۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

     

قدرت موشکی ایران امروز به گونه ای است که می تواند وجب به وجب خاک رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار دهد. تلاش اروپا و آمریکا برای مذاکره موشکی نیز به همین خاطر است. کسانی که در داخل کشور دم از مذاکره موشکی می زنند، یا جاسوس هستند و یا فوق العاده نفهم اند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی در بیستمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره فتح که هر روز ماه مبارک رمضان در محل مهدیه مشهد برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری یازدهمین آیه از این سوره مبارکه پرداخت.
وی اظهار کرد: قرآن پیش بینی کرده بود که منافقانی که در جریان صلح حدیبیه به تخطئه حرکت پیامبر(ص) پرداختند، باز خواهند گشت و می گویند «ما به خاطر زن و فرزندمان شما را همراهی نکردیم.» سپس خداوند به پیامبر می فرماید به آن ها بگو «شما به خاطر بدبینی به خدا ما را همراهی نکردید.»
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که در جریان صلح حدیبیه، مسیر برای فتح خیبر فراهم شد، اظهار کرد: تسلط مسلمانان بر خیبر بسیار راهبردی بود چرا که این قلعه کانون قدرت یهود به شمار می رفت و قلعه بسیار ایمن و غیر قابل فتحی بود. یهودیان خیبر فرمانده بسیار سیاستمدار و قدرتمندی داشتند.
آیت الله علم الهدی با بیان این که فتح خیبر به شرایط اقتصادی سخت مسلمانان خاتمه بخشید، خاطرنشان کرد: شیطان در نقشه های خود علیه مسلمانان نوآوری ندارد و و به فرموده قرآن کید شیطان، ضعیف است لذا نقشه هایی که امروز جریان استکبار علیه مسلمانان وجود دارد نیز در راستای همان نقشه هاست. یعنی یهودیان در آن زمان نیز شرایط اقتصادی را بر مسلمانان سخت کرده بودند تا آماده کارزار با آنان شوند.
وی افزود: در جریان جنگ خیبر، پیامبر اکرم(ص) پرچم را به دست افرادی سپردند اما آن ها نتوانستند کاری از پیش ببرند. پیامبر سپس فرمودند «فردا پرچم را به دست کسی خواهم داد که هم او خدا و پیامبرش را دوست دارد و هم خدا و پیامبرش او را دوست دارند.» ایشان پرچم را به امیرمؤمنان(ع) سپردند و حضرت کاری انجام داند که مانند شجاعت و قدرت ایشان هنوز در تاریخ دیده نشده است.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: در جریان این غزوه، مرحب خیبری، از سران خیبر، که شنیده بود توسط مردی به نام حیدر کشته می شود، تا اسم امیرمؤمنان(ع) را شنید، روحیه اش را باخت و حضرت با نخستین ضربه او را به هلاکت رساندند. پس از او برادرش حارث نیز با یک ضربه به دست امیرمؤمنان(ع) به درک واصل شد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: یهودی ها به شدت ترسو هستند و از مرگ هراس دارند. از همین روست که با قدرت امروز کشور ما، ان شاءالله رپیم صهیونیستی به زودی نابود خواهد شد.
وی تصریح کرد: قدرت موشکی ایران امروز به گونه ای است که می تواند وجب به وجب خاک رپیم اشغالگر قدس را هدف قرار دهد. تلاش اروپا و آمریکا برای مذاکره موشکی نیز به همین خاطر است. کسانی که در داخل کشور دم از مذاکره موشکی می زنند، یا جاسوس هستند و یا فوق العاده نفهم اند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: ما در زمینه موشکی امروز قدرتی به دست آورده ایم که می توانیم آرمان امام راحل مبنی بر نابودی اسرائیل را تحقق ببخشیم.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان دلاوری امیرمؤمنان(ع) در سایر غزوات اشاره و خاطرنشان کرد: این که پیامبر(ص) فرمودند «ضربه علی فی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین»، در یکی از ابعاد به اخلاص امیرمؤمنان(ع) در بندگی خداوند بر می گردد اما بخش مهم تر آن، اقدام حضرت در توسعه اسلام و براندازی کفر بود.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: اگر نقش آفرینی امیرمؤمنان(ع) در جنگ احزاب نبود، اسلام نابود شده بود؛ چرا که جنگ آوری قبایل عرب و ثروت یهودیان ترکیبی قدرتمندی را برای براندازی اسلام تشکیل داده بود.
وی با اشاره به جریان به هلاکت رسیدن عمرو بن عبدود در جنگ احزاب، به دست امیرمؤمنان(ع)، یادآور شد: عمرو از بت پرستانی بود که در تمام حجاز معروف بود و امثال او در جبهه دشمن فراوان بودند اما پس از این که حضرت علی عمرو را به هلاکت رساندند، دیگر کسی جرأت رویارویی با حضرت را نداشت یعنی با یک ضربت ایشان، غائله احزاب به پایان رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی