۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

خطبه دوم ـ این که آقایی ارز 4200 تومانی گرفته، جنس را وارد کرده و با ارز بالای 8 هزار تومانی فروخته، این اخلال‌گری اقتصادی و مفسد فی‌الارض است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 8 تیرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا، عموی بزرگوار پیامبر (صلوات‌الله‌علیه)، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت جان‌گداز حضرت حمزه سیدالشهدا (علیه‌السلام) است، یعنی در عرصه زندگی رسالتی رسول‌الله، حادثه‌ای که برای پیغمبر اکرم از همه حوادث اجتماعی آن روز دل‌خراش‌تر و جان‌سوزتر بود، حادثه شهادت عموی بزرگوارشان، حضرت حمزه بود.

 

جنگ احد، یک مبدأ عبرت و یک سرمشق برای کل جوامع اسلامی شد که عمدتاً به خاطر ضایعات جبران‌ناپذیری که در جنگ احد بر جامعه اسلامی وارد شد و در رأس همه این ضایعات، جریان شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا بود؛ پیغمبر اکرم در لحظات پایانی جنگ نگران عموی بزرگوارشان بودند و از دیگران خبر می‌گرفتند، وقتی به پیغمبر خبر دادند حضرت حمزه به شهادت رسیدند و رسول‌الله با منظره فجیع شهادت حضرت حمزه روبرو شدند که صورت، مثله شده بود، بدن دریده شده بود، جگر نازنین حضرت حمزه را از داخل کالبد او بیرون کشیده بودند، با بدن تکه‌تکه و مثله شده حمزه روبرو شدند، پیغمبر اکرم با صدای بلند روبرو شدند.

 

تحمل نکردند، منظره را طاقت نیاوردند، ردا را از روی دوش برداشتند و روی بدن حضرت حمزه انداختند که این منظره دل‌خراش بدن پاره‌پاره حمزه را نبینند، به پیغمبر خبر دادند که عمه بزرگوار شما دارد به‌طرف میدان می‌آید، حضرت فرمودند جلوی صفیه را بگیرید، بگذارید منظره بدن برادر برای خواهر قابل تحمل باشد، در شرایطی وارد شود که این بدن و منظره جسد برادر را بتواند تحمل کند.

 

ردای پیغمبر اکرم که روی بدن حمزه افتاده بود، حضرت حمزه رشید بود و پایای حمزه از ردای پیغمبر بیرون مانده بود، دستور دادند مقداری علف و خاشاک بیاورید، پاهای حمزه را بپوشانید تا حتی پای برهنه حمزه از جسد حمزه در مقابل چشم خواهر نمایان نباشد؛ این مرد و زن حق دارند از شما بپرسند اگر بایستی خواهر را در مقابل بدن برادر این‌طور رعایت کرد، پس بر میوه دل شما، زینب در گودی قتله گاه چه گذشت؟ وقتی با آن بدنی که سر ندارد، دست ندارد و تکه‌تکه، اصلاً شناخته نمی‌شود، با یک تعجب صدا زد، «ای پاره‌پاره پیکر، آیا تویی حسینم؛ ای سر بریده از تن، آیا تویی حسینم؟» شاید همین قصه حمزه در ذهن زینب آمد که وقتی این بدن را به دست گرفت، فریاد زد «یا رسول‌الله، نگذاشتی خواهر حمزه با منظره دل‌خراش جسد پاره‌پاره حمزه روبرو شود، یا رسول‌الله، من هم خواهرم، این هم بدن پاره‌پاره برادرم حسین است که با آن روبرو شدم»؛ با عرض تسلیت به محضر مقدس پیامبر اکرم در درجه اول برای این مصیبت و در مرحله دوم به ساحت ولایتمدار علی بن موسی‌الرضا که بضعه پیغمبر هست، امیدواریم جریان‌های زندگی ما نیز مثل تاریخ احد، برای ما بینش‌های عبرت‌آموز و تجربه‌اندوز را باز کند.

 

دو پیام درس‌آموز رهبری در هفته گذشته

 

برادران و خواهران، در هفته گذشته، مقام معظم رهبری دو پیام دادند که این دو پیام مقام معظم رهبری برای ما هم درس‌آموز است و هم بینش‌های دقیق مردم را باز می‌کند؛ در جام جهانی، وقتی بازیکنان تیم ملی در رویارویی با اسپانیا نتیجه را به تیم اسپانیا واگذار کردند و یک گل خوردند، مقام معظم رهبری پیام دادند «خیلی زیبا بازی کردید، خدا قوت»؛ این پیام در مقابل وضعیتی که پیش آمد، افراد این را تلقین به تشویق مقام رهبری از تیم ملی کردند، وقتی هم تیم ملی نتوانست صعود کند و به خانه برگشت، بازهم مقام معظم رهبری خطاب به وزیر ورزش دستور دادند «به تیم ملی بگویید شما سرافراز برگشتید، خدا به شما توفیق بدهد».

 

تلاش، کوشش، غیرتمندی و مردانگی برای مردم مهم است

 

این دو پیام مقام معظم رهبری برای ما این حقیقت را ثابت می‌کند، آنی که برای مردم ما مهم است، تلاش، کوشش، غیرتمندی و مردانگی است که تیم ملی ما داشت و در بازی‌های خود نشان داد، چه به نتیجه دلخواه برسد و چه به نتیجه دلخواه نرسد، آنچه مردم دنبال آن هستند این است که جریان‌های ملی ما در عرصه تلاش، مجاهده و فداکاری وارد شدند و با نهایت توان خود تلاش می‌کنند؛ این دو پیام مقام معظم رهبری این دید و بینش را برای مردم ما بر روی مسؤولان و کارگزاران نظام باز کرد که آنچه برای مردم مهم است این است که در موقعیت فشار و گرفتاری‌های اقتصادی که دچار مشکل شدند و اخلال مفسدان اقتصادی، منظره اقتصاد کشور را در شکل کودتای اقتصادی باز کرده، تلاش می‌کنند یا این‌ها هم مثل یک تماشاچی کنار ایستادند و مردم را نگاه می‌کنند.

 

مشکلات داریم اما بحران اقتصادی نداریم اما جریان‌های پیش‌آمده، مشکلات اقتصادی کشور را دارند به‌صورت بحران درمی‌آورند، در مقابل بحران‌آفرینی افراد در مشکلات اقتصادی، آقایان مسؤولان مثل تیم ملی ما تلاش می‌کنند، می‌دوند و کار می‌کنند یا تماشاچی هستند؟ مردم ناامید می‌شوند این را ببینند، مردم زمانی امیدوار می‌شوند که ببینند کارگزاران نظام در مقابل این مشکلات و مسائل بی‌تفاوت نیستند؛ وضعیت بازار و کسب مردم از مرحله اخلال گذشته و به مرحله توقف رسیده است؛ کاسب بازار می‌گوید این جنس را چند بفروشم؟ به مبلغی که امروز به مشتری می‌دهم، آیا فردا با همین مبلغ هم گیر من می‌آید؟ چون نمی‌دانم آیا به همین مبلغ دوباره می‌تواند تهیه کنم، نمی‌توانم به مشتری بفروشم، بازار قفل شده و مسؤولان و کارگزاران نظام هم بایستند و تماشا کنند؟

 

طرح غلط توزیع طلا و ارز را اصلاح کنید

 

خوشبختانه امروز صدور نفت، گاز و پتروشیمی به‌خوبی انجام می‌گیرد، ارز لازم هم دارد برمی‌گردد، کمبود ارز نداریم، مملکت کمبود ثروت ندارد که بگوییم بحران اقتصادی است، مشکلاتی است که دیگران به وجود آوردند و جریان‌های مسؤول، مدیر و کارگزار نظام باید این مشکلات را حل کنند نه این که کنار بایستند و تماشا کنند و مردم ندانند فردا قیمت ارز و طلا چه می‌شود؛ شما یک برنامه ناموفق شکست‌خورده را اجرا کردید، ارز را بی‌حساب‌وکتاب به دست یک عده دادید، میلیون‌ها سکه طلا را بدون این که بدانید کی می‌گیرد، چه می‌کند و کجا می‌برد را در جیب افراد ریختید که بیش از یک میلیونش در مرز کردستان کشور از یک جریان قاچاق بر درآمده که داشتند از کشور خارج می‌کردند.

 

اخلال‌گران بازار، مفسد فی‌الارض هستند

 

این برنامه غلط بود، این طرح اشتباه بود، نباید این غلط را اصلاح کرد؟ بیاییم همش حرف بزنیم و بگوییم چنین چیزی باید انجام بگیرد؟ این که حل مشکل مردم نمی‌شود، چه کسی باید این مشکلات را حل کند؟ بیایند وسط میدان مشکلات مردم حل شود؛ ما که امروز در بحران اقتصادی نیستیم، استکبار جهانی، آمریکا و غرب می‌خواهند مشکلات معیشتی و اقتصادی ما را می‌خواهند به‌صورت بحران دربیاورند و اسمش را «تابستان داغ» گذاشتند و مشکلات ما نیز برحسب این ندانم‌کاری و برنامه غلط ایجادشده؛ این که آقایی ارز 4200 تومانی گرفته، جنس را وارد کرده و با ارز بالای 8 هزار تومانی فروخته، این اخلال‌گری اقتصادی و مفسد فی‌الارض است. «تکبیر»

 

ارز 4200 تومانی گرفته اصلاً جنس وارد نکرده، معلوم نیست ارز را کجا برده، جنس را برده در انبار احتکار کرده قیمت بالا برود و بفروشد یا عواملی که از جریان خودرو خارجی سایت دولتی را هک کردند و برخلاف قانون هزاران دستگاه اتومبیل خراجی وارد کردند و باقیمت‌های پر نوسان به بازار ریختند، این‌ها اخلال‌گر و مفسد اقتصادی‌اند؛ صرف‌نظر از این که دارند فساد فی‌الارض می‌کنند، در آذر 69 قانون مصوب برای اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی، با شرح و تفصیل هم این قانون مسیر را مشخص کرده، بیایید قانون را اجرا کنید و در برابر اجرای قانون مردم حمایت و تبعیت می‌کنند؛ عده‌ای اخلال‌گر مردم را به صلابه کشیدند، ارز را جمع کردند، بازار را متوقف کردند، معاملات را بستند، قشر آسیب‌پذیر در عین ناداری و معیشت سخت، خوراک روزمره خودش را ندارد، بعد هم آقایان بایستند تماشا کنند و نصیحت کنند.

 

اگر کارگزار نظام نصیحت کند، چه کسی مشکلات مردم را حل کند؟

 

بنده خطیبم و حرف را می‌زنم، اگر بنا باشد من حرف بزنم، شمای کارگزار هم حرف بزنی، تکلیف این مردم چیست؟ مردم چه کنند؟ این تریبون جای حرف مردم است، جای درد مردم است، جای بیان تقاضای مردم است، مردم ما در این شرایط گرفتارند، امیدواریم عزیزان مسؤول ما در برابر این تذکرات گوش شنوا داشته باشند، به مجرد این که واقعیتی را بیان کرد، متهم به دولت ستیزی نکنند، این واقعیتی است که امروز در کشور وجود دارد و زندگی مردم را به این صورت درآورده، طرح دشمن هم اجرا می‌شود مشکلات ما را به‌صورت بحران درمی‌آورد، شما باید جلویش را بگیرید که مشکلات به بحران تبدیل نشود.

 

امیدواریم خداوند متعال گوش شنوا و بینش عمیق با بصیرت و متخصصانه و حاذقانه به عزیزان مسؤول ما در جریان‌های مختلف کارگزاران نظام چه مجلس، چه دولت و چه قوه قضاییه عنایت کند و در حل مشکلات مردم، سعی و کوشش کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی