۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

گردهمایی خشت آسمانی

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۰۶ ب.ظ
برای ساخت مراکز اسکان ارزان‌ قیمت نباید وابسته به اعتبارات دولتی بود

در قالب این بنیاد قرار شده ۳۰ هزار تخت ساخته شود، باید گفت این بنیاد مشهدی نیست و این ساختمان متعلق به بنیاد زائر است، در هر استان نیز این بنیاد تشکیل می‌شود، براساس اساسنامه تمام امور در بنیاد زائر بامحوریت نماینده ولی فقیه در آن استان بوده و در این طرح هر استان برای زوار خود در مشهدالرضا یک ساختمان می‌سازد که امیدواریم با موفقیت هر چه بیشتر این کار صورت بگیرد

گردهمایی خشت آسمانی مشهد مقدس

آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در گردهمایی خشت آسمانی که با حضور نمایندگان ولی فقیه و روسای شورای مراکز استان‌ها با هدف ساخت مراکز اسکان ارزان‌قیمت در محل مجمتع ولایت مشهد برگزار شد، اظهار کرد:‌ در احادیث معتبر بعد از زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) به اندازه‌ای که به زیارت حضرت رضا (علیه السلام) توصیه شده به زیارت هیچ معصومی اینقدر توصیه نشده است.

  ایشان در ادامه افزودند: باید عنوان زیارت امام رضا (علیه السلام) یک جهتی باشد برای اینکه این نقطه با توجه به موقعیت راهبردی که دارد کانون تمرکز شیعه و قبة‌الاسلام قرار گیرد. با توجه به اهمیت این قضیه ما وظیفه داریم که در این تجمع و تمرکز شیعه اهتمام خود را به کار ببریم، مقام معظم رهبری در چند سال گذشته مکررا بر ساخت مراکز اسکان برای زواری که برخوردار نیستند تاکید فرمودند که مخاطب این تاکیدات مسئولان دولتی بودند،‌ حتی با وجود وعده‌ای که خدمت حضرت آقا می‌دادند هیچ کدام عمل نکردند. 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کردند: چند استاندار در خراسان رضوی آمدند و رفتند و هیچ کاری نکردند، حتی آقای صلاحی بودجه را مشخص و تعیین کرد اما اعتباری از سوی دولت به دستش نرسید و در واقع این کوتاهی صورت گرفت. برای ساخت مراکز اسکان ارزان‌ قیمت نباید وابسته به اعتبارات دولتی شود، این قضیه باید به صورت حرکت مردمی و جمعی انجام شود چراکه با تکیه بر اعتبارات دولتی به جایی نمی‌رسد. 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کردند: به‌عنوان مثال برای ساخت و ساز گنبد حرم حضرت موسی ابن جعفر (علیه السلام) به واسطه سازمان عتبات عالیات طرح خشت آسمانی اجرا شد تا هر مشهدی به این وسیله یک خشت طلا بخرد و گنبد حضرت بازسازی شود، من این طرح را فقط یک بار در نماز جمعه مطرح کردم و بعد از آن ظرف دو هفته با استقبال مردمی این کار صورت گرفت.

ایشان افزودند: برحسب دستور مقام معظم رهبری باید مراکز اسکان برای زوار صغیر و کم برخوردار ساخته شود؛ بنده این طرح را نیز با عنوان خشت آسمانی از طریق نماز جمعه اعلام کرده و مورد استقبال قرار گرفت و نهایتا بنیاد زائر تشکیل شد. در قالب این بنیاد قرار شده ۳۰ هزار تخت ساخته شود، باید گفت این بنیاد مشهدی نیست و این ساختمان متعلق به بنیاد زائر است، در هر استان نیز این بنیاد تشکیل می‌شود، براساس اساسنامه تمام امور در بنیاد زائر بامحوریت نماینده ولی فقیه در آن استان بوده و در این طرح هر استان برای زوار خود در مشهدالرضا یک ساختمان می‌سازد که امیدواریم با موقعیت هر چه بیشتر این کار صورت بگیرد؛ در واقع انجام این کار بهترین راه در مسیر تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی