۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

     

خطبه ی دوم _ مقام معظم رهبری  می‌فرمایند مشروعیت ما یعنی مجموعه کارگزاران نظام در میان مردم به اندازه کارآمدی ما در میان مردم است یعنی هر قدر کارآمدتر باشیم هرچه دولت و مجلس کارامدی بیشتر داشت مشروعیت بالاتری دارند و مردم اینها را از خودشان می‌دانند و سپس فرمودند معیار کارآمد بودن ما نیز خادم بودن برای مردم است و مردم باید خدمت ما را حس کنند و اگر خدمات حس شد مشخص است که ما کارآمد هستیم و اگر کارآمد بودیم در این مقام و پست و حتی عرصه رهبری خادم بودیم این حس می‌شود و در این صورت مشروعیت داریم.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دوم شهریور ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به آغاز هفته دولت و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: این هفته و امروز سرآغاز هفته ی دولت است هفته دولت هفته تکریم کارگزاران اجرایی این نظام از طرف مردم و هفته ی دقت و ارزیابی و گزارش و  ارائه خدمات از سوی دولتمردان است. تقاضای ما از استاندار خراسان رضوی این بود که یا خود یا برخی عزیزان وابسته به دولت  در حضور مردم از این تریبون استفاده کرده و نسبت به خدمات گزارش دهند و هم در زمینه مسئله مشکلات مردم اظهار نظر کنند و مردم به این عزیزان مسئولی که توسط خودشان انتخاب شده‌اند و از خودشان هستند نسبت به وضعیت زندگی امیدوارتر شوند.

وی با اشاره به اینکه امتیاز دولتمردان ما و امتیاز دولت ما امروز و در بین همه دولت ها وابستگی مردمی دولت است افزود: در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که دولت و دولتمردانش این قدر به مردم وابسته باشند و این قدر در یک عرصه مردمی خدمتگزار باشند.  مردم در مقام تکریم دولت به عنوان یک وظیفه وجدانی و یک تکلیف عاطفی توجهشان به خدمات دولت است و طبیعی است که به هر مقداری که مردم احساس کنند دولت خادم آنهاست تکریمو تعظیم و محبت بیشتر دارند. دولتمردان ما در دل‌ها، اندیشه و مغزهای مردم ما به اندازه تراکم خدمت و عرضه خدمت دارای نقش و موقعیت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به توصیه امام بزرگوار به دولتمردان مبتنی بر خادم مردم بودن گفت: حکومت باید خادم مردم باشد و تنها خادم بودن کفایت نمی کند بلکه این خادم بودن باید به مردم فهمانده شود و این مهم با لفظ و عمل محقق می‌شود باید خدمات تبیین شود تا مردم متوجه شوند این عزیزان که شبانه روز زحمت می کشند  چه خدماتی در حال ارائه است و از سوی دیگر در عرصه عمل نیز این خدمت ارائه شود تا مردم متوجه شوند که دولت و کارگزاران نظام و حکومت خادم آنها هستند.

معیار کارآمد بودن مسؤولان خادم بودن آنها برای مردم است

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: مقام معظم رهبری نکته ای بالاتر از این می‌فرمایند مشروعیت ما یعنی مجموعه کارگزاران نظام در میان مردم به اندازه کارآمدی ما در میان مردم است یعنی هر قدر کارآمدتر باشیم هرچه دولت و مجلس کارامدی بیشتر داشت مشروعیت بالاتری دارند و مردم اینها را از خودشان می‌دانند و سپس فرمودند معیار کارآمد بودن ما نیز خادم بودن برای مردم است و مردم باید خدمت ما را حس کنند و اگر خدمات حس شد مشخص است که ما کارآمد هستیم و اگر کارآمد بودیم در این مقام و پست و حتی عرصه رهبری خادم بودیم این حس می‌شود و در این صورت مشروعیت داریم.

وی افزود: این یک واقعیتی است و آنچه مردم هم از دولت می‌خواهند و هم از مجلس این است؛ دولت و مجلس منتخب مردم هستند و انگیزه مردم برای این رای دادن چه بوده است؟ این‌ها یک جهت مطالبه‌شان این بود که این تشکیلات به عنوان مجلس و دولت برای زندگی مردم تدبیر کند،  برای معیشت مردم و معاش مردم و گذران زندگی مردم تدبیر کنند تا هم زندگی مردم روز به روز از نظر کیفیت بهبود داشته باشد و هم مردم در معاش خود و در اداره زندگی مستاصل نباشند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه بخش انقلابی مردم که عدد کمی نیز نیستند به پای انتخاب آمدند دولت و مجلس را انتخاب کردند تا اینها آرمان‌های انقلابی و دینی و فرهنگی را مدیریت کنند افزود: این آرمان‌ها باید در زندگی اجتماعی تثبیت شود و هر تهاجم و تجاوزی به آرمانهای انقلابی صورت گرفت نیز دفاع شود . دولت و مجلس از سوی آنها مراقب تجاوزات و تهاجمات باشند. این فلسفه حرکت مردم در انتخاب دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: اگر بنا شد خدای نکرده این مردم با خیانت و سوء استفاده روبرو نشدند با سوء تدبیر روبه‌رو شدند باید این سوء تدبیر را آقایان جبران کنند و زندگی مردم را تحویل سوءتدبیر ندهند. از ابتدای پیروزی انقلاب آنچه مسلم است  در راس این نظام  دزد و خائن نداشتیم و فقط یکی بود که آن هم بنی‌صدر ملعون بود که از کشور بیرون شد و غیر از وی در عرصه کارگزاران نظام و تصمیم گیری نظام خائن و سوء استفاده چی نداشتیم. ممکن است یک عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده اختلاس و دزدی کرده باشد اما در راس کارگزاری نظام خائن و سوء استفاده چی نداشتیم و این از برکات نظام و خون شهدا است.

این سوء تدبیر مردم را مستاصل می‌کند

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه سوء تدبیرهایی شکل می‌گیرد که مردم را مستاصل می‌کند گفت:  آثار این سوء تدبیرها برای مردم قابل تحمل نیست. اینکه در خزانه را بازکنند یک باره 60 تن طلا در شکل 7 میلیون سکه به دامان مردم ریخته شود و برنامه‌ای نباشد منجر به این می‌شود که آقایی 37 هزار سکه تهیه کند و شب بخوابد و صبح 55 میلیارد ثروت بادآورده داشته باشد و حتی یک صنار هم مالیات ندهد و این سوء تدبیر مردم را مستاصل می‌کند و به معیشت مردم سرایت می‌کند و این سوء تدبیر است و یا اینکه برنامه‌ای برای ارائه ارز بانکی پیاده کنند و با تفاوتی که ارز رسمی و بازار دارد عده‌ای حدود  30 میلیون دلار از ارز را بردارند و کالایی وارد نکنند و یا وارد کنند و در انبار احتکار کنند و یا اینکه چند برابر قیمت بفروشند این مردم را مستاصل می‌کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزود: دشمن ما را از نظر اقتصادی و معیشت تهدید می‌کند و یک باره ارز را در اختیار کسانی قرار دهند که می‌خواهند به کشور خارجی دوردست بروند 1000 یورو و برای کسانی که به کشور همسایه می روند 500 یورو بدهند  و حداقل درآمد اینها از ارز 5 میلیون تومان مفت برای هر مسافر است و این در حالی است که در شرایط تهاجم و تحریم هستیم. عزیزان این سوء تدبیر هال زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر و مضیقه قرار داده است. عزیزان مسئول ما در دولت و مجلس بنشینند و فکر کنند حال که این کار شد، آنها نظر اصلاحی داشتند تا با عرضه طلا و ارز قیمت را پایین بیاورند این سوء تدبیر با نیت خیر صورت گرفته اما این مشکلات ایجاد شده و عزیزان مسئول ما با سرعت این مسئله را تمام کنند. تکبیر...

امام جمعه مشهد عنوان کرد:‌ ما در یک کشور خودی قرار داریم و در عرصه نظام غیرخودی وجود ندارد. چه در دولت و چه در مجلس و قوه قضائیه همه آنها که در راس کارند خودی هستند. هفته دولت وظیفه مردم تکریم است و عزیزان مسئول ما در دولت بنشینند و فکر کنند که این مشکلاتی که نتیجه سوء تدبیر کارگزاران  خودشان بوده نمیگوییم نعوذ بالله غرض داشتند یا رانت خواری و سوء استفاده شده بنشینند و این سوء تدبیر را با اقدامی عملی نه حرفی حل کنند. تکبیر...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی