۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

این شخصیت در اوج سختی‌های جوانی و میانسالی هیچ گونه تغییری نکرد

12 سال خط سازی‌ها و آموزه های اخلاقی و معرفت شناسی این مرد وارسته در سنگر نماز جمعه نقش مهمی داشته است و بالاتر از این توجه به شخصیت الگویی این استاد است که در این مدت در برابر دیدگان مردم نمایانگر بوده است.

مراسم سالگرد آیت الله عبادی ، مهدیه مشهد

آیت الله علم الهدی، شب گذشته در نهمین سالگرد رحلت آیت الله سید مهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد بیان داشتند: این اجتماع و گردهمایی به خاطر خط تاثیرات آموزشی و تلقین‌ها و سازندگی‌های این فقید وارسته است که توانسته است این چنین جمع عظیمی را گرد هم آورد و افرادی را گردهم آورده است که ارادت ویژه‌ای به این مرد وارسته داشته و دارند نکته قابل تامل اینجاست که آیا این مجلس بعد از 9 سال یاد واره است برای کسی که دیگر اورا نمی بینیم یا اینکه این تجمع از یک اثر گرانتری هم برخوردار است.

ایشان افزودند: 12 سال خط سازی‌ها و آموزه های اخلاقی و معرفت شناسی این مرد وارسته در سنگر نماز جمعه نقش مهمی داشته است و بالاتر از این توجه به شخصیت الگویی این استاد است که در این مدت در برابر دیدگان مردم نمایانگر بوده است. مراسم بزگداشت مرحوم عبادی یک یادواره و مراسم یادبود نیست بلکه بازخوانی ابعاد شخصیتی یک عالم وارسته است که فراز و نشیب ها سیاسی ، مقام و منصب ،خط و خطوط ها در او اثر نگذاشت و در برابر آنها رنگ نباخت.


آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ایشان 12 سال در سنگر نماز جمعه شهری مانند مشهد به عنوان قبه الاسلام با عالمان ، روحانیان و مردمانی تیزبین آنچنان تابلویی شفاف از زندگی خود رقم زد که جنبه های بصری زندگی وی از جنبه های سمعی او در این سنگر و تربیون مهمتر است.


ایشان با اشاره به فرمایشی از رسول مکرم اسلام (ص) که می فرمایند مردم فلزهایی مانند نقره و طلا هستند افزودند: تابلو زندگی مرحوم عبادی نشان دهنده این است که فلز او همانند طلاست که گذشت ایام و حوادث نه تنها به نابودی این فلز اثر نمی گذارد بلکه آن را شفاف تر می نماید.
ایشان با بیان اینکه طبق این فرمایش پیامبر اسلامی ارزش انسانها به علم ، ثروت و توانایی جسمی آنها نیست بلکه به فلز انسانهاست، بیان داشتند: دوام و قوام و استقامت وی در برابر سختی‌های زمانه گویای وجود فلز طلا این عالم وارسته در عرصه زندگی است.


آیت الله علم الهدی از آیت الله عبادی به عنوان شخصیتی با تقوا ، با اخلاص ، متعبد و وارسته یاد کرد اکه آنچه به زندگی وی دوام و قوام داد آن شخصیت فلز طلا گونه او در عرصه زندگی بود و اظهارداشتند: در کنار مقام علمی و شخصیتی مرحوم عبادی، ایشان پدر دو شهید بودند که جوانانش را در راه اسلام فدا کرد و به یقیین در پیشگاه سید الشهدا(ع)، این عالم و روحانی گرامی ، سربلند است.


ایشان در ادامه افزودند: این شخصیت در اوج سختی‌های جوانی و میانسالی هیچ گونه تغییری نکرد و اخلاق و تواضع روحیه خود را تا آخرین لحظه زندگی به مانند یک طلبه حفظ کرد و آن را تغییر نداد و به گونه‌ای زیست که طلای وجودش در طول این دوران دچار کمی و کاستی نشد. به طور قطع این عالی‌ترین اسوه‌ای است که ما بعد از 9 سال در کنار بازخوانی آموزه‌های سمعی و بصری او به این تابلو شفاف بنگریم و همین شفافیت سبب شده بود که مردم در عزای این عالم عالیقدر احساسات پاک خود را نشان دهند گویی که عزیزی از اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند. با دیدن این رشادت‌های سمعی و بصری از این عالم وارسته خود را در عرصه‌های زندگی مورد امتحان و سازش و سازندگی قرار دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی