معرفت ها و شناخت های لازم برای هر انسانی است که خود را در عرصه بندگی خدا مکلف و موظف احساس می کند. موقعیت شناسی برای انسان ابزار تکامل و پیشرفت است، ابزاری است که با آن انسان در زندگانی خود در جامعه درجا نخواهد زد و پیشروی می کند.

ایشان در ادامه افزود: بر حسب خصوصیتی که شما اساتید و خواهران و فاضلان دارید این موقعیت شناسی دین و اسلام در انجام خدمت و وظیفه شما خیلی مهم است که بدانید دین اسلام که خدمتگذارش هستید در چه موقعیت جهانی به سر می برد؟ شاید از روز اول بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تا امروز این موقعیت در طول عمر اسلام بی نظیر است؛ از یک طرف اقتدار اسلام روزافزون است، گرایش ها به دین، تحکیم و تثبیت عقاید، توجه جریان های نخبه دنیا به طرف دین و مبانی دین در هر ماه و هر روزی که می گذرد با روز و ماه قبل قابل مقایسه نیست، با این توسع دارد پیش می رود و از طرف دیگر همه دنیا متحد شده اند تا اسلام را زمین بزنند.


ما در دوران جنگ احزاب چنین موقعیتی را داشتیم؛ اسلام در چهره مکتب در آن زمان توسعه نداشت و چهره اقتدار سیاسی توسعه داشت و از طرفی دیگر جریان های مختلف شرک و انحراف دست به دست هم داده بودند تا براندازی کنند.

امروز توسعه اسلام در دنیا در چهرهفکری و مکتب اسلام است و با این کیفیت همه قدرت های مادی جهان دست به دست هم داده اند اسلام و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را براندازی کنند و چیزی در عرصه کره زمین باقی نماند که سنگلاخ اصلی آن ها در جهان خواری باشد. جهان خواری امروز مخصوص امریکا نیست؛ امریکا، اروپا و... می خواهند بر دنیا مسلط شوند و حاکمیت جهانی را در دست بگیرند، در عرصه رقابت به میدان آمده اند و سنگلاخ همه این ها در این رقابت اسلام است و لذا همه در این جهت مشترکند که اسلام را براندازی کنند. ما طلاب مدافع اسلام هستیم و در این جبهه انسان های مختلفی پیدا می شوند که تنها جریان راست قامت کسی نیست جز مقام معظم رهبری.

وی تأکید کرد اگر شما می خواهید در این جبهه دفاع کنید این موقعیت را بشناسید و براساس این موقعیت خودتان را در معرض دفاع قرار دهید، این یک واقعیت است. موقیت شناسی برای طلابی است که می خواهند درس بخوانند و اساتیدی که می خواهند درس بدهند و نیرو بوجود بیاورند.

ایشان در پاسخ به این سوال که وقتی بعضی می­پرسند چرا رهبری در وضعیت فعلی سکوت کرده اند چه باید بگوییم و سئوالات پیرامون آن گفت: آن چه از همه مهمتر است حفظ نظام است و حفظ نظام اوجب واجبات است که این رسالت اصلی و اولیه رهبری است و بقیه مسایل بعد از این جریان قرار می­گیرد که برای حفظ آن هر چیزی باید در جای خود قرار گیرد. اگر جریانی بخواهد بیاید وسط کار را از قوای گوناگون بگیرد نظام بهم می­خورد، اگر بخواهند دخالت کنند در تمام مشکلات باید تشکیلات درست کنند و چون یک نفره نمی توانند امکانات را باید از دولت و مجلس بگیرند حق نظر دادن و دخالت نداشته باشند حال با این روش رهبری اگر کشور را اداره کنید این اول بهم خوردن نظام است، اگر کار از دولت که منتخب مردم است یا از مجلس که وکلای مردم هستند گرفته شود یعنی حذف مردم و با این حال نظام به شکل دیگری در می آید پس باید تشکیلات دیگری ایجاد کنند که مردم در آن تشکیلات حذف شوند. حالا اگر این دولت و مجلس ناکارآمد است اگر جریان از طرف رهبری بیاید جای مجلس و دولت را بگیرد نظام سقوط می کند و مردم در نظام حذف می شوند پس کسانی که سؤال را دارند اصل را متوجه نیستند.

آیه الله علم الهدی دررابطه با اینکه برخی می­گویند رهبری سکوت کرده آن را ظلم به رهبری دانست و تصریح کرد: حتی حضرت آقا می فرمایند در برخی مذاکرات مذاق من تلخ می شود. کجا سکوت کردند؟ اگر شروع کنند به تشر و تقبیح و بدگویی آیا مشکلات حل می شود؟ نکته دیگری که در نشست خبرگان فرمودند اینکه: درست است جنگ ما جنگ اقتصادی است اما جنگ اقتصادی تنها نیست. درست است که سفره مردم را هدف گرفته اند اما تنها این جنگ نیست، و در کنارش جنگ رسانه ای هم هست. در جنگ رسانه ای دنبال ناامید کردن مردم هستند، حواستان جمع باشد پیاده نظام دشمن قرار نگیرید، برخوردمان کمک به دشمن در جنگ رسانه ای نباشد، بهانه دست دشمن ندهید که مردم را ناامید کند، بلکه مردم را امیدوار کنید. این مسائلی که با ارز و اقتصاد پیش آمده پای ما می اندازند. ما در تعجب بودیم یعنی دشمن در دو ساعت 70 کیلومتر پیشروی کرد؛ اما در آن جنگ ما پیروز شدیم و دشمن را شکست دادیم، الآن که از آن موقع بدتر نیست؟! الآن هم پیروز می شویم؛ پس نباید ناامید شویم. پس رهبری سکوت نکردند و اینکه دخالت نمی کنند چون نمی شود، نظام ساقط می شود!

ایشان خاطرنشان کرد: در وضعیت الآن با یک چیز مقابل هستیم و آن اینکه مشکلات لاینحل نیست و قابل حل است. با یک سلسله برنامه ها همه مشکلات حل می شود. با برخی تصمیم گیری ها در برخی نهادها گره خورده است مثلاً بخش خصوصی باید 18 میلیارد دلار وارد می کرد در بازار ثانوی تا دلار تثبیت شود اما این کار را نکرد. در جریان خودرو و ارزی که گرفتند و بجایش چای ساز وارد کردند این دست چه کسی است؟ اینها دست خود دولت و وزارت صنعت و تجارت است این 18 میلیارد را عمدتا مال شرکت های پتروشیمی هست که ارز را نیاوردند. در نرم افزار نیما در بازار ثانویه این کار سنگین نیست. مشکلات قابل حل است ما شک داریم آیا اینها واقعاً ناکارآمد هستند یا عواملی نفوذ کردند که با جای دیگر هستند.

امام جمعه مشهد در پایان خطاب به طلاب گفت: کمک شما همین روشنفکری است و تذکر به مردم. شما طلبه اید کسانی که اشکال دارند نیستند. شما باید راه بروید درست کنید شما سرباز این نظام هستید وظیفه تان روشنگری است اینکه این مشکلات حل نمی شود با اینکه آسان است، حالا که مشکل لاینحل نداریم. وضع اقتصادمان خراب است در عرصه بازار بورس حداقل 20 شرکت انگلیسی هست خوب اینها کی هستند که دشمن تا اینجا آمده است. اگر شما خواهران روحیه مجاهده داشته باشید می توانیم انقلاب را حفظ کنیم. شما باید بیفتید جلو وسط جامعه مردم را روشن و بیدار کنید، اعلام خطر کنید، همه بفهمند، بیخودی شلوغ کاری راه نیندازیم. خیلی عاقلانه با تشکل های قوی و نیرومند و دسته جمعی وارد میدان شویم و طرح و برنامه داشته باشیم در بیدار کردن مردم جامعه. مشکل لاینحل نداریم به راحتی حل می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی