۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

نمازجمعه حرکت عظیمی در راستای توسعه انقلاب است

سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱ ق.ظ

       

هیچ جریان و نهادی در کشور وجود ندارد که مانند نماز جمعه مورد تغذیه نظام و کشور به‌خصوص در موقعیت‌های بحرانی قرار بگیرد، نظام‌مان را با یک عمود و رکنی به‌اسم نماز جمعه برپا نگه داشتیم و آنچه که نظام را به‌مردم متصل کرده، همین جریان نماز جمعه است

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه خراسان رضوی که در محل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد؛ گفت: مسئله نمازجمعه در شیعه از تمایزات خاصی نسبت به‌سایر مذاهب اسلامی برخوردار است، چراکه یکی از شگردهای استعماری دشمن محدود کردن فعالیت‌های دینی در عرصه‌های عبادی بودن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شما اگر به‌بسیاری از کشورهای اسلامی مراجعه کنید، نماز را به‌صورت جماعت می‌خوانند؛ متذکر شد: در مساجد شیعه نیز فعالیت‌هایی برگزار می‌شود که قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مختلف تبلیغاتی در حاشیه برگزاری نماز جمعه انجام می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این مطلب که نمازجمعه برای ما یک پایگاه و نهاد اجتماعی است؛ متذکر شد: هیچ جریان و نهادی در کشور وجود ندارد که مانند نماز جمعه مورد تغذیه نظام و کشور به‌خصوص در موقعیت‌های بحرانی قرار بگیرد، نظام‌مان را با یک عمود و رکنی به‌اسم نماز جمعه برپا نگه داشتیم و آنچه که نظام را به‌مردم متصل کرده، همین جریان نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به‌آرمان امام راحل در صدور انقلاب به‌جهان هم اشاره کرد و افزود: در بعضی کشورهای اسلامی حرکت به‌سمت این انقلاب یک اصل ثابت است، البته سلیقه‌ها و عقاید متفاوت بوده، اما جوهره دینی جامعه اسلامی در کشورها به‌سمت انقلاب ما است و این تحقق آرمان امام در مورد صدور انقلاب محسوب می‌شود.

وی به‌تبیین تفاوت انقلاب به‌عنوان یک فرهنگ با نظام پرداخت و ادامه داد: انقلاب با نظام تفاوت دارد، نظام یک تشکیلات مدیریتی در حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ جامعه است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این انقلاب از سال 41 آغاز شد و اولین حرکت اجتماعی‌اش در سال ۴۲ بود، مانند یک کوهنورد که مسیر سختی را طی می‌کند، این انقلاب هم از ابتدای حرکت مسیرهای پرفراز و نشیبی را طی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را نتیجه این حرکت دانست و افزود: انقلاب سنگلاخ‌هایی که در مسیر حرکت دینی مردم به‌وسیله حکومت ستمشاهی و آمریکا در کشور به‌وجود آمده بود را برطرف کرد، اما این پیروزی نهایی نبود، بلکه این سرآغاز یک حرکت جدی‌تر بود تا قبل از سال ،۵۷ یک حرکت دفاعی بود، دفاع از اصول و حرکت‌های دینی در برابر حکومت ستمشاهی و استکبار جهانی.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به‌مقایسه قیام سیدالشهدا با انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: همان طور که قیام سیدالشهدا از امر به‌معروف و نهی از منکر شروع شد، اما به‌آن خلاصه نشد، بلکه امام حسین(ع) هدف آن را حرکت در مسیر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) دانست، امام راحل هم از یک نامه امر به‌معروف و نهی از منکر به‌حکومت آن زمان شروع کرد، اما این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: حرکت دفاعی انقلاب در سال ۵۷ با تشکیل حکومت اسلامی، تبدیل به‌یک حرکت اثباتی و ایجابی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که ما هنوز به‌نتیجه نرسیده‌ایم؛ ادامه داد: هنوز در میانه راه هستیم، در اسلام مرز و اقلیم جغرافیایی وجود ندارد، برای توده ناس در کره زمین است، خدا در قرآن به‌پیامبر(ص) می‌فرماید، ما تو را برای همه مردم فرستادیم، آخر انقلاب ما ظهور صاحب‌الزمان است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر پایان این انقلاب به‌ظهور حضرت مهدی(عج) نرسد، پس این شهادت‌ها، جان‌فشانی‌ها و جانبازی‌ها برای چیست؟ به‌پدر شهید بگوییم، پسر تو شهید شد تا حکومتی باشد که جاده‌ها و خیابان‌ها را آسفالت کند و آب آشامیدنی به‌روستاها ببرد؟ آیا این بی‌انصافی نیست؟ اما اگر بگوییم تو پسرت را برای برای توسعه اسلام و تعجیل ظهور امام زمان(عج) دادی، حاضر است، جان خودش را هم بدهد، همه هستی‌اش را نثار کند، ما غیر از این بهایی برای خون شهدا نداریم.

وی تاکید کرد: پیروزی انقلاب و تشکیل این نظام و به‌دست گرفتن اهرم اقتدار اولین قدم است، ما جریان انقلاب و رشد آن را با دلار و ارز ارزیابی نمی‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اینکه صبح جمعه عده‌ای را جمع کنیم در مصلی فرش پهن کنند و آنجا را جارو کنیم تا مردم بیایند و نماز بخوانند، بعد هم برویم، معنایش نافله کردن نماز جمعه در حرکت‌های اجتماعی ما است!

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اینکه مسؤولیت به‌این بزرگی را تا این حد نازل کنید، کم لطفی به‌وجود امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ریشه‌یابی این مشکل گفت: دین قبلا یک نافله بود فریضه و واجب نبود، اول پیروزی انقلاب هم متدین‌ها همین طور فکر می‌کردند که کارهای انقلابی را این طوری انجام دهند، کمیته های اول انقلاب همین طور بود، در دیداری که آن زمان با امام راحل(عج) داشتیم، ایشان فرمودند: نه خودتان این طور کار کنید نه‌اجازه بدهید، بقیه اسلام جدی است، اینکه فعالیت‌های روزمره‌تان را داشته باشید و این هم جزیی باشد خوب نیست، ما پای این نظام خون دادیم، خانواده‌ها بی‌سرپرست و ویران شدند، ما می‌شنویم، یک شهید، اما پشت این شهادت خون دل پدر و مادرها بوده، یتیم شدن کودکان است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این طوری نباید کار کرد، اکنون نمازجمعه شده برگزاری یک نماز و ستاد نقش بیشتری ندارد، چون شما حاضر نیستید برای عنصر نماز که محور و عمود انقلاب است، وقت بیشتری بگذارید، این مشکل بزرگی است که به فرهنگ قبل انقلاب برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اظهار تاسف از مادی شدن فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی؛ گفت: یک مدافع حرم همه زندگیش را بدهد، یک عده هم برای یک پلاکارد به‌دیوار زدن پول بخواهند.

وی افزود: شما نخبگان دینی هستید ما حرکتمان باید با ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم هماهنگ باشد، ببینید قدمی که در حرکت‌های انقلابی و دینی به‌وجود می‌آوریم، شباهت به‌آنها داشته باشد، با آن متناسب باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: نمازجمعه حرکت عظیمی در راستای توسعه انقلاب است، شما هم نخبگان دینی هستید، بنابراین، با این دید سعی کنید، خالصانه وظیفه‌تان را انجام دهید، انسان هر طور زندگی کند به‌مرور زمان پیر می‌شود، اما وقتی برای خدا زندگی کند، جوان می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی