۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

     

اگر اسلام توسعه یابد، همه معادلات سیاسی آنها به‌هم می‌خورد؛ بنابراین، همه اینها با هم اعتقاد دارند که باید اسلام و دین  برانداخته شود، این در حالی است که تنها یک جبهه هم مقابل دشمنان تشکیل شده و آن هم جبهه انقلاب است.

به گزارش Alamolhoda.com،  آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علیمه خراسان با اشاره به‌تقارن سال تحصیلی به‌ماه محرم و صفر؛ گفت: این تقارن به‌فعالیت‌های دوران یک ساله عمر تحصیلی شما سبقه و رنگ کربلا می‌بخشد و مسؤول انجام وظیفه کاملاتر رضایت کامل آن حضرت را تسهیل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: به‌فرموده امام علی (ع) در راس همه علوم سه علم از جمله علم به‌مبداء، علم به‌معاد و علم به‌زمان‌شناسی قرار دارد.

وی گفت: دو علم آن یعنی مبداءشناسی و معادشناسی جای هیچ تردیدی نیست که انشالله تا مرز یقیق برای بسیاری از دانشجویان حوزه علمیه این علم حاصل شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه براساس فرموده امام علی (ع)، مخاطبانش جامعه مومن و معتقد است؛ افزود: طبیعی است هر مومنی هم علم به‌معاد دارد هم به‌علم به‌مبدا و در این موضوع جای تردید نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه علت اینکه امام علی(ع) به‌این دو علم اشاره دارد، مراتبی است که باید در این دو علم باید کسب کرد؛ اظهار کرد: مرحله اول این علوم، اعتقاد و شاهد بوده که این موضوع برای هر مومنی فراهم است، اما مهم افزایش و توسعه این علم در شئون زندگی است.

 وی با بیان اینکه اگر دو علم به‌معاد و مبدأ در زندگی انسان توسعه یابد، نتیجه آن رسیدن به مرز یقین در این علوم می‌شود؛ با اشاره به‌تفسیر امام علی (ع)  از آیه 99 سوره حجر« وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّىٰ یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ»؛ گفت: ایشان در این حدیث می‌فرمایند، مرز یقین، مرگ است، یعنی آن هنگامی انسان از این دنیا فاصله می‌گیرید، پرده‌ها کنار می‌روند و حقایقی برای او مشخص می‌شود که با همه علم، دانش و ارتقای سطح دانایی ممکن است تا زمانی که به‌مرز یقین نرسد، واقعیت‌های اطرافش را درک نمی‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه باید هر سال مرحله بالاتری از خداباوری و معادباوری برسیم؛ اظهار کرد:  اگر رتبه معاد و خداباوری ما در همان وضعیتی که سال گذشته بوده، باشد و هیچ ارتقایی در این علوم در ما حاصل نشده باشد، مصداق این صحبت پیامبر (ص) قرار می‌گیریم که فرمودند، ما ضرر کرده‌ایم.

وی متذکر شد: آنچه که در کانون آرمان، ایده و اندیشه وجود دارد بر حسب یک وابستگی قلبی، عاطفه‌ای، تصمیم‌گیری باطنی، فکری و خدمت در بانی خالصانه در محضر امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: هر استاد و طلبه‌ای که احساسی مبنی بر اینکه باید رضایت مولا و ارباب خود را به‌دست آورد در فکر و اعمالش نباشد، بدبخت‌ترین موجود کره زمین است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بهترین ابراز برای انجام وظیفه و خدمت لایق که قابل درگاه وجود امام زمان(عج) باشد، موقعیت‌شناسی برای ما است که این ویژگی مربوط به‌ما نیست، اما مبداءشناسی و معادشناسی مربوط به ما است، اگر ما موقعیت‌شناس باشیم، می‌توانیم یک نوکر لایق باشیم، اگر موقعیت‌شناس نباشیم، امام زمان (عج) ما را قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برای امام زمان(عج) آن کسی ارزشمندتر است که موقعیت ایشان در بخش خدمتی و اسلام در جهان را درک کند، امروز حوزه خدمتی امام زمان(عج) خدمت و ترویج اسلام همراه با دفاع از دین خدا بوده، یک موقعیت فوق‌العاده حساس است که  شاید از بعد بعثت پیامبر(ص) تا به‌امروز، اسلام به این موقعیت حساس امروز نرسیده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌مشخص بودن آثار تهاجم دشمنان در جامعه؛ متذکر شد: استکبار جهانی اسرائیل را می‌بینیم که پشت سر آنها همه قدرت‌های مادی دنیا وجود دارد و امروز در خط براندازی اسلام، استکبار جهانی ایستاده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه فکر نکنید، فلان کشور با ما همراه است و سیاست‌های ما را قبول دارد، اینچنین نیست؛ اظهار کرد: اگر اسلام توسعه یابد، همه معادلات سیاسی آنها به‌هم می‌خورد؛ بنابراین، همه اینها با هم اعتقاد دارند که باید اسلام و دین  برانداخته شود، این در حالی است که تنها یک جبهه هم مقابل دشمنان تشکیل شده و آن هم جبهه انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز اسلام در جبهه انقلاب اسلامی قرار دارد؛ گفت: هر فکر انحرافی که در تایید دشمن به‌میدان بیاید، باید با آن جنگید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه آن سوی مرزهای کشور، اتحاد در براندازی دین است و در داخل ایران یک جریان قرار دارد؛ اضافه کرد: مقام معظم رهبری گاهی اوقات یک تنه و تنها در مقابل همه توطئه‌ها و شیطنت‌ها دشمنان اسلام ایستاده‌اند؛ بیان کرد: گاهی می‌بینیم در داخل هم بعضی از جریان‌ها با او همراه نیستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی