۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

     

شما وارد میدان جدی جنگ یعنی دانشگاه می‌شوید، سعی کنید به عنوان نیروی انقلاب و سپاه اسلام از کسانی باشید که دانشگاه را شما از نیروهای انقلابی پر کنید اما اگر دانشگاه را عناصر بی‌تفاوت و لائیک پر کردند در میدان جنگ دشمن دست ما خالی است، جهاد شما در کنار جهاد فرماندهی بسیج جهاد تحصیلی و درس خواندن هم هست که باید آن را دنبال کنید.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم تحلیف فرماندهان واحدهای مقاومت مدارس مشهد که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)؛ گفت: در بین همه نسل‌هایی که از صدر اسلام تا به‌امروز آمدند، همه آنها در حکومت‌های طاغوتی و تحت تصدی و مدیریت فسقه و فجره در طول زمان‌ها به‌سر بردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خداوند بر نسل ما منت گذاشت که با خلع تمام فاسفان و فاجران از جریان قدرت، نسل ما در این کشور و زیر سایه حجت امام زمان(ع) سرنوشتش مدیریت شود.

وی افزود: این افتخار به‌نسل این انقلاب داده شد و شما که نسل چهارم این انقلاب هستید در بین همه نسل‌های ۱۱۷۰ ساله شیعه که جمال معصوم را ندیده‌اند، این افتخار را پیدا می‌کنید، نسلی باشید که جمال دل‌آرای مولا بقیه‌الله(عج) را زیارت کنید، البته بخشی از این توفیق وابسته به‌زمینه‌ای است که خود شما ایجاد می‌کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌همزمانی ایام محرم و هفته دفاع مقدس؛ ادامه داد: با یک برداشت عمیق در تحلیل هشت سال دفاع مقدس جریان‌ها و چهره‌هایی را برجسته مشاهده می‌کنیم که وجودشان تابلوهای شفافی را در برابر دیدگان مردم نصب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌نقش الگویی رزمندگان و شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس و رشادت‌های آنان؛ اظهار کرد: این افراد در ظاهر، بینش و احساس هیچ تفاوتی با شما نداشتند، امروز فقط عرصه عملیات عوض شده، آن موقع عملیات‌ها‌ نظامی بود، اکنون در جنگ نرم، عملیات‌ها، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شده است.

وی اضافه کرد: رزمنده نوجوانی که آن روز زیر تانک میرفت و با نارنجکی که به‌خود بسته بود تانک را منفجر می‌کرد، نوجوانی که در شب عملیات تا عمق دشمن پیش می‌رفت یا عزیزی که روی میدان مین می‌دوید تا راه را برای رزمندگان باز کند، مانند شما بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اکنون دشمن در دبیرستان شما آمده، با تلقین افکار باطل سیاسی به‌وسیله نمایندگان فرصت‌یاب ‌و فرصت‌طلب سیاسی دقیقا همان عملیات‌ها و آتش‌بارها را در دبیرستان شما انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون و در سالگرد دفاع مقدس، شهدای دیروز در مقابل چشمان شما قرار دارند؛ تصریح کرد: باید ببینید، آیا حاضرید مانند آنها فعالیت کنید؟

وی با بیان اینکه امروز میدان جنگ ما سر مرز نیست؛ یادآور شد: میدان جنگ امروز، محیط‌های فرهنگی و آموزشی ما است، بنابراین شما به‌عنوان یک فرمانده باید آن ایثارگری‌ها را به‌خاطر آورید و در عرصه میدان جنگ در محیط فرهنگی و آموزشی که دشمن به‌وسیله یک جریان سیاسی قدرت‌یاب داخلی به‌دنبال یارگیری و سوءاستفاده از شما است، نه تنها باید عملیات کنید، بلکه باید عملیات را هدایت و فرماندهی کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به‌فرماندهان واحدهای مقاومت مدارس مشهد؛ اظهار کرد: شما در عرصه جنگ نرم دقیقا یک فرمانده عملیات هستید، فرماندهان ما به‌فکر امکانات نبودند به‌این فکر می‌کردند که چگونه عملیات کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دو ویژگی تفکر، ایمان و عقیده انقلابی و احساس شما در خط ایمان و فداکاری شما موجب شده به‌عنوان فرمانده انتخاب شوید و این مهم است که چگونه می‌خواهید مدیریت کنید.

وی اضافه کرد: در انقلاب و سپاه ۷۲ نفره سیدالشهدا(ع) نیز از همه اقشار حضور داشتند، اما آنچه از همه بیشتر جلوه‌گر بود، ‌حضور یک پیرمرد ۷۰ ساله به‌نام حبیب‌بن مظاهر، یک نوجوان ۱۳ ساله به‌نام قاسم‌بن‌الحسن و یک کودک شیرخواره در جریان کربلا بود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امروز نیز دشمن ما همه چشم امیدش به‌نسلی است که امام، پیروزی انقلاب و دوران درخشان دفاع مقدس که به‌فرموده، امام یک دانشگاه بود را ندیده است و گمان می‌کند، این نسل هیچ بینش و به‌تبع آن هیچ انگیزه‌ای ندارد، بنابراین به‌دنبال سوءاستفاده از این نسل برای فروپاشی نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نسل اول انقلاب با دیدن امام به‌راه افتادند، در غیر این صورت، هیچ برنامه و پشتیبانی لجستیکی برای مقابله با نظام تا دندان مسلح ستمشاهی نداشتند. 

وی افزود: این نسل تا چشم باز کردند، نظامی را دیدند که به‌دلیل ندانم‌کاری‌های برخی مسؤولان در عرصه‌های مختلف با اشکالاتی روبه‌رو است و همه اینها را هم می‌تواند به‌حساب رهبری، نظام و انقلاب بگذارد و از این طریق از انقلاب زده شود، همه امید دشمن به‌این نسل است تا زیر پای نظام را خالی و نظام را ساقط کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: شما به‌عنوان نیروهای انقلابی، تلاش کنید نیروهای انقلابی همفکر خود را استخدام و آن بدنه اجتماعی که دشمن به‌دنبال آن است را به‌نفع انقلاب بوجود آورید. شما یک بدنه بزرگ اجتماعی هستید که تا سه‌ چهار سال دیگر بدنه اجتماعی جامعه را شما تشکیل می‌دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: شما اکنون در یک بستر اجتماعی هستید که باید برای خودتان نیروهای همفکر تولید کنید، به‌آنها  تشکیلات دهید و سازماندهی کنید، اگر این طور شد، شما برنده‌اید و دشمن حریف شما نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شما در آستانه ورود به‌دانشگاه قرار دارید، رهبر انقلاب از دانشجو به‌عنوان افسر جنگ نرم یاد  و دانشگاه را میدان جنگ نرم دشمن معرفی کردند، بنابراین شما وارد میدان جدی جنگ یعنی دانشگاه می‌شوید، سعی کنید به عنوان نیروی انقلاب و سپاه اسلام از کسانی باشید که دانشگاه را شما از نیروهای انقلابی پر کنید اما اگر دانشگاه را عناصر بی‌تفاوت و لائیک پر کردند در میدان جنگ دشمن دست ما خالی است، جهاد شما در کنار جهاد فرماندهی بسیج جهاد تحصیلی و درس خواندن هم هست که باید آن را دنبال کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی جهاد در تحصیل را از دیگر لوازم این مسیر دانست و یادآور شد: تأثیر فعالیت بسیجیان خواهر نیز در این میدان از برادران کمتر نیست. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: شما ذخیره اسلام هستید، وجود شما نشان می‌دهد، انقلاب نهادینه شده و ان‌شاالله ما به 40 سال‌های بعدی هم می‌رسیم و پرچم این انقلاب با دست شما به‌دست امام زمان(عج) می‌رسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی