۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

   

 انسجام اساتید حوزه با محوریت ولایت فقیه معنا می یابد و بسیج اساتید و نخبگان حوزه نیز با این رویکرد تشکیل شده است. امروز اساتید باید تفکر انقلابی را در بدنه حوزه تزریق کنند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه علمیه که در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد برگزار شد؛ عنوان کرد: حضور مرجع تقلیدی همچون آیت‌الله نوری در جمع فرهیخته اساتید حوزه علمیه قم، تهران، اصفهان و مشهد سبب سرافزازی است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مراجع تقلیدی همچون آیت‌الله نوری، راهبردی بسیار مهم  برای حرکت تکلیفی در این مقطع حساس انقلاب مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به‌رهنمودهای حکیمانه آیت‌الله نوری همدانی؛ اظهار کرد: رهنمودهای این مرجع تقلید علاوه بر اینکه در جهت حجیت است، به‌دلیل تجربه‌های بسیار آیت الله نوری همدانی در طول انقلاب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انقلاب اسلامی ایران در میانه راه است؛ تا پیروزی کامل راه زیادی داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله نوری را به‌عنوان استاد برجسته حوزه علمیه قم و مرجعیت علمی و انقلابی طلاب حوزه آن زمان را عهده‌دار بود، معرفی و بیان کرد: در آن سال‌ها، انقلاب، جریانی را طی می‌کرد که هم منحصر در مبارزه و هم محور انقلاب مبارزه بود.

وی با اشاره به‌جریات حوادث روز ایران ،گفت: آیت‌الله نوری به‌عنوان یک استاد برجسته حوزه مانند زمان انقلاب باید مرجعیت فکری انقلابی به‌عهده‌ بگیرد، چراکه وی تجربه آن زمان را دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه البته این مرجعیت و هدایت‌گری باید با حفظ یک اصل انجام شود؛ افزود: اگر بنا است، جریانی به‌عنوان مرجعیت فکری اساتید حوزه را منسجم کند، باید با محوریت مقام ولایت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: به‌این مناسبت، سازمان بسیج اساتید حوزه به‌عنوان یک جریانی که اساتید برجسته انقلابی حوزه را در یک انسجام و تشکلی به‌عنوان یک مرجعیت فکری برای طلاب در بیاورد، آن هم با حفظ محوریت مقام ولایت، حاضر و ناظر در عرصه این سازمان تشکیل شده است. امروز اساتید باید تفکر انقلابی را در بدنه حوزه تزریق کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عناصر و عواملی که در خط جریان سازی برای مرجعیت فکری طلاب هستند، تاکید کرد: انسجام اساتید حوزه با محوریت ولایت معنا می یابد و بسیج اساتید و نخبگان حوزه نیز با این رویکرد تشکیل شده است و رهنمود های مرجعیت در این زمینه راهگشا خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی