۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

 

سفر به گناباد ـ زندگی را طوری تنظیم کنید که بتوانید مسیر حمایت از دین را ادامه دهید و دشمن را سرکوب کنید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی در مرقد این عالم در گناباد، وی را نماد ارزشمند یک روحانی انقلابی و ایثارگر خواند و اظهار کرد: شما مردم به یک نماد عزت مدار در راه حمایت از دین علاقه نشان می‌دهید که تابلویی شفاف برای انقلاب آموزی ما در موقعیت حساس امروز است.

 

ایشان ادامه داد: گاهی اوقات محافل یادبود در مقام بزرگداشت یک عزیز و یا در مقام تجدید خاطره و یاد او برگزار می‌شود اما انسانی که به‌صورت تابلو و نماد شفاف در برابر بینش‌های انسان‌های انقلاب آفرین جلوه‌گر می‌شود، تنها بیان فضائل و برتری‌های او نیست بلکه آموزشگاه ارزشمندی است که با تحلیل این شخصیت و نگاه بصیرت مندانه نسبت به او بتوانیم وظیفه خود در این موقعیت نظام و انقلاب تشخصی بدهیم.

 

شخصیتی انقلابی و زاهد

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که علامه بهلول در کنار نماد مجاهده و انقلابی بودن، نماد زهد نیز بود، خاطرنشان کرد: زاهد بودن او خصوصیتی جدای از جهاد، مقاومت و انقلابی گری این عالم بزرگوار نبود بلکه جریان زهد برای آن عالم، نشانگر این واقعیت است که هر انسانی که درصدد قیام در خط حمایت و توسعه مبارزه با ظلم و ستم است، باید زندگی خود را طوری تنظیم کند که در فعالیت انقلابی حد مرزی نداشته باشد.

 

ایشان با تأکید بر این‌که مرحوم بهلول از ابتدا اساس زندگی و معیشت خود را در جریانی زاهدانه تنظیم کرد تا هیچ مشکلی در زندگی و معیشت، دست‌وپا گیر مبارزه با ظلم و حمایت از دین او نباشد، گفت: شخصیت انقلابی مرحوم بهلول در حادثه شهدای مسجد گوهرشاد و قیام خونین آن مردم به‌عنوان یک شخصیت محوری معرفی‌شده است درحالی‌که جریان انقلاب گری مرحوم بهلول و جهادش بر این قضیه سبقت داشت.

 

اختناق در کنار عملیات روانی

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اختناق دوران رضاخانی، تنها اختناق متکی بر ظلم، کشتار، خفقان و اسارت نبود، در کنار آن، اختناق متکی به عملیات روانی در میان جامعه و مردم ایجاد شده بود؛ نبود بصیرت در جامعه آن روز و نبود آشنایی و شناخت نسبت به دسیسه‌های نابکارانه و شیطانی دولت استعمارگر انگلیس باعث شده بود مردم در کنار اختناق زور و جنایت رضاخان به یک خفقان عملیات روانی نیز دچار شوند.

 

ایشان به بیان برخی اقدامات ظالمانه رضاخان اشاره کرد و ادامه داد: رضاخان با پول مردمی که نان خوردن نداشتند، از شمال تا جنوب خط آهن کشید برای این‌که در جنگ جهانی روسیه را بر آلمان پیروز کنند، این اقدام به‌عنوان بزرگ‌ترین حرکت ارزشی در توسعه تکنولوژی و صنعت قلمداد شد.

 

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که شخصیت زاهدانه و مجاهدانه مرحوم بهلول، تابلوی شفاف انقلابی گری و آموزه‌ای کاربردی برای امروز جامعه است، گفت: 40 سال است شما مردم با شهید دادن و این نظام با انقلاب خودش با استکبار جهانی مبارزه می‌کند، انقلاب ما در این 40 سال پیروز بوده و توطئه‌ها و حرکت‌های تهاجمی که در طول این انقلاب علیه ما داشته با شکست مواجه شده است.

 

معیشت و اقتصاد خانواده، هدف دشمن

 

ایشان، هدف دشمن در مقابل این شکست‌ها را سفره مردم دانست و یادآور شد: دشمن فکر کرده تنها جبران این شکست‌ها و به مرحله زوال کشاندن این انقلاب که بزرگ‌ترین سنگلاخ توسعه استکبار آمریکا است، این است که معیشت و اقتصاد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: دشمن فکر می‌کند به خاطر مشکلات اقتصادی، معیشتی و بلای خانمان‌سوز گرانی که نصیب مردم و خانواده‌های ما می‌شود، دست‌وپای انقلابی ما بسته می‌شود و از این حرکت بازمی‌مانیم، یا شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم یا از مسیر 40 ساله خود برمی‌گردیم.

 

ایشان با بیان این‌که علامه بهلول از ابتدای حرکت ستم‌ستیزی، سطح معیشت و زندگی را آن‌قدر پایین آورد تا مانع انقلابی‌گری اش نشود، تصریح کرد: سطح زندگی و معیشت ما نباید دست‌وپا گیر شود تا از مسیر 40 ساله‌ای که برای آن شهید دادیم و هنوز هم در راه دفاع از اسلام شهید می‌دهیم، برگردیم و دشمن به نتیجه برسد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمنی که از تهاجم نظام به ایران می‌ترسد و در هر شکل توطئه و فتنه‌گری شکست‌خورده، سفره مردم را هدف گرفته، به همین جهت نباید اجازه داد در این جبهه نیز به نتیجه برسد.

 

عمل به اقتصاد مقاومتی، تنها راه نجات

 

ایشان تصریح کرد: توطئه‌های دشمن با همکاری‌ها و حرکت‌های ضد ایمانی برخی که پول خود را تبدیل به طلا کرده و برای خود سرمایه‌ای ایجاد کنند در حال انجام است، این وضعیت طلا و ارز را ایجاد کردند و مدیران اقتصادی ما نیز با حرکت جهادی مشکلات را از مسیر شما بر‌نمی‌دارند، شما مسیر اقتصادی خود را طوری تنظیم کنید که به ادامه مسیر انقلابی شما آسیب نزند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رهبری از 4 سال گذشته نسخه اقتصادی به ما دادند، پیش‌بینی می‌کردند که دشمن معیشت و سفره مردم را هدف قرار دهد، نسخه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در آن راهکارها و مؤلفه‌های اجرای آن را نیز بیان کردند، متأسفانه دستگاه‌های مدیریتی ما آن نسخه را آن‌طور که باید و شاید عملی نکردند اما شما برادران و خواهران این نسخه را عملی کنید چون یک بعد راهکارها و مؤلفه‌ها این بود که شما کالای خارجی مصرف نکنید، زندگی خود را متصل به جریان آن‌طرف مرز نکنید و سعی کنید بر مبنای آنچه دارید زندگی کنید تا به دشمن نیاز نداشته باشید.

 

خواست مردم، عامل تداوم انقلاب اسلامی

 

ایشان با تأکید بر این‌که باید اقتصادمان را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تنظیم کنیم تا بتوانیم در مقابل استکبار بایستیم، افزود: 40 سال انقلاب را با نیروی شما مردم ادامه دادیم، عاملش تنها شما مردم بودید، شما به این نظام وابسته شدید چون عشق به پیغمبر، فاطمه زهرا و امیرالمؤمنین در دل داشتید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این نظام به شما وابسته بود و دشمن نتوانست آن را براندازی کند، امروز نیز تمام قدرت نظام شمایید، اگر آمریکا مثل سگ اطراف کشور پارس می‌کند و توان نزدیک شدن ندارد، به خاطر شما مردم است، دشمن ما بی‌خداست و خدا ندارد و مثل ما مردم خداپرست ندارد، هیچ نظامی روی کره زمین به قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی ندارد

 

ایشان اضافه کرد: زندگی را طوری تنظیم کنید که بتوانید مسیر حمایت از دین را ادامه دهید و دشمن را سرکوب کنید.

 

برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی