۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیار بامسئولین حوزه هنری کشور

شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶ ب.ظ

انقلاب ما احیاگر دین و ارزش های دینی بود

مسئله ی معماری برای ما به عنوان یک طلبه حفظ ارزش ها در دین در عرصه ی مسکن و معماری شهری است و بر اساس این اقتضائات و مدیریت فرهنگی برنامه ریزی شود.

دیدار با مسئولین حوزه هنری

آیت الله علم الهدی در دیدار با مسئولین حوزه ی هنری کشور و شنیدن سخنان چند تن از ایشان خصو صا در بحث معماری بیان داشتند: اینجا مو ضوغی که مطرح است سه مسئله است، اول معماری دوم مدیریت شهری و سوم مسئلهی پایگاه هنری دینی، هرسه بحث از تخصص بنده خارج است. جامعیت مقام معظم رهبری را بنده ندارم ایشان در تمام عرصه ها دارای جامعیت هستند و این نبوغ ایشان است ولذا کسی نمی تواند با دقت ایشان در مورد مسائل نظر بدهند.


 

ایشان در ادامه افزودند: مسئله ی معماری برای ما به عنوان یک طلبه حفظ ارزش ها در دین در عرصه ی مسکن و معماری شهری است و بر اساس این اقتضائات و مدیریت فرهنگی برنامه ریزی شود.معماری در زمان رضا خان چون معماری غربی پیشرفت قابل توجهی داشت معماری سنتی ما را تحت الشعاع قرار داد.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: بحث این است که اگر بخواهیم معماری اسلامی و انقلابی داشته باشیم باید بدانیم اقتضائات ارزشی ما چیست؟ اولین بحث ما در این موضوع عفت و حفظ عفت است.این سیستم زندگی آپارتمانی با این شکل موجود ضد معماری اسلامی است.مقام معظم رهبری به خاطر جامعیتی که دارند نظر میدهند

ایشان تصریح کردند:انقلاب ما احیاگر دین و ارزش های دین بود وامام مجدد اسلام. این ارزش ها در عرصه ی مسکن به عهده ی شما معمار است. در بحث مشهد اینجا به عنوان پایتخت معنوی باید اصلوب ساخت و ساز ا نشان دهد که این شهر شهری مذهبی است. بنده بار ها گفته ام مشهد با این وضعیت کیشی خواهد شد که در وسط آن یک گنبد طلاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی