۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

     

زمینه ساز قیام سیدالشهدا(ع)، در واقع امام حسن مجتبی(ع) بودند؛ یعنی همان ایثارگری هایی که سیدالشهدا در نصف روز در کربلا نشان دادند، امام مجتبی(ع) در طی 10 سال پیش از واقعه کربلا متحمل شده بودند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی ظهر امروز؛ چهارشنبه، نهم خردادماه در دوازدهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر سوره «فتح» که هر روز ماه مبارک رمضان در محل مهدیه مشهد برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری هشتمین آیه از این سوره مبارکه پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که خداوند متعال در این آیه شریفه، پیامبر اکرم(ص) را بشارت دهنده و انذار دهنده خطاب فرموده است، گفت: هدایت در دو عنصر خلاصه می شود؛ یکی نشان دادن راه صحیح و دیگری هشدار دادن نسبت به راه ناصحیح و از همین روست که پیامبر هم راه درست را نشان می دهد و هم نسبت به راه نادرست هشدار می دهد.
آیت الله علم الهدی هدایت گری پیامبران را در راستای صفت ربوبیت پروردگار دانست و اظهار کرد: مؤمنان در برابر این هدایت، وظایفی بر عهده دارند. اولین وظیفه این است که نسبت به خدایی که آن ها را به حال خودشان رها نکرده، ایمان بیاورند.
امام جمعه مشهد مقدس در تبیین سخن خود افزود: باور نسبت به این که خداوند انسان را خلق کرده کافی نیست و مؤمنان باید برخورداری از هدایت الهی به وسیله پیامبر را باور داشته باشند.
وی با بیان این که هدایت الهی در ابعاد مختلفی شامل حال انسان می شود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال هم در زمینه مسائل جسمانی، هم در مسائل اندیشه ورزانه، هم در خصوص سرنوشت انسان و در بسیاری از ابعاد دیگر، او را هدایت می کند.
آیت الله علم الهدی ضمن یادآوری اهمیت جاری ساختن شهادتین بر زبان برای ایمان آوردن افراد غیر مسلمان، آن را نشانه اهمیت تدبر در ویژگی ربوبیت خدا که به واسطه نبوت پیامبر اکرم(ص) به مؤمنان می رسد، دانست و تأکید کرد: باور داشتن ویژگی ربوبیت خداوند از باور هر ویژگی دیگری مهم تر است چرا که به واسطه چنین باوری است که ما به رسالت پیامبر اکرم(ص) ایمان می آوریم.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود به فرارسیدن ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اظهار کرد: یکی از ابعاد شخصیت امام مجتبی(ع)، مجاهدت ایشان بود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی تشریح کرد: زمینه ساز قیام سیدالشهدا(ع)، در واقع امام حسن مجتبی(ع) بودند؛ یعنی همان ایثارگری هایی که سیدالشهدا در نصف روز در کربلا نشان دادند، امام مجتبی(ع) در طی 10 سال پیش از واقعه کربلا متحمل شده بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی