۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

 

اگر بسیج، مدیریت ناکارآمد اقتصاد کشور را دور بزند و قشر آسیب‌پذیر را از این گرانی روزمره و ساعتی نجات دهد، دشمن نمی‌تواند ما را به خاطر معیشت زمین‌گیر کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در جمع دانشجویان طرح ولایت استانی و دوره آموزشی عملیاتی اردوهای جهادی دانشجوی جهادگر، «شهید علی رحیمی»، با بیان این‌که این قدرت دین و تقوای شماست که شما را به کمک قشر آسیب‌پذیر وا داشته است، اظهار کرد: آثار فرهنگی و تربیتی در خانواده‌ها به مراتب بالاتر از آثار سازندگی شما بوده است.

 

طرح ولایت، طرح «سربازسازی برای ولایت» است

 

ایشان، طرح ولایت را طرح «سربازسازی برای ولایت» توصیف کرد و ادامه داد: شما برادران و خواهرانی که به فرموده رهبری، افسران جنگ نرم هستید، باید در عرصه سربازی مقام ولایت در این طرح آماده شوید؛ تعبیرات رهبری از حدود سه سال قبل، همه تعبیرات نظامی است که علتش را نیز خودشان بیان کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که حضور در شرایط جنگ در عرصه فرهنگ و اقتصاد، علت تعبیرهای نظامی رهبر معظم انقلاب است، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار دو سال گذشته خود با ائمه جمعه کشور، فرمودند «ائمه جمعه هر شهر، فرمانده قراردگاه فرهنگی آن شهر است»، قرارگاه یک کانون نظامی در زمان جنگ است، دلیل این که از این عبارت برای بیان خود استفاده کردند این بود که امروز در حال جنگ هستیم که جنگ نرم شدیدتر از جنگ سخت است و نیاز به حرکت‌های تهاجمی نسبت به دشمن دارد.

 

ایشان تصریح کرد: شما در این طرح مجموعه آموزش‌هایی که در جنگ نرم برای یک سرباز و رزمنده ضرورت دارد را تحصیل و کیفیت نشر و تاکتیک حرکتی خود را فرابگیرید؛ وقتی می‌گوییم جنگ نرم، همه متوجه مسائل فرهنگی می‌شوند در حالی که ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

 

شکست در جنگ سخت، نگاه به فرهنگ و اقتصاد

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که در جنگ سخت، تأسیسات، زیرساخت‌ها و نیروهای مدافع هدف تهاجم دشمن قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جنگ نرم نیز صورتی از جنگ سخت است که هم دارای بعد فرهنگی اقتصادی و هم ابعاد سیاسی است، دشمن می‌خواهد ما را در جنگ نرم مستأصل کند، یا کاملأ ما را تسلیم کرده، بر ما مسلط شود و کشور، نظام و انقلاب را فتح کند و یا اگر موفق به این کار نشد، تا مرز براندازی با ما بجنگد.

 

ایشان اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم زمینه پیروزی خود را بررسی می‌کند که در کدام زمینه می‌تواند پیروز شود و روی آن نقطه تمرکز می‌کند، سابقه اقدامات دشمن نشان می‌دهد در بعد سیاسی شکست خورد، فتنه 88 و فتنه دانشگاه در سال 87 از جنس سیاسی بود که شکست خورد.

 

نسل سوم و چهارم انقلاب، هدف تهاجم فرهنگی

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تمرکز دشمن امروز بر دو زمینه اقتصادی و فرهنگی است، اظهار کرد: تلاش می‌کنند در بعد فرهنگی، سفره دین، ایمان و عشق مردم به اهل‌بیت پیامبر (صلوات‌الله علیه) که مردم را وابسته به انقلاب کرده و سبب مقاومت مردم در برابر دشمن شده است را از زیر پای مردم بکشد، یعنی نسل حاضر، نسل سوم و چهارم نظام هدف دشمن در بعد فرهنگی است.

 

ایشان، استیصال مردم در ابعاد اقتصادی زندگی و دوری از خط حرکتی دفاع از نظام و انقلاب را هدف دشمن در عرصه اقتصاد و معیشت دانست و تصریح کرد: دست و پا گیر بودن مسائل معیشتی و زندگی خانوادگی، چیزی است که هر آدمی را در مسیر خود به زانو درمی‌آورد، کاسبی که کاسبی می‌کند و مجاهدی که می‌رزمد، تا زمانی می‌جنگد که مشکل معیشتی نداشته باشد؛ اگر مردم در مسائل معیشتی مستأصل شدند، دیگر حوصله، فرصت و امکان ورود به حرکت‌های انقلابی، دفاعی و فرهنگی ضد دشمن را ندارند.

 

برای ثبات در مجاهده با استکبار، زندگی خود را محدود کنید

 

آیت‌الله علم‌الهدی به ساده زیستی مرحوم علامه بهلول در زندگی و مجاهده انقلابی خود اشاره کرد و گفت: وقتی می‌گوییم یک جامعه کارش مجاهده و استکبارستیزی است یعنی اول کاری که جامعه باید انجام دهد محدود کردن اطراف زندگی خود به گونه‌ای است که در مسیر استکبارستیزی و مجاهده، خسته نشده و کم نیاورد.

 

ایشان یادآور شد: اگر امروز که دشمن ما را گرفتار معیشت و اقتصاد کرده و از نظر زندگی دچار مشکل شدیم، جریان جهادی و استکبارستیزی را ادامه ندهیم، دشمن به هدف خود می‌رسد، نسل ما را به تعبد خود درآورده و جریان انقلاب را براندازی می‌کند.

 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که در دوران مبارزات انقلابی مردم در مقابل توطئه رژیم پهلوی در فشار معیشتی به مردم، نفت برای خانه‌ها می‌بردند و کنار مساجد فروشگاه‌های کالای اساسی برپا می‌کردند تا نیازهای مردم را تأمین کنند، تصریح کرد: امروز نیز در چنین شرایطی قرار گرفتیم و شما باید بیاموزید سرباز امروز ولایت باشید.

 

بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی

 

ایشان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با پیش‌بینی این روزها، چهار سال پیش طرح «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کردند اما متأسفانه مسؤولان و دستگاه مدیریتی کشور این طرح را اجرا نکردند، هر سال رهبری ابعاد مختلف این قضیه را در شعار سال بیان می‌کردند اما مدیران کشور دنبال این نسخه نرفتند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از مردم در عملی نکردن محسوس اقتصاد مقاومتی در زندگی خود، افزود: مردم ما نیز آنطور که شایسته بود سطح زندگی خود را از تجملات پایین آورده و زندگی را در حد معمول دنبال کنند، انجام ندادند، چند سال پیش صرفه‌جویی را نیز به عنوان شعار سال بیان کردند اما خانواده‌ها انجام ندادند.

 

ایشان به فرمان «آتش به اختیار» رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبری سال گذشته بحث آتش به اختیار را مطرح کردند، معنای آن مبارزه و جنگیدن نبود، معنای آن این بود که شما هر کاری در جریان جنگ نرم می‌توانید، انجام دهید.

 

اقتصاد ناکارآمد را دور بزنید، قشر آسیب پذیر را نجات دهید

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بسیج و اردوهای جهادی در مناطق فقیر نشین و اقشار آسیب‌پذیر، حرکت‌های اقتصادی انجام دهند و قشری که در حال زمین‌گیر شدن است را نجات دهند، برنامه یک عده افراد سودجو که طلای بازار را جمع می کنند تا به منافعی برسند و سبب نابودی زندگی‌ها می‌شوند، شکست می‌خورد.

 

ایشان افزود: کاری کنید تا قشر آسیب‌پذیر را نجات دهیم، محوریت طلا و ارز در سبد کالای خانواده را بهم بزنید و به اقشار نیازمند کمک کنید، در این راه افراد خیر نیز کمک می‌کنند؛ اگر بسیج، مدیریت ناکارآمد اقتصاد کشور را دور بزند و قشر آسیب‌پذیر را از این گرانی روزمره و ساعتی نجات دهد، دشمن نمی‌تواند ما را به‌خاطر معیشت زمین‌گیر کند.

 

با اقدام چند مفسد اقتصادی، انقلاب زمین‌گیر نمی‌شود

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که با اقدام چند پولدار لامذهب و بی‌انگیزه نسبت به دین در جمع کردن طلا و ارز که ارز دشمن را تقویت می‌کنند و حرکات اخلال‌گرانه یک عده مفسد، انقلاب ما زمین‌گیر نمی‌شود، اظهار کرد: انقلاب 40 ساله ما در هر دوره با وضع متفاوتی مواجه بوده اما مردم پای انقلاب ایستادند، برنامه‌ها را دور می‌زدند و جلو می‌رفتند.

 

ایشان با بیان این‌که به فکر و عملیات متفکرانه و مجاهدانه شما جوانان امیدوار هستیم، اضافه کرد:  بسیاری الگوها در یک شهر شروع شده و کل کشور از آن استفاده کرده است، اگر بتوانیم در مشهد این الگو را در بسیج و حرکت‌های جهادی پیاده کنیم، به لطف خدا در همه کشور انجام می‌شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی