رسالت اصلی حضرت زینب(س) جهانیسازی قیام و نهضت عاشورا بود
موقعیتی که در سرزمین کربلا و در جریان شهادت امام حسین(ع) پیش آمد یک موقعیت بحرانی بود که مدیریت آن به حضرت زینب کبری(س) سپرده شد.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی در اجتماع بزرگ "رهروان زینبی" میدان معراج مشهد اظهار داشت: در دنیای امروز توجه و شناخت موقعیت برای زن، این موجود ارزشمند اجتماعی و انسانی از دیدگاه پرورش و تربیت اسلامی بهویژه در حوزههای زندگی اجتماعی قابل تأمل است. در فرهنگهای مختلفی که از گذشته تا به امروز بر دنیا حاکم بوده، زن در عرصه افراط و تفریط نمایش داده شده است.
وی در ادامه گفت: هم در عرصه افراط و هم در عرصه تفریط، مقام و موقعیت زن مورد هجمه قرار گرفته؛ جز در فرهنگ انبیاء و اولیای الهی و فرهنگ انسانساز اسلام، هیچ فرهنگی از فرهنگهای مادی بشری نتوانسته موقعیت خطیر و حدود اسلامی را برای زن رعایت و لحاظ کند.
آیتالله علمالهدی با اشاره به اینکه در تمام جوامع گذشته چه جوامع عقبافتاده قرون وسطایی و چه در فرهنگهای پیشرفته و متمدن صنعتی حقوق زن از بین رفت، اضافه کرد: تنها فرهنگی که تمام شخصیت باعظمت زن را در حوزه زندگی فردی بهعنوان یک موجود مستقل، در حوزه زندگی خانوادگی بهعنوان یک مقام مدیریت مؤثر و در حوزه زندگی اجتماعی بهعنوان یک صاحب قدرت توانمند که میتواند در بحرانهای مختلف خود را نشان دهد فرهنگ اسلام و ولایت اهلبیت(ع) است.
وی گفت: خداوند در عرصه اجتماع و سیاست مقام و رتبهای برای زن قرار داده که این موقعیت را مرد در عرصه سیاسی و اجتماعی ندارد و آن مدیریت بحران زن است. گاهی بحرانهای اجتماعی سیاسی به نقطهای میرسد که شمشیر کارساز نیست و از نیروی نظامی کاری برنمیآید و در اینجاست که مدیریت بحران به زن سپرده میشود. موقعیتی که در سرزمین کربلا و در جریان شهادت امام حسین(ع) پیش آمد یک موقعیت بحرانی بود که مدیریت آن به حضرت زینب کبری(س) سپرده شد.
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه نهضت کربلا یک انقلاب فراگیر در همه زمانها و مکانها بود، گفت: بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) و یارانشان 84 زن و بچه باقی ماندند که این 84 نفر رسالت انقلابسازی یک حرکت و درگیری یکروزه نابرابر را تحقق بخشیدند. 120 هزار نفر در مقابل 120 نفر از یاران باوفای امام حسین(ع) جنگ فرسایشی کردند و در نصف روز 5 هزار نفر کشته شدند که توانستند این 120 نفر را به شهادت برسانند. رسالت زینب کبری(س) جهانی کردن این انقلاب و توسعه آن در همه مکانها و زمانها بود.