۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهریور

ماباید از قرآن کریم اندیشه پذیری داشته باشیم

باید در تدوین برنامه های آموزشی بیشتر به فهم قرآن و آموزش خود قرآن اهمیت بدهیم و دانشجویان ورزیده شوند و پروروش پیدا کنند که چگونه از قرآن استظهار کنند.

آیت الله علم الهدی در جمع فارغ التحصیلان مرکز آموزش عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم

آیت الله علم الهدی در جمع فارغ التحصیلان مرکز آموزش عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم با اشاره به این که پس انقلاب در عرصه فعالیت های قرآنی در کشور فعالیت های زیادی انجام شده است، افزود متاسفانه قبل از انقلاب فعالیت های قرآنی به حدی پایین بود که در طول تاریخ شیعه را متهم به اعراض از قرآن می کردند. و شیعه را آیینی جدای از قرآن می دانستند.

ایشان در رابطه با تدبر در قرآن اظهار داشتند: خداوند در قرآن نمی فرماید « افلا تدبرون القرآن » بلکه می فرماید « افلا یتدبرون القرآن » ما در قرآن تدبیر نداریم زیرا به معنای اندیشیدن است. لذا ما نباید اندیشه خودمان را به قرآن تحمیل کنیم و با پیش فرض های ذهنی از علوم دیگر به استخراج معانی قرآن بپردازیم . بلکه خداوند می فرمایند در قرآن تدبر کنید، تدبر به معنی اندیشه پذیری است و ما باید با ذهنی عاری از هرگونه تفکر به سراغ استظهار از قرآن برویم.


 و برای رسیدن به این مهم و این که اندیشه قرآن به عنوان یک جریان استقلالی مورد تفکر ما قرار بگیرد و فکر ما را تحت تاثیر قرار بدهد، و ما از قرآن اندیشه پذیری داشته باشیم، بایستی ما علوم قرآن را مستقلا فرا بگیریم، و این مستلزم یک نهاد آموزش عالی در قرآن دارد.
آیت الله علم الهدی خطاب به مسئولین دانشگاه افزودند: باید در تدوین برنامه های آموزشی بیشتر به فهم قرآن و آموزش خود قرآن اهمیت بدهیم. و پیشنهاد می کنم که اینطور نباشد که برنامه های تکراری دیگر دانشگاه های علوم قرآنی را بیاورید و اینجا به همان شکل اجرا کنید، بلکه شما بررسی کنید و یک برنامه آموزشی و تربیتی پیاده کنید که افراد ورزیده بشوند و پروروش پیدا کنند در کیفیت استظهار از قرآن. که چگونه از قرآن استظهار کنند.

در پایان به نفرات برتر در رشته های مختلف هدایایی اهداء شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی