۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با فعالان فرهنگی

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ب.ظ

پدافند مسئله مهم در برابر تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی است

پدافند فرهنگی برای فعالان فرهنگی به ویژه جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی امری ضروری بوده و اگر کار و تحقیقات فراوان داشته باشیم اما در عرصه پدافند وارد نشویم موفقیتی کسب نمی‌کنیم.

گردهمایی جبهه ی فکری فرهنگی انقلاب اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی جبهه ی فرهنگی مشهد در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: کار جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی بر مبنای این فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «هرچه زمان می‌گذرد تجمع اصحاب حق را واجب‌تر و فوری‌تر احساس می‌کنم» مهم و اساسی برشمرده می‌شود. در واقع رهبر انقلاب در قالب این جمله و به ویژه عبارت تجمع اصحاب حق، راهبرد و مسیر اصلی حرکت را برای جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی مشخص کرده‌اند.

ایشان در ادامه افزودند: انسجام و تحت پوشش قرار دادن تمامی فعالان فرهنگی که در سلامت به سر برده و از جمله اهل حق هستند نیازمند راهکارهای خاص خود بوده و باید برمبنای راهکارهای صحیح و دقیق این مهم را انجام داد.
آیت‌ا‌‌لله علم‌الهدی تصریح کردند: آنچه مشخص بوده این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم جریان سیاسی از جریان فرهنگی قابل تفکیک نیست و در واقع مسائل سیاسی با مسائل فرهنگی گره خورده است.


ایشان تاکید کردند: در جریان اصلاحات که در واقع این برخوردها بیشتر شد مقام معظم رهبری مسئله خودی و غیرخودی را مطرح کردند، اینکه یک فرد با وجود اختلاف سلیقه دفع شود نادرست بوده بلکه نباید در جذب آن کوتاهی کرد و در واقع جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی باید در خط هماهنگی همه نیروهای خود با وجود اختلاف سلایق باشد.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جریان کار فکری و فرهنگی نباید از این مسئله غفلت کرد،افزودند: مسئله دیگر این است که در راستای اقدامات فرهنگی جبهه فکری و فرهنگی انقلاب و در راستای تجمع اهل حق کار کنند و هر اقدام با هدف تجمع اهل و اصحاب حق باشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مسئله مهم در حوزه جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی مسئله پدافند فرهنگی است، اظهار کردند: پدافند فرهنگی برای فعالان فرهنگی به ویژه جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی امری ضروری بوده و اگر کار و تحقیقات فراوان داشته باشیم اما در عرصه پدافند وارد نشویم موفقیتی کسب نمی‌کنیم.


ایشان خاطرنشان کردند: مشکل برخی دستگاه‌های فرهنگی همین بوده که اقدامات خوب و مثبت انجام می‌دهند اما در حوزه پدافند کار نکرده در حالی که مسئله اصلی پدافند فرهنگی است. یادمان نرود که راهبردهای فرهنگی مقام معظم رهبری در سایه اعلام سه مسئله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی است و در عرصه تهاجم و شبیخون و ناتو باید مقابله و مقاومت کرد.


آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: پدافند مسئله مهم در برابر تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی است و باید فعالان عرصه فرهنگ به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند، اگر در عرصه فرهنگی در بخش مهم پدافند شکست بخوریم در تمام کارها و اقدامات فرهنگی شکست می‌خوریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی