۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

 

شادی‌های جمعی در گرفتاری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی امروز، ترمیم‌کننده بسیاری از نگرانی‌هاست اما مجریان باید دقت داشته باشند این برنامه‌های شادی عارضه سوء و هنجارشکنی ایجاد نکند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در یک‌صد و بیستمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صداوسیمای استان و همچنین شهرداری مشهد در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای بازگو کردن دستاوردهای فرهنگی انقلاب است.

 

ایشان ادامه داد: مسئله 40 سالگی انقلاب و توسعه فرهنگی و ولایی گه در کشور در این 40 سال انجام‌گرفته، در همه برنامه‌های دهه کرامت باید رنگ و صبغه خاصی داشته باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به نزدیک شدن به ایام شلوغ زیارتی استان و مشهد اشاره کرد و گفت: دومین سالی است که دو پیک زیارتی باهم تقارن پیدا می‌کند، ایام زیارتی فصل تابستان و ایام زیارتی مناسبتی در دهه کرامت، ماه ذی‌قعده و دهه آخر صفر.

 

ایشان با مهم دانستن جایگاه گردشگری در اقتصادی شهری و اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم در این موقعیت که خانواده‌ها دچار سلسله مشکلاتی از نظر حفظ مسائل فرهنگی هستند، اگر بناست جریان‌ها و دستگاه‌هایی در عرصه گردشگری فعالیت داشته باشند یا دارای منافع و سودهایی باشند، باید با حفظ حرمت امام رضا (علیه‌السلام) این مسائل صورت بگیرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که برای مسئله گردشگری اهمیت قائلیم، تصریح کرد: گردشگری، صنعتی است که در وضعیت اقتصادی کشور به فریاد مردم می‌رسد و مهم است اما جریان زیارت نباید در حاشیه گردشگری قرار بگیرد بلکه در کنار شهر زیارتی بودن از مزایای گردشگری نیز استفاده کنیم.

 

ایشان با تأکید بر این‌که باید در کنار حضور زائران در مشهد، نظارت‌های بیشتری بر بازار ایجاد شود، یادآور شد: شادی‌های جمعی در گرفتاری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی امروز، ترمیم‌کننده بسیاری از نگرانی‌هاست و دستگاه‌های مرتبط باید در این حوزه نیز وظایف خود را انجام دهند.

 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که در اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین باید به عوارض و لوازم آن نیز توجه شود، افزود: بسیاری کارها برای شادی جمعی مردم خوب است اما عوارض و لوازم اجرای آن نیز باید موردتوجه قرار گیرد، اگر نمی‌توانند عوارض آن را کنترل کنند و وارد حوزه هنجارشکنی می‌شود، در شکل، مکان و موقعیتی دیگر اجرا شود که بتوانند بر عوارض و لوازم آن کنترل داشته باشند

 

وی تأکید کرد: عزیزانی که بر حسب وظیفه تشکیلاتی خود و بر حسب حفظ مصالح اجتماعی کشور در این موقعیت، اجرای برخی برنامه‌های شاد را برای مردم لازم می‌دانید، توجه کنید که عارضه سوء و هنجارشکنی ایجاد نکند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی