۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

     

اجازه ندهید شور و هیجان عاشورا و محرم تحت هیچ شرایطی کمرنگ شده یا از بین برود، شور عزاداری را به‌ویژه در خیابان‌های منتهی به‌حرم حفظ کنید، چراکه مشهد با دیگر شهرها فرق دارد و در مشهد امام رضا(ع) صاحب‌عزا است. 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در نشستی با مسؤولان هیئات مذهبی مشهد که در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد، با اشاره به‌آیه ۳۷ سوره ابراهیم؛ گفت: ابراهیم خلیل‌الله در موقعیتی که همسر و فرزندش را در بیابان رها کرده بود، از خداوند برای آنان آب و غذا نخواست، بلکه درخواست کرد که دل‌های مردم را عاشق ذریه او کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آن بخش از ذریه ابراهیم(ع) که دعای حضرت در حقشان مستجاب شد، پیامبر(ص) و عترت ایشان بودند، خطاب به‌مسؤولان هیئات؛ ادامه داد: مصداق دعای حضرت ابراهیم(ع)، اکنون شما علاقه‌مندان به‌پیغمبر(ص) و عترت ایشان هستید.

وی با اشاره به‌اینکه در بین میلیون‌ها آدم این افتخار نصیب شما شده که با علمداری و علم‌کشی‌تان دل‌های مردم را به‌سوی عشق به‌پیامبر(ص) و خاندان ایشان متمایل کنید؛ اضافه کرد: درحقیقت شما دلال استجابت دعای 4 هزار سال قبل ابراهیم خلیل‌الرحمان شده‌اید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: البته در دنیا هر چیزی یک شرایطی دارد که اگر انسان به‌آن عمل نکند، شکست می‌خورد، در مورد مقام، منصب و موقعیت هم همین‌گونه است، این مقام و منصب بزرگی که نصیب شما شده نیز شرایط و لوازمی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌نامه ۱۲ هزار نفر از مردم کوفه به‌امام حسین(ع) و دعوت از ایشان؛ یادآور شد: چه شد که همه اینها به‌فاصله چندماه علیه امام حسین(ع) جنگیدند؟ درحالی که کوفه مقر خلافت حضرت علی(ع) و اینها شیعیان امیرالمومنین(ع) بودند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که اینها با سیدالشهدا(ع) نجنگیدند، زیرا به‌آنها نگفته بودند می‌خواهیم سیدالشهدا(ع) را بکشیم، اول گفتند می‌خواهیم ‌حسین بن علی را وادار به‌صلح با یزید کنیم، بنابراین، یک دسته گفتند، ما برویم کمک کنیم که حسین(ع) صلح کند، منفعت ما را هم یزید تامین می‌کند. 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: یک عده هم گفتند، ما برای اینکه اسم‌مان ثبت شود می‌رویم و نمی‌جنگیم، یک عده هم مانند شمر جزو خوارج بودند که برای جنگ رفتند و این فرصت را وسیله‌ای برای انتقام از فرزندان امیرالمومنین(ع) می‌دانستند، اما در نهایت همه قتله سیدالشهدا(ع) شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: کسی که نوکر سیدالشهدا(ع) می‌شود باید از خیلی چیزها بگذرد و در خیلی از عرصه‌ها کنار امام حسین(ع) بایستد، حتی اگر جایی با نظر و سلیقه‌اش مطابق نباشد.

وی ادامه داد: چه بخواهیم چه‌نخواهیم امروز شرایط جامعه ما طوری شده که صحرای کربلا تشکیل شده و دشمنان پیغمبر(ص) آمده‌اند، امام حسین(ع) را براندازی کنند. 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌فتنه داعش؛ یادآور شد: دشمنی که آمده شیعه را سر ببرد، بنای براندازی امام حسین(ع) را دارد که بچه‌های ما رفتند، با ایستادگی خود نابودشان کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه از زمان شهادت سیدالشهدا(ع) تاکنون اولین بار است که چنین جبهه‌ای در دنیا تشکیل شده که به‌دنبال براندازی امام حسین(ع) و پیغمبر (ص) است؛ گفت: من یک طلبه ۷۴ ساله‌ام، اصل کارم روضه‌خوانی است و موقعیت‌های اجتماعی حاشیه است. 

وی اضافه کرد: باید ببینیم تاکجا در مقابل جریاناتی که در داخل و خارج به‌دنبال براندازی امام حسین(ع) هستند، می‌ایستیم، مردم کوفه آنجایی که پای نامه بود امضا کردند، اما جایی که پای ایستادگی برای امام حسین (ع) درمیان بود، ایستادگی نکردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه جبهه انقلاب اسلامی امروز تنها جبهه‌ای است که درمقابل دشمنان اباعبدالله (ع)ایستادگی می‌کند؛ اظهار کرد: باید ببینیم آیا ما در این جبهه‌ای که برای حمایت و دفاع از سیدالشهدا(ع) تشکیل شده قرار داریم؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این دنیا هیچ افتخاری بالاتر از نوکری امام حسین(ع) نیست؛ اضافه کرد: آنچه در این نوکری بیش از همه‌چیز اثر دارد، اخلاص است؛ نوکری کردن آفت‌هایی هم دارد، باید مراقب بود این آفت‌ها اخلاص انسان را از بین نبرد.

وی تاکید کرد: اجازه ندهید شور و هیجان عاشورا و محرم تحت هیچ شرایطی کمرنگ شده یا از بین برود، شور عزاداری را به‌ویژه در خیابان‌های منتهی به‌حرم حفظ کنید، چراکه مشهد با دیگر شهرها فرق دارد و در مشهد امام رضا(ع) صاحب‌عزا است. 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: از قمه زدن یا حمل شمشیر که به فرموده رهبر اتقلاب و برخی مراجع امروز موجب سوءاستفاده دشمن و وهن مذهب می‌شود، خودداری کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: 400 سال پیش تیر، شیر و پر طاووس به‌عنوان نماد قدرت در علم عزاداری امام حسین(ع) ظهور پیدا کرد، اما امروز شیر و پر طاووس نماد قدرت نیست، بنابراین یک علامتی برای حضرت اباالفضل(ع) طراحی کنید که با نمادهای قدرت کنونی مطابقت داشته باشد و دشمن نتواند سوءاستفاده کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی